O'Leary zo gek als een deur

Kan misschien allemaal wel digitaal, maar ik geef je even de klassieke airbus engine fire, engine failure.

Engine number 1 fire
Engine number 2 fail

Engine fire heeft priority, dus computer shutsdown number 1. Maar dan hebben we in ene geen engines meer....doh en jij zat net lekker op het toilet. Zolang een computer niet kan denken als een mens zul je met dit soort problemen te maken hebben.

Verder denk ik dat passagiers het niet zo waarderen als het vliegtuig op afstand wordt bestuurd, gezien het onderzoek van vandaag over vliegangst, is er nog steeds een meerderheid die niet lekker in z'n vel zit in het vliegtuig.

We zullen zien wat de toekomst brengt, misschien worden we allemaal wel professionele flightsimmers.

Ik moest even graven maar heb hem weer gevonden.

http://www.worteldrie.com/flash/emer.html
 
Pilotsince99, het is niet heel moeilijk om een computer te programmeren die niet in die Airbus 'trap' valt.

Ik denk dat O'Leary het verkeerd begrepen heeft. Het zijn de piloten die straks ook taken krijgen in de cabine. Nu heb ik het niet over de jaren-tachtig-technologie van Airbus en Boeing, maar het zou me niets verbazen als de 18-jarigen die nu bij Stella beginnen hun carriere beeindigen als aircraft attendant: de persoon die drankjes en maaltijden uitdeelt en eventueel de boordcomputer kan resetten mocht dat in uitzonderlijke gevallen nodig zijn. Hij zou zelfs kunnen landen indien de reset in het uitzonderlijke geval niet succesvol is. Een soort conducteur dus, want het woord piloot dekt de lading dan niet meer. Volautomatisch vliegen met een menselijke stok achter de deur.

Maar alle science fiction ter zeide en terug naar O'Leary. Geen enkele huidige flightdeck heeft twee personen nodig tijdens de cruise. In plaats van spelen met zijn I-Pad mag de co-piloot best meehelpen met de service in de cabine... discuss.:D
 
Oh vandaar die 2Bcaptain meuk van KLM. Dat is gewoon alvast voorbereiding.
 
Oh vandaar die 2Bcaptain meuk van KLM. Dat is gewoon alvast voorbereiding.

Straks kennen alle 200 pax je gezicht en wordt je zelfs nog bij de Albert Heijn herkend omdat je, na het geserveerd te hebben van drankjes aan alle pax, zo'n kutlanding had gemaakt (je was toch de enige piloot aan boord...)

Na je eigen kutlanding kun je nu tenminste nog je Co naar achteren sturen om afscheid te nemen van de pax...
 
Back
Top