Op welke scholen mag je een deelcertificaat?

M-RE

New member
Hallo,

ik heb heel lang op de site gezocht voor antwoorden, maar zonder succes... Daarom dat ik het aan jullie ga vragen!

Ik ben 17 jaar en doe nu vmbo-tl. Ik ga na m'n examens hopelijk VAVO doen. Ik ben van plan, ik weet het zelfs 100% zeker, dat ik een pilotenopleiding wl doen. Alleen ik weet niet echt waar. Het is nog wat te vroeg, maar beter vroeg dan te laat. :p
Ik wil het liefst bij Turkish Flight Academy van Turkish Airlines of bij Stella Aviation Academy. Alleen mijn vraag is, mag je daar deelcertificaten hebben? Iemand die dit weet?
Ik weet dat je bij KLM Flight Academy sowieso met HAVO geen deelcertificaat mag hebben.

Met vriendelijke groeten,

M-RE
 
Welkom op het forum M-RE

Als je VAVO gaat doen dan neem ik aan dat je een volledig diploma op HAVO niveau wil gaan halen. Met dit diploma mag je je overal aanmelden voor een vliegschool, ook de KLS. Wat niet kan is beginnen aan een vliegopleiding zonder een volledig diploma met alleen deelcertificaten van een aantal vakken.

Weet je zeker dat je bij Turkish wilt werken? Ze schijnen daar minder goede hoogtemeters in de vliegtuigen te hebben. :s
 
Welkom op het forum M-RE

Als je VAVO gaat doen dan neem ik aan dat je een volledig diploma op HAVO niveau wil gaan halen. Met dit diploma mag je je overal aanmelden voor een vliegschool, ook de KLS. Wat niet kan is beginnen aan een vliegopleiding zonder een volledig diploma met alleen deelcertificaten van een aantal vakken.

Weet je zeker dat je bij Turkish wilt werken? Ze schijnen daar minder goede hoogtemeters in de vliegtuigen te hebben. :s

Bedankt voor je tip. Ik ga sowieso een voor een volledige havo diploma :)
Maar mijn punt is, ik wil mischien dan een deelcertificaat halen voor Natuurkunde en misschien wiskunde B...
Ik weet sowieso dat ik bij Turkish Airlines wil werken. Alleen omdat er 1x een ongeluk is gebeurd, betekent niet dat het voor altijd zal gebeuren, toch?. :)
Andere luchtvaartmaatschappijen hadden hetzelfde probleem.
 
M-RE, welkom op het forum. Als je de zoekfunctie gebruikt en 'HAVO' intikt, krijg je meer dan 400 topics terug. Als je 'vooropleiding' intikt meer dan 200.

Gebruik die zoekfunctie voordat je gaat vragen. Dit word je overigens ook gevraagd, voordat je je aanmeldt bij Airwork.
 
Vraagje van mijn kant af, wat is VAVO nog nooit van gehoord namelijk:confused:
 
Vraagje van mijn kant af, wat is VAVO nog nooit van gehoord namelijk:confused:

Volwassen onderwijs hier kan je dus je deelcertificaten halen.

Door dit topic word het toch een beetje verwarrend er word gezegd dat de kls mensen met een volledig havo diploma in deelcertificaten aanneemt.

Even mijn situatie doornemen want snap het niet helemaal meer:confused:

ik heb dit jaar eindexamen profiel Natuur en techniek, nou verwacht ik te zakken op Wiskunde B en misschien natuurkunde echter als ik dan naar de vavo ga en voor die vakken daar slaag(dus deelcerti) word dat dan geaccepteerd op de kls
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar alleen wat over de NLS gevonden. Daar wordt dus wel deelcertificaten aangenomen. Maar heb je daar wiskunde A of B voor nodig?

En mijn vraag blijft toch nog of Turkish Airlines deelcertificaten aanneemt. Dat wil ik graag weten, maar kan het niet vinden...

Bedankt voor jullie reacties trouwens :D
 
Volwassen onderwijs hier kan je dus je deelcertificaten halen.

Door dit topic word het toch een beetje verwarrend er word gezegd dat de kls mensen met een volledig havo diploma in deelcertificaten aanneemt.

Even mijn situatie doornemen want snap het niet helemaal meer:confused:

ik heb dit jaar eindexamen profiel Natuur en techniek, nou verwacht ik te zakken op Wiskunde B en misschien natuurkunde echter als ik dan naar de vavo ga en voor die vakken daar slaag(dus deelcerti) word dat dan geaccepteerd op de kls

Ik ben geen KLS know-it-all, maar heb wel september 2009 de open dag bezocht en voor zover ik mij herinner wordt je dan wel geaccepteerd.

Maar mijn vraag is, ga je wel in het algemeen slagen? Of zak je, en zak je op wiskunde B en natuurkunde?
Want ik herinnerde mij dat als je bijvoorbeeld zakte voor je school in het algemeen, je toch voor elk individueel vak een deelcertificaat kan aanvragen, maar dat dat niet werkt bij KLS.

Bij KLS zou je volgens mij wel je HAVO of VWO moeten hebben gehaald, en eventueel achteraf een deelcertificaat hebben gehaald van een van de vakken die je mistte. Grappig dat ik dat woord kies, mistte.. Ik zou het niet weten of het uitmaakt of je een vak niet had, of dat je hem niet hebt gehaald.
 
Voor de duidelijkheid, je hebt een diploma of je hebt geen diploma. Het zal de vliegschool een worst wezen of je die bij elkaar gesprokkeld hebt via VAVO met deelcertificaten of via de lokale middelbare school.
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar alleen wat over de NLS gevonden. Daar wordt dus wel deelcertificaten aangenomen. Maar heb je daar wiskunde A of B voor nodig?

En mijn vraag blijft toch nog of Turkish Airlines deelcertificaten aanneemt. Dat wil ik graag weten, maar kan het niet vinden...

Bedankt voor jullie reacties trouwens :D

Je kan ook gewoon op de websites van de desbetreffende vliegscholen kijken...

KLS toelatingseisen

NLS toelatingseisen. Wiskunde is WiA óf WiB volgens mij.

Turkish Airlines Flight Academy
Ik kan daar echter geen info vinden over deelcertificaten, maar volgens mij moet je via die school vlieger worden als je bij Turkish wilt werken. Alleen dat weet ik niet zeker.. Sorry.

En als je naar Stella gaat geldt dit.

Hoop dat je er iets aan hebt,
DCP
 
Je kan ook gewoon op de websites van de desbetreffende vliegscholen kijken...

KLS toelatingseisen

NLS toelatingseisen. Wiskunde is WiA óf WiB volgens mij.

Turkish Airlines Flight Academy
Ik kan daar echter geen info vinden over deelcertificaten, maar volgens mij moet je via die school vlieger worden als je bij Turkish wilt werken. Alleen dat weet ik niet zeker.. Sorry.

En als je naar Stella gaat geldt dit.

Hoop dat je er iets aan hebt,
DCP

Is Stella zo'n slechte luchtvaartschool dan? :p Zo ja, waarom dan? :eek:
Ik had trouwens op de website van Turkish Airlines ook gekeken, maar ik kon niks vinden daar...
 
Last edited:
Beste Emre,

welkom op het forum.
Als je echt bij Turkish Airlines wilt vliegen, moet je er daar zeker wat meer in verdiepen. er is al een topic als het goed over de eisen om bij hun flight academy aangenomen te worden.
je bent 17, het is zeker een goed idee dat je eerst je havo wilt halen, ik kom zelf ook van het vmbo, en ben nu bezig met mijn havo. Ik heb meerdere vliegscholen gevraagd of ze mensen ook aannemen die alleen hun havo deelcertificaat hebben gehaald op engels, wiskunde b en natuurkunde, en daarmee nemen ze je niet aan.

Om bij Turkish Airlines te vliegen moet je ten eerste je dienstplicht in Turkije voltooid hebben, en minstens afgestudeerd zijn bij een universiteit als technische ingenieur.

ik zou jouw aanraden om in Nederland je vliegbrevet te halen, en dan pas een kans te zien scoren bij TA.
 
Vergeet niet dat het niet gaat om wat je vliegschool wil, maar om wat maatschappijen willen. En die willen gewoon havo zien. Geen hbo, mbo of deelcertificaten. No havo = no go. Ik weet echter niet hoe de eisen van Turkish zijn, dus wie weet. Informeer het zou ik zeggen.
 
Beste Emre,

welkom op het forum.
Als je echt bij Turkish Airlines wilt vliegen, moet je er daar zeker wat meer in verdiepen. er is al een topic als het goed over de eisen om bij hun flight academy aangenomen te worden.
je bent 17, het is zeker een goed idee dat je eerst je havo wilt halen, ik kom zelf ook van het vmbo, en ben nu bezig met mijn havo. Ik heb meerdere vliegscholen gevraagd of ze mensen ook aannemen die alleen hun havo deelcertificaat hebben gehaald op engels, wiskunde b en natuurkunde, en daarmee nemen ze je niet aan.

Om bij Turkish Airlines te vliegen moet je ten eerste je dienstplicht in Turkije voltooid hebben, en minstens afgestudeerd zijn bij een universiteit als technische ingenieur.

ik zou jouw aanraden om in Nederland je vliegbrevet te halen, en dan pas een kans te zien scoren bij TA.

Bedankt voor je reactie. Bij Koninklijke Luchtvaartschool in Hoofddorp nemen ze leerlingen aan met wiskunde A... Ikzelf ben geen rekenwonder... Denken jullie dat het verstandig is dat je met wiskunde A een pilotenopleiding gaat doen?
 
Vergeet niet dat het niet gaat om wat je vliegschool wil, maar om wat maatschappijen willen. En die willen gewoon havo zien. Geen hbo, mbo of deelcertificaten. No havo = no go. Ik weet echter niet hoe de eisen van Turkish zijn, dus wie weet. Informeer het zou ik zeggen.

Ik denk dat ze liever HBO dan havo zien hoor :biertje:
 
Bedankt voor je reactie. Bij Koninklijke Luchtvaartschool in Hoofddorp nemen ze leerlingen aan met wiskunde A... Ikzelf ben geen rekenwonder... Denken jullie dat het verstandig is dat je met wiskunde A een pilotenopleiding gaat doen?

zoals ik al zei, bij Turkish nemen ze alleen de beste aan met een hoge technische opleiding, als je van jezelf weet dat je wiskunde niet zo goed is, zou ik er 2x over na denken of je dat zeker wilt, en al helemaal als je wiskunde b niet aan kan...
ik raad je aan om wel wiskunde B te nemen, dat gaat je zeker helpen tijdens je opleiding, en maatschappijen willen dat ook meestal zien.

zoals het al eerder gezegd is, kijk niet alleen wat de vliegscholen van je willen, maar ook de luchtvaartmaatschappijen.
 
Back
Top