Op de Fiets, op de fiets, ja daar hoor je nog eens iets.....

Status
Not open for further replies.

@kroket

New member
Vroeg uit de veren vanochtend, en fietsend door Hoofddorp, reed ik langs het kantoor van Steven TUI van der H. Blijkt dat bij de valet-parking net de auto van Harm P. werd voorgereden.
Drie keer raden wat ik opving:

"Nou Steef, dat is in ieder geval geregeld, jullie steken er geld in en dan kan ik weer als de verlosser terug naar HXL. Mooi man, dit wordt een top-zomer! En vergeetniet, dat zwembad bij je huis laat ik nog wat verder uitgraven, maak je geen zorgen."

Oftewel, Prins terug, TUI steekt geld in HXL. De wereld is gek geworden......

Succes met z'n allen.
 
O ja, vergeten te melden. Het wordt straks ook officieel bekend, zei Harm nog toen de 7 serie bezig was om de eerste liter benzine te gebruiken voor het ritje naar de slagboom.....
 
Dat Steven perfect past in het rijtje Erik, Harm, Niek was al eerder bekend. Maar goed, en dan? TUI is maar de helft van het verhaal, wat gaat Thomas Koch doen? Ook betalen?
 
En dan zeker eerst in surseance om de boel een beetje te saneren om vervolgens de schuldeisers met de brokken te laten zitten en dan een frisse start maken onder de "World of TUI" vlag! Gatverdamme!

Iedereen bij HXL roept dat harm er zo'n zooitje van heeft gemaakt. Dig roept dat Bart Drechsel alleen maar puin aan het ruimen is en dan haal je de ordinaire dief gewoon weer terug? Wat een soap. Dit verzin je gewoon niet.

Ben wel heel erg benieuwd wat TC gaat doen!
 
Moet ik nog even verder fietsen. Misschien vanmiddag, nu regent het.:D

Trouwens, Arnold, leuke scoop toch, zou ik zeggen. Hoe laat staat het op je pagina?
 
Het is natuurlijk in eigenbelang dat tui/tc hun geld en energie steken in een doorstart, want voor de zoveelste keer gaan ze op hun bek. Vraag is, hoe gaat deze nieuwe airline heten. "Holland" in de naam heeft niet veel bestaansrecht.... Dat onze (kroon)Prins weer opduikt in het verhaal, past weer helemaal in deze soap.
 
Dat buikgevoel van mij, dat zit wel goed.
Wel een scenario dat ... , nee eigenlijk is het niet te geloven.
Tja, hoe moet anders de firma TUI zijn stoeltjes kwijt de komende zomer.
Kost ook bakken met geld. Misschien beter wat investeren in iets nieuws dan oplosssen komende zomer.
Maar, zal onze vriend steven begrijpen dat de stoelprijs omhoog moet, want anders is het weer water naar de zee dragen.
Ennu wie wordt de CEO, toch niet Prins Harm den urste. Misschien toch maar prins carnaval maken in oeteldonk. Kan ie geen schade aanrichten in Amsterdam.

Oplossingen op korte termijn!!!

What about TUI duitsland. Zullen die eens zijn dat een dochterfirma in NL zomaar zaken gaat doen met Prins Harm en zijn raad van elf.
No way.
Gedegenheid en cotinuiteit staan hoog in de vaandel daar in duitsland.
 
TUI heeft zichzelf buitenspel gezet door op het verkeerd paard te wedden. Nu moeten ze alle zeilen bij zetten om de zomer nog te kunnen maken. HV en MP zitten zo goed als vol en kunnen de 100000+ stoelen van Steef nu niet meer kwijt. Dus rest er nog maar een oplossing. De duitse moeder zal niet blij zijn, maar wat niet kan, kan niet. En dus zullen ze ermee moeten leven. De directeur van TC gaat het moeilijker krijgen als TC Duitsland erachterkomt dat de nederlandse TC pax met de grote concurrent TUI vliegt! Dit kan nog wel eens een soap op zich gaan worden.
 
Ieieieieieieieeie, piepende banden op het parkeerplaatsje van TUI:

"Hé Steef, hou dit nog even onder de pet; we moeten eerst nog even schuiven met de bv's zodat HXL netjes failliet kan gaan, en dan kan je alles zonder schulden krijgen. Zal je Duitse moeder ook weer wat beter slapen, hahahaha. Nou, doeidoei"


Sukkels.....
 
Maar Prins Harm

"Wel effe denken aan je slots en vergunningen. Die vervallen als je failliet gaat. IK weet dat je luchtvaartkennis niet groot is, maar dit heb ik wel begrepen. Het zal niet gemakkelijk zijn om op korte termijn alles in orde te hebben. Check het effe, want anders sta ik voor lul bij dei Mutti"

Ik hoor je
 
@PHEHEH: er zijn mogelijkheden om vergunningen en slots door te zetten bij 'overgang' van onderneming. Als jij nu de slots en vergunningen onderbrengt in de gewenste BV en die NIET failliet laat gaan kan jij de slots nog gewoon gebruiken. Overigens heeft HXL er maar een handje vol dus daar zit geen struikelblok. Kijk even hoe lang DB het heeft uitgehouden zonder slots. Bijna de hele eerste zomer!

Ook de vliegtuigen kan je onderbrengen in een aparte BV. (zal sowieso wel zijn gebeurd) Op deze manier kan je de huidige overeenkomsten gewoon uitdienen. Een heronderhandeling met de SAS lijkt me uitgesloten omdat de overeenkomst zeer voordelig is. De heronderhandling met ILFC ligt meer voor de hand omdat de voorwaarden van deze overenkomst niet gunstig zijn.

Ik denk niet dat TUI een onderneming wil met zware verliezen uit de voorgaande jaren. Er zit niets anders op dan saneren en verder gaan vanuit een surseance.
 
Dr Know

slots horen bij een aoc, zonder aoc geen slots.
dus als je slots overzet naar een aparte bv zal de aoc mee moeten gaan, anders kan dat niet meer.
Drie soorten vergunningen:
1 economische vergunning
2 technische vergunning
3 vergunning om van a naar b te vliegen (met name belangrijk van nl naar buiten de eu met name de carribean).

1 en 2 horen bij een aoc
nr 3 weet ik niet.

maar goed, er zullen wellicht anderen zijn die hier meer verstand van hebben
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat Tui op dit moment handig gebruikt maakt van Harm P. Hij is makkelijk iets wijs te maken en dus het idee te geven dat hij de reddende engel is voor HXL. Maar heeft TUI niet een probleem als HXL failliet gaat. Martinair kan niet al het ICA werk direct overnemen en zal zeker niet hetzelfde scenario gaan toepassen als in 1999 toen Air Holland failliet ging. Een nieuwe airline opstarten kost ook weer een paar maanden tijd. Tui kan beter een paar maanden langer exel in de lucht houden op de productie te garanderen dan al het gezeik hebben met kisten inhuren, nieuwe airline opstarten etc etc. Gaan ze nu niet voor de goedkoopste oplossing en ondertussen een defintieve oplossing zoeken. Zodra die gevonden is kan HXL alsnog afsterven. Dan kan Harm weer aan de slag met zijn opgedane DBR ervaring. Resultaat is bekend.
 
Ik vraag me toch werkelijk af welke garanties TUI daarvoor gaat krijgen. En wat zijn die garanties waard bij deze mensen? Als je nu begint met een kleine injectie om de zaak overeind te houden en over een maand moet er weer een beetje bij. Zo gaat dat maar door en naarmate de zomer dichterbij komt wordt het steeds riskanter. :1855:
 
EEN DINGETJE NOG
TUI is niet de enige speler
what about die andere grote, TC
wat zal hun mening zijn???
 
@PHEHEH

Ik ben het met je eens dat de slots bij een aoc horen. Een aoc kan je echter uit een surseance boedel kopen cq. overnemen (ookwel doorstart genoemd) mits je aan de economische voorwaarden en condities voldoet. Een van die condities is dat je met het overgrote deel van de mensen doorgaat en dat de boekwerken zijn aangepast. (je kan dus niet als bijv Db doorstarten en direct een longhaul operatie met een onbekend vliegtuigtype beginnen)
Deze variant heeft HXL overigens bij de overname van HLN eerst bewandeld om toch een eigen AOCprocedure te beginnen.
Een technische vergunning is niet nodig. Je kan prima een AOC hebben zonder technische afdeling. (KLM heeft bijv. geen technische afdeling direct onder de KLM NV, KLM M&E is een aparte entiteit) Wel moet je vastleggen hoe je het hebt geregeld. (zgn subpart M approval) Route vergunningen zijn natuurlijk altijd een punt van een AOC en daar moet je altijd voor zorgdragen. Vooral op de routes buiten de EU een hekel punt!
 
Ook ik ben erg benieuwd wat TC gaat doen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze in de huidige of komende situatie zullen berusten. De TUI en TC rivaliteit is echt in Duitsland moord en doodslag.
 
asjemenou?

asjemenou?

De 7 serie staat voor de deur. Harm heeft papieren laten liggen op de achterbank. Effe kijke. HÈ??????

Wat krijgen we nou? Persbericht met als titel dat TUI en TC samen (jawel, samen) in HXL investeren.

Bergijp er niets meer van:confused: :confused:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top