Ook genaaid door IDL??

Robin200

New member
Lieden,

Vandaag een rekening voor het komend jaar gekregen. De bijdrage is opeens 2x zo hoog. Marco had mij al ingefluisterd dat dit eraan zat te komen, dus hij is niet onverwacht. De flikker chef wil ons NL ´ers meer laten betalen omdat ie vind dat er te veel werk moet worden gedaan. Ze moeten inderdaad veel werk verzetten, maar het gros is al gedaan door Marco dus het is ondertussen standaardwerk geworden. Volgens de statuten van het IDL is de bijdrage inkomensafhankelijk en wordt er een vast percentage genomen. Ze mogen dus niet eens zomaar de bijdrage verhogen. Voor mij (en nog iemand anders) een reden om per direkt de boel op te zeggen (komt ook handig uit gezien Marco´s situatie).
Is het een idee om een gezamenlijk standpunt in te nemen of is het ieder voor zich tegen het IDL. Of, gaat iedereen akkoord met deze onzin.

groet
 
moin,

ik ben voor!

ik ga zeker niet akkoord met een verdubbeling van de bijdrage, maar hadden we dan niet al moeten opzeggen voor 2005?

Groeten,


ben
 
Idee;We verenigen ons, trekken die chef aan zn taas en bieden aan: Bijdrage naar oude niveau terug of we vertrekken met zijn allen en gaan mee met Düssmann, waar hij ook heen moge gaan.

Wedden dat ze inbinden?
 
Last edited:
Even nagekeken;

Opzeggen hadden we voor 30-9 moeten doen , anders verlengt t stilzwijgend.
Andere mogelijkheid; je lidmaatschapsgeld niet betalen , 2 x een aanmaning negeren , dan ben je dr ook uit,weliswaar iets minder elegant...

En v.w.b. de Mitgliedsbeitrag "dessen Höhe jedes Jahr durch den Vorstand BESTIMMT wird", daar vond ik niks bij wat rept over een bepaald percentage van je salaris...
Kortom ,IDL zegt; kiezen of delen.
Ik denk dat als we ze voor t blok zetten met 10-tallen NL-ers ze wel Eier voor hun geld wählen:grijns: :grijns:

Puntje 2.wie zegt dat , als we lid blijven, de zaken weer door iemand geregeld worden met de know-how van een Düssmann:confused: wil ik ook wel eens t fijne van weten, voordat ik eventueel erover denk mijn lidmaatschapsgeld te betalen, je koopt tenslotte een produkt bij ze..

Of zie ik het nou te simpel?
 
Mochten jullie op zoek gaan naar een nieuwe/betere Steuerberater, dan kan ik jullie Steuerhilfe Bayern e.V. aanraden, Herr Georg Breuer. Zijn hoofdzetel bevindt zich in Krefeld, dus +/- 10 minuutjes van DUS. De man is eerlijk, direct en behandelt je dossier fair, heeft ook, mocht dat nodig zijn, de ballen aan z'n lijf om protest in te dienen tegen de uitspraak van het Finanzamt mocht de teruggave zijns insziens te weinig zijn...kan serieus wat geld schelen ! Zo, voor meer info, mail me via PM of via CIT. Groetjes, HBS.
 
Jaap, ik denk dat je het niet te simpel ziet...verenigd is meer dan alleen...dat van dat percentage, dat is wat Marco mij vertelde. De chef had hem gedwongen hogere rekeningen uit te schrijven, hij weigerde omdat de rekening een % van je inkomen is. Marco zal het wel weten, ik zal ook nog effe de voorwaarden doornemen en Marco vragen waar dat precies staat. Ik heb z´n privenummer gekregen voor het geval dat....

Idd had je in september de boel voor 2005 moeten kundigen. Ik ga nu een brief tikken met een verhaal van sonderkundigung, omdat ze eenzijdig, zonder verdere toelichting de boel verhogen. Volgens mij heb je dan het recht om hem van "contractbreuk" te betichten en dus per direkt je lidmaatschap op te zeggen. Eens kijken wat de reactie wordt.

Ik stuur deze maandag op en keep everybody posted wat het antwoord wordt.

HBS, wat betaal je voor hem?
 
Robin 200,goed plan !

Kan je meteen vermelden dat de meesten van ons niet zullen aarzelen ons heil ergens anders te zoeken als ze niet meewerken , wellicht dat dat helpt....en zo niet moeten we misschien maar eens met die tip van hermafrodiet aan de slag...zijn ze nou helemaal vom Klo gerückt daar bij IDL?!

Laat t idd ff weten , ben wel eens benieuwd..

Groeten , der Jaap
 
Brief zat al bijna op de post, toch nog weer met Marco gebeld. Hij zegt dat e.e.a. nu toch weer teruggedraaid zal worden. Zijn advies is om nu niet te betalen. Er zal nog nader nieuws volgen aldus Marco.
Keep y´all posted...
 
die grappenmaker wist mij te vertellen dat ik door een nieuw regeltje bij het finanzambt voor 2003 waarschijnlijk niets terug krijg, behalve als ik mijn opleiding ook in dld aftrek. Ik heb dus niets meer te zoeken bij die gast. Snel opzeggen dus en hopelijk laat hij mij dan niet voor 2005 betalen.
 
Aloha!

Ik ben er ook ooit ff langsgeweest, en ze wilden van mij een lidmaatschapbijdrag over mijn gehele bruto-inkomen, dus NL aktiviteiten inbegrepen.

Waardoor ik ineens in de hoogste groep zou vallen (iets van € 500,- per jaar, dacht ik,...dat is wat ze toen maximaal mochten vragen)
Dus ik gezegd dat ik niet akkoord zou gaan, maar had al getekend en 30/9 was al voorbij...

Dus ik ook de minder elegante weg gekozen, eenzijdig opgezegd en dan twee aanmaningen op de koop toe genomen, en verder nooit meer iets van ze gehoord. Want tenslotte zijn er ook geen prestatie's geleverd...
Dat is nu 2 jaar geleden, dus heeft kennelijk gewerkt...

Suc6 ermee !
 
ik heb gewoon een rekening van 160 euro gekregen. Dat is volgens mij het normale bedrag.....of niet?

Wat gaat iedereen hier nu doen? Blijven jullie bij IDL of wisselen jullie met Marco mee (zo ja, betalen jullie die bijdrage bij IDL nog?)

vraag aan papierprikker: hoe denk je onder die nieuwe regels uit te komen? Als ik denk wat jij bedoelt dan is het finanzambt er achter gekomen dat ze ons al die tijd in de verkeerde lagere schaal hebben belast!! Nu maar hopen dat die studie kosten worden erkend


Mzl
 
Moin,

Ik met zeggen dat ik ook niet zo tevreden ben met het resultaat van IDL. Heb me daar toch een zooi papierwerk heen gestuurd afgelopen jaar, .. was allemaal aftrekbaar... conclusie..ik moet betalen.. :(

Vandaag de rekening van IDL gekregen voor 2005 a €145.

Heb met Marco gesproken en hij raadt aan voorlopig te wachten met betalen. Volgens mij is het een puinhoop daar in DUS.

Voor 2005 ga ik dat adresje van HBS maar eens proberen.

Groeten,

Ben
 
@papierprikker: wie bedoel je bij het IDL. Ken je belastingsituatie niet, maar kan me niet voorstellen dat Marco Duesmann je zoiets vertelt.

@all: mijn nieuwe rekening was/is 270,-. Vorig jaar nog 145,-

Ik ben weg daar en ga met Marco mee.
 
@robin200: heb je al opgezegd of betaal je gewoon niet?

Ik vind dat het ook allemaal erg lang duurt, maar als de studiekosten erkend worden dan was het het wachten wel waard.

En dat nu opeens betaald moet worden heeft niets met IDL of met welke steurberater dan ook te maken. Dat ligt aan Finanzambt Hamburg die ons al die tijd te weinig belasting heeft laten betalen per maand.

Mzl
 
Vette pech voor het FinanzaM(ja ,zonder b alstublieft:grijns: )t!!!

Hadden ze maar op moeten letten...en verder, IDL is eindverantwoordelijk voor alle grappen,grollen, truuken , aftrekposten, opgevoerde onkosten enzovoorts, daar zijn het belastingadviseurs voor....hun handtekening staat onder de bela-formulieren, niet de jouwe!

IDL denkt volgens mij even wat geld uit de NL-se piloten te kloppen,onder het motto;"die zijn lastig en hebben toch al genoeg"...ik w8 t nog even af , en bel tzt wel eens met ze, denk wel dat ze inbinden als zo de pleuris uitgebroken is onder de vliegende klantjes:grijns: :grijns:

Vergeet niet; het is maar gewoon een bedrijf hoor...

Der Jaap
 
Vandaag net m'n rekening gekregen voor 2005...199 Euro. Voor dat geld heb ik 550 Euro belasting kunnen terugtrekken en komt er nog eens (hopelijk) 5500 Euro bij (aftrek rente lening KLS, bezwaarschrift wordt momenteel in Hamburg behandeld). Trouwens, weet iemand of het eigenlijk wel zinvol is om een belastingaangifte te doen in DL als je beschränkt Einkommensteuerpflichtig bent...?! Groetjes, HBS !

P.S. Lohnsteuerhilfe Bayern e.V., Alte Linnerstrasse 138, 47799 Krefeld, tel.nr. 0215127175, Herr Georg Breuer.
 
Ja, dat vraag ik me dus ook af..??

Kun je niet gewoon dat doppelsteuer doen en verder helemaal geen aangifte doen?

Of moet je perse aangifte doen, ook al wil/krijg je niets terug?

Groeten,

Ben.
 
zolang ik niet precies weet wat voor aanslag ik nou precies van de NL belasting krijg, geef ik mijn opleidingschuld niet in Dld op. En zolang ik die opleidingschuld niet in Dld opgeef, valt er in Dld voor mij verder weinig af te trekken. (omdat ze sinds deze zomer in hamburg onze aftrekposten met ons totaal bruto inkomen verrekenen ipv ons bruto inland inkomen) Dus heb ik Marco mijn aangifte in Dld laten terug trekken. Voor zover ik weet 'moeten' wij in onze situatie geen aangifte te doen in Dld. Voor mij weegt die papierwinkel en al het bijbehorende gezeik niet op tegen die paar euro die ik dan terug zou krijgen. Verder heb ik IDL opgebeld dat ik voorlopig dus geen aangifte in Dld doe en die €160 voor volgend jaar niet wens te betalen en dat was geen probleem.

grt uit het saaie ktw
 
Papierprikker (TLC?),

Hoezo geef jij je studieschuld in DLD niet op? Omdat je niet én in NL én in D je schuld kunt/ wilt opgeven of is er een andere reden?

Ik weet niet hoever je van DUS woont maar de ritten die je kunt aftrekken kunnen zeer hoog op lopen, ook als je niet in AMS woont.....

Philippe
 
ik heb dusman behoorlijk wat aftrekposten opgestuurd, ongeveer alles wat je maar kunt bedenken, inclusief het hele jaar door voor elke kette AMS-FRA in auto-km en toch zou ik zonder die opleidingschuld bijna niets terugkrijgen. Hoewel dubbel aangifte doen niet strafbaar is(maar ook niet helemaal in de haak), wil ik daar toch nog eve mee wachten afhankelijk van de NL belasting aanslag.

grt uit het donkere KTW

VIJ
 
Back
Top