Op tv: Ice Pilots

wfm

New member
Voor iedereen die de afleveringen nog niet gedownload hebben.

Ice Pilots op Discovery Channel vanaf 23 januari 20.00.
Website en Video

Flying Wild Alaska; maar dan met DC -3 en -4's en C-46's
 
Klopt.

Ice Pilots was volgens mij ook nog nooit eerder op de NL TV.
Wèl in UK en uitgebreid te downloaden via allerlei "min of meer legale" aanbieders... (maar dat is een hele andere discussie die hier niet thuis hoort)
 
Ze komt van het Frans sprekend gedeelte van Canada, misschien moet je het daar gaan zoeken. Hun Engels is net zoals een Fransman, slecht.
 
Ice Pilots NWT

Ice Pilots NWT

Season 3 has just finished showing in Canada.

Season 4 is in production now if I understand correctly.

Rick Mercer Report - very funny

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=ccRvQvtTanc[/YOUTUBE]
 
Had jij daar niet ook gevlogen 19 of 77? Ik meen me te herinneren dat je ooit iets beschreef over vliegen van DC3's in de sneeuw voor je naar Europa ging.
 
You are correct - I worked for Joe for 7 years.
Ah, kan ik eens een expert opinion krijgen. Het is een leuke serie en een super bijzondere job, maar ik zit me wel steeds af te vragen of het voor de piloten daar wel echt de instap in de commerciele luchtvaart is zoals ze hopen.

Naar mijn indruk is het vooral kleine luchtvaart in grote kisten of misschien wel airline operations "as they used to be". Ik bedoel dat er heel veel nadruk op airmanship en leadership wordt gelegd, en heel weinig op CRM en SOPs. Daardoor lijkt het mij een hele overstap naar een moderne maatschappij, en is het misschien geen aanbeveling als ze op je volgende baan weten hoe er bij Buffalo gewerkt wordt. Hoe zie jij dat?

Mijn ouwe FI kon ook over de DC3 vertellen, hij was eigenlijk piloot op een super sabre in die tijd maar ze "leenden" wel eens een DC3 in het weekend :biertje: Andere tijden, ook bij de USAF...
 
...... Ik bedoel dat er heel veel nadruk op airmanship en leadership wordt gelegd, en heel weinig op CRM en SOPs....

Ja, en that's the flying part, en dan hebben we het nog niet gehad over de business practices, waar ook veel nostalgie inzit: continue paniekvoetbal, weinig vooruit zien, etc.

Dat blijkt wel ook wel uit de derde reeks, waar een interim manager binnengehaald wordt om de boel op te schudden en met meer structuur weer neer te zetten. :593:
 
Ah, kan ik eens een expert opinion krijgen. Het is een leuke serie en een super bijzondere job, maar ik zit me wel steeds af te vragen of het voor de piloten daar wel echt de instap in de commerciele luchtvaart is zoals ze hopen.

Naar mijn indruk is het vooral kleine luchtvaart in grote kisten of misschien wel airline operations "as they used to be". Ik bedoel dat er heel veel nadruk op airmanship en leadership wordt gelegd, en heel weinig op CRM en SOPs. Daardoor lijkt het mij een hele overstap naar een moderne maatschappij, en is het misschien geen aanbeveling als ze op je volgende baan weten hoe er bij Buffalo gewerkt wordt. Hoe zie jij dat?

You are certainly correct about less emphasis on CRM and SOPs. Looks like it's better than it used to be.

However CRM/SOPs can be learned at subsequent jobs.

Don't forget this is entertainment not a documentary. Routine ops makes for boring TV. Some of the "stories" look like they've been embellished.

Former Buffalo Pilots fly all over the world including flag carriers. The next step in Canada is usually a regional carrier.

During my very first CRM class at SriLankan the Instructor asked if anyone had flown the DC-3. When I put up my hand he came over to shake it. He had flown DC-3's in the SrILankan Airforce.

Arnie (who I've flown with) is quite correct that if you can handle the DC-3/DC-4/C-46 you'll be able to handle anything you'll fly in your career.

I went from the DC-3 to the 737-300. Things I've learned flying at Buffalo have kept me out of trouble on the jets.

I've never added it up but I think I have close to 1000 hours as Joe's co-pilot.

It's a unique company - best education I've ever had. No regrets.
 
Last edited:
Arnie (who I've flown with) is quite correct that .......
Ik heb seizoen 3 via de "bekende" kanalen verkregen, maar met Arnie gaat het niet zo goed. Jammer, lijkt me een heel prettige kerel, doet me denken aan mijn vroegere flightinstructor.
 
HvdZ, ik vind dat je een beetje minderwaardig doet over het werk van ERA in Flying Wild Alaska. In Alaska is een vliegtuig een stuk gereedschap ipv een transportmiddel. In veel starts en landingen wordt de "demonstrated maximum crosswind" met behoorlijk wat overschreden op minimale runways, iets dat in de rest van de wereld niet makkelijk zal gebeuren. Als een vlucht vandaag niet plaatsvindt, dan kan het enkele weken duren, zeker in de winter. En hele dorpen zijn afhankelijk van de luchtverbinding. Over heel Alaska liggen ontelbare vliegtuigwrakken, inclusief een turbine Otter die vorig jaar een berg invloog met senator Ted Stevens aan boord.
Cessna had nooit het soort operaties dat ERA doet in gedachten toen ze de diverse vliegtuigen op de tekentafel hadden staan.
 
HvdZ, ik vind dat je een beetje minderwaardig doet over het werk van ERA in Flying Wild Alaska. In Alaska is een vliegtuig een stuk gereedschap ipv een transportmiddel. In veel starts en landingen wordt de "demonstrated maximum crosswind" met behoorlijk wat overschreden op minimale runways, iets dat in de rest van de wereld niet makkelijk zal gebeuren. Als een vlucht vandaag niet plaatsvindt, dan kan het enkele weken duren, zeker in de winter. En hele dorpen zijn afhankelijk van de luchtverbinding. Over heel Alaska liggen ontelbare vliegtuigwrakken, inclusief een turbine Otter die vorig jaar een berg invloog met senator Ted Stevens aan boord.
Cessna had nooit het soort operaties dat ERA doet in gedachten toen ze de diverse vliegtuigen op de tekentafel hadden staan.


Niet alles zo serieus nemen. ;)

Wat ze doen is essentieel voor de kleine dorpjes up north en daar heb ik veel respect voor.

Ik vind de amusement waarde van het programma NWT beter, maar dat is mijn mening.

Met vriendelijke groet,

an Ice pilot.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik FWA leuker en interessanter vond om te volgen dan ice pilots nwt. Niets ten nadele van hun hoor. Kijk zeker graag naar beiden.
 
Kijk het beide! We zitten hier in de UK op season 2 van Ice pilots. Ze zijn op National Geographic UK ook een nieuwe serie begonnen, Alaska's toughest pilots. Leuke serie ook.
 
Back
Top