Ook genaaid door IDL??

Wat is wel interessant vind is: waar komen in vredesnaam al die verschillende bedragen vandaan. Ik heb namelijk het eerste jaar bij IDL 100 E betaalt, tweede jaar 145 E en nu net de derde rekening van ook 145 E binnen gekregen. Valt allemaal best wel mee, des te pijnlijker was de hoeveelheid geld die ik moest TERUGBETALEN aan het finanzamt!
 
Interessante opmerking jaap,

Maar ik wil je er wel op attenderen dat in duitsland net als in nederland overigens de persoon die aangifte moet doen eindverantwoordelijk is. Vriendje van me heeft zijn mooie pak aan moeten trekken voor de rechtbank hier in nederland en bij de opmerking:'mijn accountant heeft die aangifte gedaan"wist de rechter hem te vertellen dat dat dus geen moer uitmaakt. Navraag in duitsland heeft bevestigd dat dat in duits ook het geval is. Ik weet nu niet of ik misschien eenzijdig geinformeerd ben maar ik zou me nu lege (finanzamt wilde wat geld zien) portefeuille er niet op durven te verwedden.

Just for info!
 
Juist, Pebbles!

...en nog vervelender....

Een keer aangifte gedaan, altijd aangifte doen!!!
Anders krijg je boetes voor het "niet-doen"
Ik dacht € 150,- om te beginnen, en dan worden ze nog alleen maar vervelender...
Ik kreeg laatst een dreig-brief van de jongens in Hamburg, omdat ik 'te laat' was. Maar dat kwam omdat de nederlandse belastingdienst niet met een definitieve aanslag kwam.... die wilden ze namelijk wel hebben... Gelukkig ben je in dat soort gevallen niet aansprakelijk, ook kost ht dan wel wat moeite om dat aan Mevr. kruse te Hamburg uit te leggen... ;)
 
Jahoor,
ook hier een flinke rekening van 270 euro!! echt never nooit dat ik die ga betalen. Rob, ik neem wel ff kontakt met je op, kunnen we bijpraten.

Groet
C
 
volgens mij rekenen ze daar volkomen naar willekeur....mijn rekening van 2 weken geleden is 145 euro. :confused:

Cheers!
 
@ papierprikker: helaas moeten wij ook in DL aangifte doen. Daar kom je niet onderuit.


Bij mij was de rekening 160 euro!!

mzl
 
de rekeningen zijn dus nogal willekeurig, of toch niet...de een heeft door aftrekposten een lager belastbaar inkomen en daardoor een lagere IDL bijdrage?

Wat ik dus echt niet snap is dat er wordt beweerd dat het geen zin heeft om aangifte te doen in DLD. Zoals P222 al aangeeft is alleen de reiskostenpost al interessant genoeg. Of gaat het er hierom dat jullie van te voren al de doppeltbesteuerung laten uitbetalen en dan later terug moeten betalen?
Als je beschränkt steuerpflichtig bent (was ik in mijn eerste jaar ook door ´echt´ NL inkomen) hoef je idd geen aangifte te doen. Maar dat is alleen interessant als je van te voren al je aftrekposten weet te verzinnen en op te voeren en goedgekeurd te krijgen.
Door het vergeten progressievoorbehoud moeten er nu een x-aantal terugbetalen, maar blijft toch overeind dat het wel degelijk interessant is.

Een vraag aan degenen die van te voren beschränkt zijn en dus per maand al meer uitgekeerd krijgen en die tevens de CLH privatrente en/of Albatros LoL verzekering hebben: Krijgen jullie nu ook naar rato deze afgetrokken van het brutoloon of wordt die eerst voor de volle pond van het brutoloon afgetrokken voordat de 50/50 wordt toegepast?

groetjes...
 
@642: Na nog maar weer een telefoontje met marco te hebben gehad blijkt dat je doppel steuer man officieel verplicht bent om aangifte in Dld te doen, maar dat Hamburg dat eigelijk liever niet wil. (te lastig misschien)

@robin200: ik ben beschraenkt einkommensteuerpflichtig en moet het auslandteil achteraf verrekenen met de NL belastingdienst en voor mij heeft het geen zin om in Dld aangifte te doen(zie eerdere berichten). LOL wordt volgens mij fifty fifty verrekend, moet ik nog eens navragen.
 
Servus allemaal

T volgende na navraag bij Düssmann;

De schijnbaar willekeurige bedragen die iedereen op zn acceptgiro heeft, komen doordat een aantal rekeningen al de deur uit was voordat Marco er lucht van kreeg dat zn baas de bijdrage voor de "lastige, arbeidsintensieve " Nederlanders aan het verhogen was, hij heeft dan ingegrepen en op de nog overige rekeningen gewoon het bedrag wat je altijd al betaalde gezet, vandaar de verschillende bedragen.
Hij vroeg mij dan ook hier op t PBB te vermelden dat deze verhoging dus NIET geldt.

Zou ook mooi zijn , een Lohnsteuerhilfeverein die zich niet aan zijn eigen regels"gelijke monniken,gelijke kappen" houdt..

Verder moet ik zeggen dat ik ertoe geneigd ben mee te verhuizen met Marco, want die weet tenslotte echt van de hoed en de rand voor wat onze belastingsituatie betreft, is de moeilijkste niet qua afspraken en doet moeite om er zoveel mogelijk voor je uit te slepen.Meer eisen heb ik eigenlijk niet aan een belastingadviseur...(afgezien dan van een D-cup en lang blond haar ,maar ja , vind die maar es:grijns: )


Gegroet
 
heren,

Marco verhuisd onder de paraplu van zijn pa die ook zo een contributie club heeft zei hij althans, heeft ie wat te doen naast zijn studie, maarre, waarheen verhuisd ie dan? Anders bel ik hem wel zelf maar hij zei dat ik het maar beter aan jullie kon vragen, geen gein, anyone?

groeten, martijn Broodbakker.
 
Ik twijfel er erg aan of het wel zinvol is om belastingaangifte te doen als je Beschränkt st. Pflichtig bent.
nml:
In principe wil Hamburg eigenlijk helemaal geen aangifte van je hebben. Terwijl dit officieel wel zou moeten. Maar omdat ze er eigenlijk geen verstand van hebben, kun je het dus ook laten.

Maar doe je toch aangifte, dan merken ze dus in veel gevallen , dat je voor het Duitse deel met een te laag tarief belast bent.
Dit kan als gevolg hebben dat je de volgende jaren automatisch een verzoek tot aangifte krijgt omdat ze weten dat er bij jou wat te halen valt.

Zijn er Folks die al eens aangifte gedaan hebben in HAM en het volgende jaar tot aangifte verzocht zijn??

Volgens Düsmann , kun je aangifte doen en proberen de Opleidingskosten af te trekken, mocht dit niet geaccepteerd worden... zegt hij: Kun je de aangifte weer intrekken!!!

Wie weer hier meer van????

Düsmann zal namelijk nooit zeggen, dat het beste is om GEEN aangifte te doen. Dan heeft hij namelijk geen werk meer, en verdient hij ook geen KOHLEN meer om van die foute blousjes te kopen.

Hoe is uw visie????


CJ
 
is idd het beste om geen aangifte te doen. heb ik nu van meerdere steuerberaters gehoord. Heb overigens een brief van hamburg gekregen dat ik nog ff mot nabetalen omdat ze je auslandteil willen corrigeren voor dat wat je werkelijk bent gevlogen (dus niet het percentage van het jaar ervoor). Nu heb ik gehoord dat ze dit eigenlijk niet mogen doen, omdat ergens zou staan dat als wij ons aan de clh regeling houden en in dld ook nog (een beetje) belasting betalen, wij verder aan al onze verplichtingen voldoen. Weet iemand waar dit precies staat?
 
een laatste stand van zaken na enige brief- en telefoonwisselingen. Ik heb de bevestiging van het IDL dat ik per direct lid af ben. Er zat geen rekening bij voor het lopende jaar dus ik ga ervan uit dat die ook niet meer komt.
Dit voor de twijfelaars onder ons of ze al dan wel of niet de boel moeten opzeggen en zonder te betalen na 2 jaar lid af worden.
 
WEL OF GÉÉN AANGIFTE DOEN IN HAM???????

ik zeg Géén!

Een Capt. wees mij erop dat op Antrag Formular voor beschränkte steuerpflicht in het Textgedeelte onder "Zur Beachtung" het volgende staat:

Bei beschränkt einkommensteuerpflichtigen Arbeitnehmern gilt die Einkommensteuer mit der Durchführung des Lohnsteuerabzugs grundsätzlich als abgegolten.

in principe hoef je dus geen aangifte te doen!!!

En zou ik dat dus ook niet doen!!!!

mashol
 
Hallo luitjes,

Ik heb inderdaad een keer aangifte gedaan in Duitsland waarbij ik ineens geld terug moest betalen omdat mijn Duitsland aandeel groter was dan opgegeven in het begin.

Ik heb deze aangifte daarna weer ingetrokken. (dat kan dus) Ik hoefde niet meer te betalen, maar je moet dan alle sallaris strookjes van het betreffende jaar opsturen. Daar vragen ze dan wel om. (ter controle of zo)

Ik zal de brief waarmee ik dat gedaan heb nog even opzoeken.

Groetjes Marcel.
 
hoi,

Nadat ook ik mijn steuererklarung weer ingetrokken heb, heb ik diezelfde brief nu al 2 keer gekregen: dat ik al mijn gehaltsabrechnungen moet opsturen omdat mijn Inlandteil niet klopte.
Hoe moet ik hier dan op reageren?
Zeggen dat het "abgegolten" is?

mzl, Jeroen
 
Back
Top