Toch jammer om te lezen dat N.A.C. aan het afglijden blijkt te zijn, zij boden destijds minimaal zelfde kwaliteit als Britannia!!
Is dat niet omdat Jatin CFI was :grijns:
2004
Dit is mijn visie op het geheel, ik beschrijf chronologisch wat mijn ervaring daar is...
Ik heb vorig jaar met 100% volle tevredenheid mij JAA/PPL bij Naples Aircenter gedaan (zie ook
www.my-wings.nl).
Bij binnenkomst op dag 1 werd ik meteen in een kist geplant en begon direct met vliegen, véél vliegen.
Ik had er 5 weken voor uitgetrokken in de periode April-Mei, en had het papiertje in krap 4 weken. Ik had elke dag keurig 2 slots van 2 uur en dezelfde instructeur.
Ik heb destijds bewust dagen niet gevlogen om te leren en te relaxen. Aangezien ik geen haast had was dit geen probleem. Als ik sneller had gewilt had het in 3 weken gekunt, dat is wel aanpakken.
Tijdens mijn periode zijn er zeker 5 personen binnen drie weken met een ppl vertrokken uit Florida. Voor personen die in de tijds-problemen raakte qua tijd ging men "the extra mile" om ze bijvoorbeeld de checkride in het weekend of op zondag te laten doen. Dus in 2004 kon het prima en de service was uitstekend.
En ja, dat Richard en Bea uiterst vervelende mensen zijn was mij op dag 1 al bekend, maar met hem hoefde ik ook geen zaken te doen, afrekenen was het enige noodzakelijke kwaad). En de verdere service was uitstekend, en voor de gezelligheid op de vliegschool ga ik niet naar Amerika. Met de instructeurs kletsen we wel op vrijdagavonden... Ik wilde vliegen en dat is gelukt en ik heb een hele gezellige avontuurlijke tijd daar gehad.
2005
Ik ben dit jaar 2 weken terug geweest voor hourbuilding, en merkte al in de voorbereidingen dat er het e.e.a. veranderd was. Email contact zeer moeizaam, en als het kwam, dan was het van Nikki. (tip: gebruik het form op de site, en stuur niet zelf mail. Een form is een mogelijke nieuwe klant en die benatwoorden ze sneller. Feit blijft dat ze een hardnekkig spamfilter lijken te hebben)
Bij mijn aankomst in Florida ben ik op dag 1 meteen naar NAC geweest. Gelukkig was André er, want Bea (de enige aanwezige) zag me niet staan.
Na informeren over hoe en wanneer mijn BFR afgenomen moest worden (ik had nl. mijn temp FAA opgehaald) kreeg ik géén duidelijk antwoord, ze heeft geen verstand van zaken. En moest ik maar terug komen en met richard praten… ben een aantal keer terug geweest, maar dat ging me niet snel genoeg.
Uiteindelijk ben ik bij Europe American Aviation binnengelopen (om de hoek) en heb daar de BFR gedaan, en meteen maar in hun 172's en diamondstar ge-hourbuild. De sfeer was daar op dat moment erg relaxed, en een wereld van verschil met NAC. De kisten waren trouwens aanzienlijk duurder, maar wel allemaal spik en span in orde (2001 - 2005). Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat ze praktisch niets te doen hadden. Ik heb het laatste lange weekend mijn eigen (2003) 172 gehad die ik kon pakken waneer ik wilde, ook als de school dicht was ;-)
Dus JA, ik denk dat NAC een beetje afgegleden is in kwaliteit, maar dat varieert denk ik per seizoen, als richard doorkrijgt dat ie mensen wegjaagt draait ie wel weer bij.
Als Nikki op dag 1 achter de counter had gestaan had ik waarschijnlijk wel bij NAC gehourbuild en was ik uiteindelijk minder kwijt geweest. Verwacht bij geen enkele vliegschool absolute klantvriendelijkheid
For what it's worth. Je mag me altijd PM'en :rt:
Ik doe nu DL atpl, ik sluit me qua leerstof aan bij André, naar vind dat hun DL portal site toch leuk in elkaar gezet is. Ik moet trouwens hoognodig weer de boeken in :grijns: