oefenen sensomotorische-aanlegtest

  • Thread starter Deleted member 3668
  • Start date
D

Deleted member 3668

Guest
Hey mensen,
Ik heb deze thread opgestart in de hoop dat mensen die hun po1 succesvol afgerond hebben mij, en andere mensen, misschien kunnen helpen.
Ik ben nu 1x 'ontkoppelt' bij mijn po1 omdat ik bij de sensomotorische test (3d-test) onvoldoende gescoord had.
Nu wordt iedere keer gezegd dat deze test veruit de moeilijkste test van de po1 is en zijn er dus vast wel meer mensen die van te voren graag wat tips van profs willen. Hierbij dus de mogelijkheid....

Ik hoop de volgende keer te slagen voor mij po1, maar ik zou niet weten hoe ik moet oefenen met die 3d-test, hierbij dus ook het verzoek voor tips hierover. (alles waarvan jij denkt dat het jóu geholpen heeft te slagen)

Alvast bedankt, anouk
 
grappig...ik dacht dat dit een serieuze site was.
 
Last edited by a moderator:
Ik denk dat het gewoon serieuze reacties waren hoor, ondanks ze ook redelijk "grappig" en niet-serieus overkomen. Drummen bijvoorbeeld komt ook echt aan op hand-voet coordinatie. Veel mensen kun je dagen laten oefenen, maar kunnen nog steeds niet drummen. En sommige, hoef je 1 x iets voor te doen, en ze doen het je zonder problemen gelijk na. Het komt ook aan op een bepaalde samenwerking tussen armen en benen.
 
Zeg, dat was een serieuze reactie hoor. Door te jongleren kun je heel goed de coordinatie van je handen trainen.
 
Ik jongleer ook! Het heeft zeker geholpen met de coordinatie van mijn handen tijdens de test. Ook mijn concentratievermogen is hierdoor stukken verbeterd. Het is leuk en makkelijk om mee te beginnen. Gewoon een keer proberen.

Succes met je herkansing voor PO-1
Ximan
 
Ik kan ook jongleren. Toch had ik po I niet in een keer gehaald. Dus in mijn geval kan ik zeggen dat het niet veel geholpen heeft of dat het ERG beroerd gesteld was met mijn hand-oog coordinatie. En het lastigste zijn de pedalen Ximan en niet het joystickje. Althans dat is mijn ervaring met de 3d-test. Dus of het helpt?! Ik zou zeggen MINIEM!

Groeten,

LALA
 
Ik denk dat autorijden ook al een stuk help met hand voet oog coordinatie. Maar het is idd zo dat de groot gedeelte dat solliciteerd nog geen rijbewijs heeft. Verder vond ik Unreal Tournament wel een goede oefening voor Hand Oog coordinatie. Alleen dan gebruik je je voeten niet.

Gr. Zeetsuh
 
Oke, bedankt allemaal. En mijn excuses voor: "grappig...ik dacht dat dit een serieuze site was." Het kwam als een grapje op me over. Jongleren, drummen, unreal tournament en autorijden dus...Nou ik zal het allemaal eens gaan proberen.

Anouk
 
Kleine tip voor als je geen rijbewijs hebt, ga dan autorijden in een auto die niet van je ouders is of de buren, vinden ze vast niet zo fijn ;) Misschien zelfs maar beter om het autorijden dan sowieso over te slaan :p:
 
Hehe, wat voor auto heb je dán in gedachten? Wie weet vind me vader het juist wel een goed idee.....de wonderen zijn de wereld nog niet uit he?

ciao anouk
 
Haha, ach, gewoon beginnen in een oude gedeukte vw kever... Ik bedoel die frasca is ook niet alles! Tegen de tijd dat je richting Slingsby gaat moet je maar overstappen naar een dikkere en snellere wagen... het moet wel een beetje in verhouding blijven ;)
 
Een oude gedeukte vw kever, de eerste persoon die ik tegen kom met zo'n auto zal ik eens aanspreken:p

Maar weer ff ontopic! Heeft er iemand nog tips??
 
Concentratie is belangrijk, naar mijn idee is die test gewoon een trucje leren. Als je je goed concentreerd en de coordinatie vereenvoudigd is het niet moeilijk meer. Maar bovenal geef ik geen tips weg, je kunt het of je kunt het niet... Als je hebt geoefend is het geen objectieve test meer, en het is waarschijnlijk dat je dan in latere testen afvalt. Dit betekend onnodige kosten voor de luchtmacht en bezigheid voor jou. Maar als je echt heel graag vlieger wilt worden kan ik me voorstellen dat je er alles aan doet om je kansen te vegroten.

Dus, allemaal veel succes en ik hoop voor iedereen dat ze het halen ;)
 
Ga inderdaad zweefvliegen! Dat is het beste denk ik;)

Jij zegt trouwens dat de sensomotorische test als moeilijkst wordt gezien... ik zag daar werkelijk het minst tegen op van al die testen die je op de PO1 moet doen..

Ik denk dat je veel moet gamen op de pc, balsport beoefenen, concentratie testen, zorg ook dat je schoenen met dunne zolen aan heb, op 1 been gaan staan en allemaal gekke dingen uithalen (evenwicht verbeteren).
Het zijn misschien domme dingen.. maarja als je hiervoor wil gaan trainen... ik noem maar wat... ik denk dat dit zou kunnen helpen:p Je moet het gewoon kunnen. That's it!!

succes d'rmee!!

hartelijke groet,

Onitsuka.
 
Last edited:
Back
Top