FOLBERTS
Active member
Net terug van een ritje station om mijn aanstaande op de trein naar Schiphol te brengen Ik zal, los van mogelijke persoonlijke belangen, proberen zo objectief mogelijk te blijven.
Is een groot verschil in beloning tussen de verschillende crews de schuld van de crews? Volgens mij bepalen die niet de salarissen. Ik heb de indruk dat je dat niet rechtvaardig vind. Ik ook niet, maar is dat een reden om daarom alle crews maar onder te betalen? Als iedereen arm het devies is dan heb ik wel een stemadvies voor je …. :grijns:
In theorie lijkt het concept productiviteit vs kosten een mooie graadmeter, maar productiviteit is een vrij rekbaar begrip en dus kan je in de praktijk elke case bewijzen die je wilt.
Ik heb volgens mij niet gezegd dat een maatschappij de vliegopleiding betaalt, ik laat slechts een ballonnetje op. Food for thought zouden ze aan jouw kant van het kanaal zeggen. Ik dacht publiekelijk even na over een methode hoe men structureel op bijv. fc nog extra kan besparen. Het was maar een ideetje. Misschien kom ik later nog op andere goede ideeën. :grijns:
Het doel van mijn ballonnetje echter is dat ik weinigen ken die het acceptabel vinden om significant in te moeten leveren op structurele basis. Ik vermoed jij ook niet. Ik denk dat dat voor niemand bij welk bedrijf acceptabel zou zijn. Ik begrijp best dat duur betaalde krachten een interessante optie zijn om op te besparen, maar ik wil de redelijkheid daarvan in twijfel trekken.
Ik weet dat er begrip is voor het snijden in kosten en het verhogen van de productiviteit. Ik ben er van overtuigd dat de door jou genoemde partijen net zo graag willen dat BA weer een rendabele maatschappij wordt als jij.
Maar de reden van mijn post was dat ik vind dat de grote roerganger niet het goede voorbeeld geeft en dat ik als CEO wellicht andere strategische keuzes zou maken. Eigenlijk was dat alles.
Het inleveren van een maandsalaris op een dergelijke beloning (excl. mogelijke bonussen) is mijns inziens PR-wise een aardige geste maar helaas niet meer dan dat. Het draagt niet bij aan het structureel oplossen van het probleem.
Ik vind BA een fantastische maatschappij en ik hoop dat mijnheer Walsh in staat is het tij ten goede te keren en dat daarbij recht wordt gedaan aan een ieders belang en met je welnemen laat ik het hierbij.
Is een groot verschil in beloning tussen de verschillende crews de schuld van de crews? Volgens mij bepalen die niet de salarissen. Ik heb de indruk dat je dat niet rechtvaardig vind. Ik ook niet, maar is dat een reden om daarom alle crews maar onder te betalen? Als iedereen arm het devies is dan heb ik wel een stemadvies voor je …. :grijns:
In theorie lijkt het concept productiviteit vs kosten een mooie graadmeter, maar productiviteit is een vrij rekbaar begrip en dus kan je in de praktijk elke case bewijzen die je wilt.
Ik heb volgens mij niet gezegd dat een maatschappij de vliegopleiding betaalt, ik laat slechts een ballonnetje op. Food for thought zouden ze aan jouw kant van het kanaal zeggen. Ik dacht publiekelijk even na over een methode hoe men structureel op bijv. fc nog extra kan besparen. Het was maar een ideetje. Misschien kom ik later nog op andere goede ideeën. :grijns:
Het doel van mijn ballonnetje echter is dat ik weinigen ken die het acceptabel vinden om significant in te moeten leveren op structurele basis. Ik vermoed jij ook niet. Ik denk dat dat voor niemand bij welk bedrijf acceptabel zou zijn. Ik begrijp best dat duur betaalde krachten een interessante optie zijn om op te besparen, maar ik wil de redelijkheid daarvan in twijfel trekken.
Ik weet dat er begrip is voor het snijden in kosten en het verhogen van de productiviteit. Ik ben er van overtuigd dat de door jou genoemde partijen net zo graag willen dat BA weer een rendabele maatschappij wordt als jij.
Maar de reden van mijn post was dat ik vind dat de grote roerganger niet het goede voorbeeld geeft en dat ik als CEO wellicht andere strategische keuzes zou maken. Eigenlijk was dat alles.
Het inleveren van een maandsalaris op een dergelijke beloning (excl. mogelijke bonussen) is mijns inziens PR-wise een aardige geste maar helaas niet meer dan dat. Het draagt niet bij aan het structureel oplossen van het probleem.
Ik vind BA een fantastische maatschappij en ik hoop dat mijnheer Walsh in staat is het tij ten goede te keren en dat daarbij recht wordt gedaan aan een ieders belang en met je welnemen laat ik het hierbij.
Last edited: