Ah, kan ik eens een expert opinion krijgen. Het is een leuke serie en een super bijzondere job, maar ik zit me wel steeds af te vragen of het voor de piloten daar wel echt de instap in de commerciele luchtvaart is zoals ze hopen.You are correct - I worked for Joe for 7 years.
...... Ik bedoel dat er heel veel nadruk op airmanship en leadership wordt gelegd, en heel weinig op CRM en SOPs....
Ah, kan ik eens een expert opinion krijgen. Het is een leuke serie en een super bijzondere job, maar ik zit me wel steeds af te vragen of het voor de piloten daar wel echt de instap in de commerciele luchtvaart is zoals ze hopen.
Naar mijn indruk is het vooral kleine luchtvaart in grote kisten of misschien wel airline operations "as they used to be". Ik bedoel dat er heel veel nadruk op airmanship en leadership wordt gelegd, en heel weinig op CRM en SOPs. Daardoor lijkt het mij een hele overstap naar een moderne maatschappij, en is het misschien geen aanbeveling als ze op je volgende baan weten hoe er bij Buffalo gewerkt wordt. Hoe zie jij dat?
Ik heb seizoen 3 via de "bekende" kanalen verkregen, maar met Arnie gaat het niet zo goed. Jammer, lijkt me een heel prettige kerel, doet me denken aan mijn vroegere flightinstructor.Arnie (who I've flown with) is quite correct that .......
HvdZ, ik vind dat je een beetje minderwaardig doet over het werk van ERA in Flying Wild Alaska. In Alaska is een vliegtuig een stuk gereedschap ipv een transportmiddel. In veel starts en landingen wordt de "demonstrated maximum crosswind" met behoorlijk wat overschreden op minimale runways, iets dat in de rest van de wereld niet makkelijk zal gebeuren. Als een vlucht vandaag niet plaatsvindt, dan kan het enkele weken duren, zeker in de winter. En hele dorpen zijn afhankelijk van de luchtverbinding. Over heel Alaska liggen ontelbare vliegtuigwrakken, inclusief een turbine Otter die vorig jaar een berg invloog met senator Ted Stevens aan boord.
Cessna had nooit het soort operaties dat ERA doet in gedachten toen ze de diverse vliegtuigen op de tekentafel hadden staan.
an Ice pilot.