Opleiding F50

Pander Triple 2

New member
Hallo kan iemand hier iets vertellen over het traject van de (Capt-) F50 opleiding? Ik begin over een paar weken en de informatiestroom vanuit KLM is nogal beperkt.....

Oh en waar is de opleiding, nog steeds EHBK of inmiddels toch al in EHAM??

Greetz,

P222
 
Toch maar besloten om te komen?

Kan me nog een levendige discussie herinneren over deze overstap...................

Trouwens, waarvoor bel je niet gewoon naar KLC met deze vraag? Daar krijg je gewoon antwoord als je iets wilt weten.
 
Boss du Manche said:
Trouwens, waarvoor bel je niet gewoon naar KLC met deze vraag? Daar krijg je gewoon antwoord als je iets wilt weten.

:grijns: :grijns: :grijns: Was t leven maar zo eenvoudig.....

----------------------
 
Dat ze hun F50 opleiding niet bij KLC maar Denim gaan doen...
 
Volgens mij doen er ongeveer 2 per maand de hele opleiding bij Denim voor KLC, vanuit Denim manuals tot en met de linetraining. Daarna een conversietraining van een maand bij KLC.
 
Nieuwe KLC vliegers die bij Denim worden opgeleid krijgen dikwijls instructie van Captains die nog steeds niet in aanmerking komen voor KLM.
Dit blijf ik merkwaardig vinden.
Wat mij wel opvalt is dat deze captains het lijken te accepteren. Echt kwaad worden ze niet over deze kwestie.

KLC vliegers in opleiding bij Denim hebben KLC uniform aan op een KLM vlucht in een Denim kist, waarvan de Denim vliegers soms niet in aanmerking komen voor de KLM selectie en hun eigen Denim uniform aanhebben.
't is raar maar waar!
 
Zelfde gelazer als bij HV waar een FO met kls/nls achtergrond en wat ervaring het aflegt tegenover bijv. een gezagvoerder met 6.000 uur en géén vooropleidingservaring KLS/NLS heeft. Deze zelfde HV captain vliegt wel onder KLM procedures, in blauwe kisten, KLM routes in KLM opdracht. Maar helaas en nogmaals (Branson) 't 's raar maar waar :)
HV recruiteert 78 nieuwe co's en 25 captain opleidingen medio oktober (goed nieuws)! Nu nog kappen met PICAMAS net als Denim gedaan heeft, Halleluja! :)
 
Ik moet meteen denken aan een quote: "There's no such thing as a stupid question—only stupid people!" :D

HV = Transavia
 
HV=Transavia
KL=KLM
TFL=Arkefly
MP=Martinair
etcetera...

Zijn de eerste 2/3 letters van je vluchtnummer in je ticket, bijvoorbeeld HV615 of KL758 (noem maar iets). Zie ook www.schiphol.nl bij vertrek/aankomst van vluchten. Misschien verduidelijkt het iets. Zijn meerdere soorten coderingen (ICAO/IATA e.a.) zoals TRA, dat is ook een afkorting van Transavia. Hope this helps.

Adios
 
Back
Top