Opleiding bij Naples Air Center, FL, USA

PH-GVH

New member
Hoihoi allemaal,

Vraagje over Naples Air Center. Wie weet hoe deze opleiding aangeschreven staat in Europa (zoals PPL, ATPL etc.) en wat de kansen op de europese arbeidsmarkt zijn als je je opleiding daar hebt gevolgd? Hoe is de sfeer daar en hoe is de opleiding inhoudelijk?

www.naples-air-center.com
 
NAC

NAC

PH-GVH,

Je kan even een search doen op dit forum, en even een search doen op www.pprune.com , daar staat heel veel informatie over Naples Air Center op. Ook zou je even op www.my-wings.nl kunnen kijken want Frank is er geweest en heeft er zijn opleiding gedaan.

Verder weet ik niet hoe het aangeschreven staat in de proffessionele wereld maar heb daar niet al te hoge vewachtingen van, ik zou verbaasd zijn als men bij KLM of Transavia van het bestaan weet. :)

Misschien dat men in de UK van het bestaan weet omdat het een Engelse vliegschool is.

Ik doe nu zelf de Distance Learning ATPL bij hen, zou ik echter nog jonger zijn en een serieuze carriere willen maken als beroeps vlieger zou ik denk ik ergens anders gaan kijken. In spanje of zo, of bij Delta Connection in Florida, of bij White wings in België. Omdat een geintegreerde opleiding door de intensiteit misschien wel beter is.

Maar goed, dat weet ik dus niet, misschien dat daar iemand anders een beter antwoord op kan geven.

Bij voorkeur iemand die al beroeps Piloot is en een fatsoenlijke baan heeft al vlieger bij een maatschapij op een behoorlijke kist en er ook nog fatsoenlijk geld mee verdient. :)

Succes!!!!!

:radar: André :radar:
 
Last edited:
je kan er geen volledige jarfcl verkeersvliegers opleiding volgen. een instrument rating moet je in europa hebben gedaan. ze hebben ook geen mcc-course.

succes met het vinden van een geschikte opleiding

m.h.
 
Het maakt echt niet uit waar je een opleiding doet.
Het enige wat je kan doen is om je vlieg ervaring zo goed mogelijk op te bouwen, zoveel mogelijk cross country en nacht uren en alles op een IFR vliegplan.
Te veel vliegen nog rondjes om het veld.
 
Als je de pprune threads volgt, neem het met grote korrels krokodillentranen zout. De moderators van pprune zitten, lijkt het, in de directie van Naples. Vandaar ook de "sticky" thread over Ormond beach aviation, een concurrent....

Zou afgaan op de verslagen van mensen hier die er geweest zijn.

Het lijkt in elk geval geen beste school voor het behalen van een FAA ppl, want dat kunnen ze niet afronden in een maand, zoals op bijna elke anbdere school in de VS.

S.
 
Jammer toch dat Britannia Flight centre (winterhaven/lakeland) niet meer is, daar deden we JAA PPL in 3 weken en voor de echte doorzetter ook nog FAA ppl in die periode.

Kan best, alles kwestie van organisatie en voorbereiding!

Toch jammer om te lezen dat N.A.C. aan het afglijden blijkt te zijn, zij boden destijds minimaal zelfde kwaliteit als Britannia!!

gjk
 
NAC

NAC

Heren,

Ik zit momenteel bij NAC, weet niet of ze aan het afglijden zijn, maar moet wel zeggen dat het flight departement niet al te plezierig is.

Nikki is OK, de rest...........

Kan niet zeggen dat het slecht is, maar na 3 maanden heb ik er wel heel veel strubbelingen gezien en heb zelf aan den lijve ondervonden dat de zaken vaak niet geregeld waren. Om nog maar te zwijgen van de staat en het onderhoud van de kisten. Dat was bij OFT toch wel een stuk beter! (behalve de C152 bij OFT die waren net zo slecht)de Piper Cadet's daar waren allemaal "up to speed" en de facilities een stuk beter.

Als je FAA wil gaan doen is EAA hier in Naples echt een aanrader! Alles perfect in de hand, prima kisten en familiaire atmosfeer!

Zit hier zelf momenteel voor de ATPL grondschool en dat is wel aardig OK en krijg je nergens anders voor dit geld:D

Niet dat de boeken perfect zijn(verre van dat)maar de instructeurs, die voor een gedeelte allemaal ergens anders hebben gewerkt, maken dat wel weer goed.

Men is klant onvriendelijk, en dat is iets dat als een paal boven water staat. Niveau van lesgeven, ligt er maar net aan welke instructeur je hebt. Ze hebben net 4 nieuwe 0 uren instructeurs die allemaal hun best doen maar van de kwaliteit kan ik niks zeggen. Het verloop van de instructeurs is groot, mijn instructeur die m'n nightrating heeft gedaan heeft in 4,5 maanden iets van 400 uur gemaakt(echt belachelijk veel)dag en nacht gewerkt en gaat nu al weer weg naar een luchtvrachtbedrijf, op een beach Baron of een Cessna Caravan vliegen.

Heb zelf m'n PPL bij OFT gedaan in 21 dagen (ja daar kan het wel)en moet zeggen dat ik het daar heel plezierig vond. Alleen kan ik er natuurlijk weinig van zeggen hoe het nu is omdat ik er al een jaar niet meer geweest ben. Heb onlangs nog wel een email gehad van iemand die er in korte tijd z'n PPL gehaald heeft.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Last edited:
Toch jammer om te lezen dat N.A.C. aan het afglijden blijkt te zijn, zij boden destijds minimaal zelfde kwaliteit als Britannia!!
Is dat niet omdat Jatin CFI was :grijns:

2004
Dit is mijn visie op het geheel, ik beschrijf chronologisch wat mijn ervaring daar is...

Ik heb vorig jaar met 100% volle tevredenheid mij JAA/PPL bij Naples Aircenter gedaan (zie ook www.my-wings.nl).

Bij binnenkomst op dag 1 werd ik meteen in een kist geplant en begon direct met vliegen, véél vliegen.
Ik had er 5 weken voor uitgetrokken in de periode April-Mei, en had het papiertje in krap 4 weken. Ik had elke dag keurig 2 slots van 2 uur en dezelfde instructeur.

Ik heb destijds bewust dagen niet gevlogen om te leren en te relaxen. Aangezien ik geen haast had was dit geen probleem. Als ik sneller had gewilt had het in 3 weken gekunt, dat is wel aanpakken.
Tijdens mijn periode zijn er zeker 5 personen binnen drie weken met een ppl vertrokken uit Florida. Voor personen die in de tijds-problemen raakte qua tijd ging men "the extra mile" om ze bijvoorbeeld de checkride in het weekend of op zondag te laten doen. Dus in 2004 kon het prima en de service was uitstekend.

En ja, dat Richard en Bea uiterst vervelende mensen zijn was mij op dag 1 al bekend, maar met hem hoefde ik ook geen zaken te doen, afrekenen was het enige noodzakelijke kwaad). En de verdere service was uitstekend, en voor de gezelligheid op de vliegschool ga ik niet naar Amerika. Met de instructeurs kletsen we wel op vrijdagavonden... Ik wilde vliegen en dat is gelukt en ik heb een hele gezellige avontuurlijke tijd daar gehad.

2005
Ik ben dit jaar 2 weken terug geweest voor hourbuilding, en merkte al in de voorbereidingen dat er het e.e.a. veranderd was. Email contact zeer moeizaam, en als het kwam, dan was het van Nikki. (tip: gebruik het form op de site, en stuur niet zelf mail. Een form is een mogelijke nieuwe klant en die benatwoorden ze sneller. Feit blijft dat ze een hardnekkig spamfilter lijken te hebben)

Bij mijn aankomst in Florida ben ik op dag 1 meteen naar NAC geweest. Gelukkig was André er, want Bea (de enige aanwezige) zag me niet staan.
Na informeren over hoe en wanneer mijn BFR afgenomen moest worden (ik had nl. mijn temp FAA opgehaald) kreeg ik géén duidelijk antwoord, ze heeft geen verstand van zaken. En moest ik maar terug komen en met richard praten… ben een aantal keer terug geweest, maar dat ging me niet snel genoeg.

Uiteindelijk ben ik bij Europe American Aviation binnengelopen (om de hoek) en heb daar de BFR gedaan, en meteen maar in hun 172's en diamondstar ge-hourbuild. De sfeer was daar op dat moment erg relaxed, en een wereld van verschil met NAC. De kisten waren trouwens aanzienlijk duurder, maar wel allemaal spik en span in orde (2001 - 2005). Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat ze praktisch niets te doen hadden. Ik heb het laatste lange weekend mijn eigen (2003) 172 gehad die ik kon pakken waneer ik wilde, ook als de school dicht was ;-)

Dus JA, ik denk dat NAC een beetje afgegleden is in kwaliteit, maar dat varieert denk ik per seizoen, als richard doorkrijgt dat ie mensen wegjaagt draait ie wel weer bij.
Als Nikki op dag 1 achter de counter had gestaan had ik waarschijnlijk wel bij NAC gehourbuild en was ik uiteindelijk minder kwijt geweest. Verwacht bij geen enkele vliegschool absolute klantvriendelijkheid

For what it's worth. Je mag me altijd PM'en :rt:

Ik doe nu DL atpl, ik sluit me qua leerstof aan bij André, naar vind dat hun DL portal site toch leuk in elkaar gezet is. Ik moet trouwens hoognodig weer de boeken in :grijns:
 
Last edited:
Back
Top