oefenen sensomotorische-aanlegtest

  • Thread starter Deleted member 3668
  • Start date
WvdB,

You've got a point!! Eindelijk iemand die het snapt, en die ook inziet dat iedereen elkaar hier loopt op te naaien! Doe gewoon je ding, heb ik ook gedaan. Tevens maakt iedereen zichzelf druk om de gedachte/opmerkingen van andere. Wees een vent, doe te keuringen en ga naar de KMA!

Als je straks moet vliegen word je ook niet verteld wat je moet doen etc. Of vragen jullie dan ook aan mama of ze voor 3 maanden boterhammetjes gaat smeren voor Afghanistan?

Groeten Martijn
 
WvdB,

You've got a point!! Eindelijk iemand die het snapt, en die ook inziet dat iedereen elkaar hier loopt op te naaien! Doe gewoon je ding, heb ik ook gedaan. Tevens maakt iedereen zichzelf druk om de gedachte/opmerkingen van andere. Wees een vent, doe te keuringen en ga naar de KMA!

Groeten Martijn

Haha.
Helemaal waar naar mijn mening :radar:

Jezelf blijven is de sleutel tot succes. In iedergeval al je de aanleghebt.

Grt,
Stefan!
 
Ik zit net te denken....als je je toch graag wilt voor bereiden (baat het niet dan schaadt het ook niet) zou je niet het beste gewoon 2 pedalen kunnen kopen en met een joystick erbij gewoon flightsims gaan oefenen en dan de sensitivity heel hoog zetten :)
 
kijk anders eens bij CH-products. deze hebben wel dit soort pedalen.... maar zijn wel duur.

maar eigenlijk denk ik dat je het zonder oefenen ook moet kunnen halen.
 
Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Doe gewoon datgene waarbij jij een goed gevoel hebt. Een ding is zeker, als jij nu wel die pedalen koopt en jezelf (voor jou gevoel) zo goed mogelijk voorbereid kun je jezelf in ieder geval niets verwijten als je je PO1 herkansing zometeen weer niet haalt.

Als je nu niet oefent en je haalt het niet hoef je je in ieder geval niet af te vragen "als ik die pedalen nu wel had gekocht had ik dan misschien nu wel mijn droombaan gehad? ".
 
Dat is ook zeker zo HkNeef. Als je voldoende aanleg hebt moet het ook gewoon zeker lukken. Dat betekent niet, dat sommige mensen bijvoorbeeld erg zenuwachtig zijn voor zo'n test. Er kunnen allerlei factoren zijn waardoor je niet optimaal presteert. Het is niet per definitie zo dat je oog-hand-voet-coordinatie slecht is, als je de test niet haalt.

Als je het echt bij een gerenomeerd bureau laat testen, zijn ze al gauw een half uur tot ander half uur met je bezig ipv 10 minuten.
Ik denk, dat je absoluut een bepaalde basis moet hebben om deze keuring te kunnen halen. Het oefenen voor deze test is ook absoluut geen overbodige luxe. En het verhaal dat je je zelf voor gek houdt vind ik ook onzin.

Het is natuurlijk wel zo dat de luchtmacht natuurlijk niets heeft aan mensen die het in theorie kunnen maar in de praktijk falen door wat voor reden dan ook.
Mensen die afgekeurd zijn op deze test (zoals ik) en het opnieuw proberen, zullen zeker niet de eerste en de laatste zijn die dit traject bewandelen.
 
Je kunt toch mooi met een simpel geprogrammeerd programmaatje je skills bijbrengen? Zou trouwens ook goed zijn als je niet voor vlieger solliciteert.

Misschien heb jij het wel gehaald HkNeef (gefeliciteerd), maar er zijn misschien ook andere mensen die het om wat voor reden dan ook niet gehaald hebben en toch nog (extra) gemotiveerd zijn om het alsnog te proberen. Dit is toch alleen maar goed?! Ik bedoel, je hoeft niet te reageren ofzo. Een forum is hier toch juist voor gemaakt, of zie ik het verkeerd?
 
Wat heeft het nou voor zin om eindeloos lang te gaan oefenen? Blijf realistisch zeg. Als je het niet hebt, DAN HEB JE HET NIET! Heel simpel, ik probeer geen mensen te ontmoedigen, maar je moet ook je verstand gebruiken en logisch nadenken. Als je het al niet haalt op PO1, kun je nog wel gaan oefenen tot de blaren op de handen staan maar dit heeft geen zin! Straks moet je GVSS en PVS doen en dan komt er heel wat meer op je af! Dus onzin als: "Er zijn genoeg mensen die afvallen om een andere reden zoals stress etc" slaat helemaal nergens op en gaat het gezonde verstand ver te buiten.

De keuringen zijn er niet voor jan met de korte achternaam, maar een risicodekking voor jezelf én de luchtmacht zodat de teleurstelling niet dés te groter zal zijn als je later in het traject zit. Hoeveel maanden de keuringen ook duren, het lijkt een gevlogen tijd als je eenmaal klaar bent. Met andere woorden: voor je het weet ben je klaar met de keuringen en zo lig je er ook weer uit, al helemaal tijdens de opleiding.

Als je dus eindeloos gaat zitten oefenen voor 1 onderdeel dan draai je jezelf een loer! Haal je het nu wel! Helemaal top, maar dan zul je het verdomd moeilijk krijgen verder in het traject.

Trek hier lering uit!

P.S: Als iedereen die hier nieuw op het forum komt / net zijn PO1 heeft gedaan hier een topic gaat posten over het oefenen van testen en ditjes en datjes wordt het één grote puinhoop.

Winds,

WvdB
 
WvdB,

Ik ben het helemaal met je eens. Sommige mensen willen zo graag het halen dat ze verblind zijn wat de realiteit is. Het gaat erom dat je in 1 keer door deze tests heen komt zonder dat je het ooit geoefend hebt. Het gaat erom dat je hersens zo snel een goede hand oog voet coordinatie onder controle krijgen tijdens zo sessie van 10 min, zodat je aanleg toont. Ze willen volgens mij geen mensen die het al kunnen, maar mensen die capaciteiten laten zien.
De leercurve die je nodig hebt voor EMVO en rest van je opleiding ligt simpel weg hoog. Zo hoog dat je aanleg voor vliegen goed moet zijn om het bij te kunnen houden

Ik zelf heb niks gedaan geen flight sim, geen cursus vliegen, geen gitaar gespeeld, geen training of iets dergelijks en kijk waar ik gekomen ben reeds al bij de PVS.
 
Dat is het probleem van een internetforum: iedereen heeft zijn eigen mening. Zoals de Engelsen zeggen, "Opinions are like assholes, everyone has one and they all stink."

Wie weet wat de beste methode is? Alleen jij moet straks gaan presteren dus alleen jij weet hoe je je het beste hier op kan voorbereiden. Wat anderen kunnen doen is een persoonlijke meningen geven over hoe hij of zij het zou hebben gedaan.

Dus doe gewoon waar je je goed bij voelt en speel binnen de regels. Dan kun je straks met een goed gevoel de keuringen afronden, wat het eindresultaat ook moge zijn!

Heel veel succes en hopelijk tot ziens!
 
Je kunt toch mooi met een simpel geprogrammeerd programmaatje je skills bijbrengen? Zou trouwens ook goed zijn als je niet voor vlieger solliciteert.

Inderdaad.....Ik snap de reactie van mensen als HKNeef deels wel maar ze getuigen niet echt van mensenkennis. Ik wil graag wat doen om me voor te bereiden omdat ik anders nu 3 maanden niets zit te doen en me als ik dan word afgekeurd mezelf voor mijn kop sla. Leuk dat een deel van de mensen het al wel gehaald heeft en nu hoog van de toren afblaast maar ze moeten toch begrijpen dat mensen er niet zo relaxed mee om kunnen gaan als zij. Het zal best zo zijn dat ik er dan later in het traject wordt uigegooid maar wie niet waagt wie niet wint. Begrijp me goed...al zal het me maar 1% voordeel opleveren dan nog wil er voor gaan....Ik wil graag die baan en daar wil ik mijn best voor doen en een beetje oefenen zal vast niet heel slecht voor me zijn.

Maar on topic: Er werd tot 2 keer toe gepraat over een programmaatje (van Tjeerd oid?). Kan ik dat ook ergens vinden?
 
Punt 1, waarom een persoonlijke veto tegen mij? Net als jou geef ik mijn visie over dit onderwerp. ¿Waaruit zou überhaupt moeten leiden dat ik geen mensenkennis heb? Ik denk toch echt dat je eerst eens moet nadenken voordat je iets uitkraamt! Bovendien is het dn nog steeds netjes om dat in een privé bericht naar diegene te sturen. ;)

Punt 2, wat betreft dat programma van Tjeerd Schouten: GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE VAN HET FORUM OF ZOEK OP GOOGLE! Dat noemen ze initiatief tonen, is het niet....!
 
Omdat je niet begrijpt dat iemand die iets wil zich daar graag voor wil voorbereiden en niet wil afwachten. Ik begrijp dat het weinig zin hoeft te hebben maar ik wil niet actieloos toekijken. Bovendien zeg ik niet dat je geen mensenkennis hebt maar dat je reactie daar niet van getuigt: Dat is een behoorlijk verschil.

En sorry dat ik een vraag stelde en niet op mijn werk meteen ging googlen en zoeken naar programma`s.

begrijp me goed: ik wil geen ruzie uitlokken hier maar ik vind je reactie naar mensen die 2 dagen op het forum zijn en denken hier een vraag te kunnen stellen niet echt netjes.
 
Back
Top