opleiding en belastingdienst

TOSS

New member
Hallo allemaal,

Ik heb mijn opleiding 'oude stijl ' gedaan.
Theorie modulair(B1 cursus) Amsterdam en mn
uren en CPL/IR/ME/FI bij verschillende scholen en
vliegclubs.

Nu heb ik erg veel problemen met de belastingdienst.
Ze snappen de verschillende rekeningen niet omdat
ze normaal een rekening gewend zijn van een school.

Wie heeft er nog meer last gehad van dit fenomeen?
En hoe heb je het opgelost.

Groeten

TOSS
 
Bij mij hebben ze alle rekeningen, zowel die van mijn school, als andere rekeningen zonder problemen geaccepteerd.
Maar val jij misschien onder het belastingkantoor Haarlem, want daar kunnen ze erg moelijk doen over het hele gedoe...
(bijv stellen dat je gevlogen uren op een cessna niet kan aftrekken omdat dat niet geld als ervaring voor de grote luchtvaart, omdat een cessna heel iets anders is dan een B747.. Er zit hier op het forum iemand (overload) die ook veel problemen heeft (gehad) met de belastingdienst..)

ps. Weet iemand tot wanneer ik de rente nog kan aftrekken in Nederland?? Kan ik het dit jaar nog opvoeren??
 
Ik hoop je over 1 maand mijn ervaringen te kunnen vertellen, dan hoop ik op antwoord van de belasting. Hoop dit jaar toch enkele duizendjes terug te krijgen, dus ik ben meer dan benieuwd.

Begrijp ik uit je post dat je gewcht hebt tot je "klaar" was en toen alles in 1 keer hebt opgestuurd? Is dit omdat je toen nog geen baan had?

Ik heb nu een baan en stuur nu eignelijk alleen mijn PPL en ATPL theorie kosten op. We wachten af....

Kun je in jouw geval niet eerst alle andere kantoren afbellen, en als je er eentje hebt die het wel accepteerd, ze eens intern laten communiceren Of een belastigconsulent inhuren? Ksot wat, maar je krijgt daarna ook wat, als het goed gaat.

Laatste optie is natuurlijk een officieel beroep indienen.

Suc6.
 
Ik vind het echt niet normaal om te merken hoe veel instanties helemaal niks snappen van vliegen/vliegopleidingen, de IB groep, de gemeente, belastingdienst, etc etc. Nu vraag ik me af of meer mensen hier last van hebben, of dat het aan het gebied ligt waar ik woon.:confused:

Klopt het trouwens dat je over een jaar of 2 geen recht meer hebt op belasting aftrek? (i.v.m. dat negatieve inkomen dat je hebt gehad tijdens je opleiding)
 
Er zit hier op het forum iemand (overload) die ook veel problemen heeft (gehad) met de belastingdienst..)

Don't get me started..................

Heb net de laatste rechtzaak (nr3) verloren.

Mag kosten die ik gemaakt heb om na m'n opleiding mijn brevet geldig te houden tot het moment dat ik een baan als vlieger had (en toen moest je nog 20 uur multi per jaar maken) niet aftrekken want:

1) Het zijn geen beroepskosten, want ik had het beroep van vlieger toen nog niet. :rolleyes:

2) Het zijn geen studiekosten, want er is geen nieuwe kennis verworven en de opleiding was al afgerond.

3) het gelijkheids beginsel gaat niet op, want de rest van Nederland heeft gewoon mazzel dat ze het wel kunnen aftrekken. Dat is niet correct, mij is recht gedaan.:rolleyes: :rolleyes:

De VNV wil niet in beroep want 'dat win je toch niet'.

En bedankt.

OPLOSSING: Ik ga in een woonwagen kamp wonen.

:grijns:

(edit) Oh ja volgens de belastinginspecteur Haarlem kan het vliegen op een Seneca nooit relevant zijn geweest. quote: 'Je kan op een zeiljacht ook niet leren een olietanker te besturen).
 
Overload; indien mogelijk zou ik graag de uitspraak in je zaak willen lezen; ikzelf heb ook al vaker met een lastige belastingambtenaar te maken gehad maar zie tegelijkertijd ook dat andere mensen zonder problemen alles aftrekken, inclusief de kosten voor het geldig houden van het brevet. Het is dus afhankelijk onder welke inspectie je valt en tevens welke ambtenaar jouw aangifte beoordeelt. Ik adviseer je in ieder geval beroep aan te tekenen van de uitspraak van de rechtbank. Dit kost je weinig en je hoeft geen advocaat in te schakelen. Ook binnen de rechterlijke instanties worden soms gelijke zaken anders beoordeeld. Het hoger beroep/cassatie is er juist voor dit soort ongelijkheden "recht te zetten". Ik heb weleens gelezen dat coco's wel de kosten van het geldig houden van het brevet fiscaal zouden mogen aftrekken; hierover zou een bijzondere afspraak bestaan met de belastingdienst. Zeker weten doe ik het niet, maar ik heb wel eens iets hierover gelezen. Als coco's het wel zouden mogen (dit weet ik dus niet zeker) waarom anderen dan niet?
 
Ik heb de uitspraak in de Co-co zaak hier liggen. De rechter vond dat in mijn geval echter niet relevant. De Co-co had namelijk het beroep van vlieger al. Daarom kon hij het vliegen op een single engine aftrekken als beroepskosten. Volgens de uitspraak in zijn zaak was dat nodig om zijn vaardigheid als vlieger op peil te houden omdat hij zelf geen starts en landingen mocht maken.
Ik stuur je met plezier mijn uitspraak. PM me maar.
Ik heb de VNV gevraagd in beroep te gaan, maar dat willen ze dus niet. Zal het zelf ook proberen, maar het kan zijn dat de cassatie termijn verstreken is. Ik ben hier nu vijf jaar en drie rechtzittingen mee bezig geweest en ben het nu zo zat dat ik op het punt sta het op te geven. Hoe belachelijk dat ook is.
Als iemand raad weet en/of jurist is. Graag!
 
Op Ppruen lopen wel enkele advocaten/piloten rond. Zijn dan wel engelsen, maar ik weet niet of dat echt uitmaakt.
Misschien kunnen zij je iets verder helpen, ook al denk ik het niet.

Just trying to help!

Suc6, jammer dat we in het meest luchtvaart-vriendelijke land van de wereld wonen.....
 
Back
Top