Oefen Persoonlijkheidsonderzoek

je kan direct na vwo5 beginnen ja, maar lijkt me geen slim plan...
dan baal je wel als je halverwege opleiding afvalt, het enige wat je dan hebt is je vmbo diploma. alhoewel het wel een verleidelijk aanbod zou zijn hoor ;)
 
Hahaha...nou rustig maar iedereen ik ben égt niet van plan om mijn vwo-diploma NIET te gaan halen....ik zit me niet al 5 jaar uit de naad te werken om er dan niks aan over te houden..enne by the way....na je diensttijd moet je tog ook nog wat....

HEy butterfly...vet leuk!! Dus je bent precies hetzelfde van plan?! Kan haast geen toeval zijn?! Maare heb jij dan miss wél het 'goede profiel' (Met natuurkunde en wiskunde b) gekozen? Offe...net zoals mij, niet?

Em weet een van jullie misschien wanneer de luchtmacht weer een voorlichtingsdag heeft? (NIet opendag...die is dit jaar op 15/16 juni weet ik)

Enne...wie ga ik dit jaar miss bij de OPENDAG van de luchtmacht tegenkomen?!?
 
Ik ga waarschijnlijk wel naar de open dag van de KLu, moet alleen nog vervoer regelen.

Maar goed, weer even ontopic?
 
Oke marty gezellig!! En jij bent ook van plan om met de testen mee te gaan doen? offe heb je ze al gedaan ofzo?
 
Last edited by a moderator:
OKe...heftig;P Ik hoop dan al 3/4 testen achter de rug te hebben;) Maar wat ben je nu aan het doen dan? (als ik het vragen mag)
 
@ anouk, tuurlijk geen toeval :p
ben zeker precies hetzelfde van plan, alleen wou ik in mijn heel vroegere verleden ook al vliegen en kwam toen heel 'toevalig' tegen dat je daar natuurkunde voor nodig had (zal waarschijnlijk wel voor verkeersvlieger zijn geweest) dusja, heb nu NG met dan MEO om ook nog beetj economisch te zijn ;)
en voor die voorlichtingsdagen moet je maar even op de site van de luchtmacht kijken, weet niet of ze er al op staan maar daar kan je het iig vinden...
 
Maar wat ben je nu aan het doen dan? (als ik het vragen mag)

Nog 5 weekjes lang 4 Havo, daarna 5 Havo. Dan kan ik in April beginnen, wanneer ik 16 jaar en 9 maanden oud ben :)

Maar goed, we hadden het over het Psychologisch onderzoek, met die Instrumenten Interpretatie test. Superfa heeft hierboven een link gegeven waar je dit kan oefenen. Volgens velen weliswaar niet dezelfde als de KLu gebruikt, maar het geeft een idee!
 
@ butterfly. Ja ik weet dat het op de site van de luchtmacht komt te staan...maar daar staat het nu (volgens mij) nog niet op. Dus ik vroeg me af of iemand dat al weet.

@marty. Ja de instrumenten interpretatie test! HEeft iemand van jullie miss voor dat de testen begonnen extra veel achter de pc gezeten en allerlei spelletjes gedaan...om zegmaar proberen te leren met zo;'n 'knuppel' om te gaan en miss meerdere dingen tegelijk te doen....of is het totale onzin wat ik nu hier typ?
 
daar zat ik ook al mee, is het bij die sensomotorische aanlegtest niet nadelig als je weinig gamed? bedoel dan ben je het toch al gewend al die dingen tegelijk te doen en te besturen...
 
Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt dus;)
 
Ja dat klopt wel een beetje. Als je veel gamed zal je hier wel je voordeel mee pakken. Dat neemt niet weg als je niet gamed dat je dan niet door de sensomotorische aanlegtest kan komen!

Goede concentratie en goed alles tegelijk corrigeren is belangrijk. Ze bekijken ook de punten per voet en hand. Een handige oefening is misschien om gewoon even naar nuspelen.nl te gaan en een behendigheidsspelletje te doen, overigens train je daar je voeten niet mee.

Voordat ik naar PO-1 ging heb ik niet getraind met een knuppel of iets dergelijks.. Het moet je wel een beetje liggen denk ik.

Succes in ieder geval als je aan de test moet beginnen! Jezelf blijven en je best doen!

Hartelijke groet,
 
hee mensen. Ik heb poI ook over gedaan. Ik was gestruikeld op de 3d test, beter bekend als het taartpuntje. En met kleine oefeningen kun je de test met de taartpunt prima halen. Maar helaas viel ik alsnog af op het gvss. Maar gamen heeft denk ik weinig invloed op je hand-voet-oog coordinatie!. Als je wil, heb ik nog wel iets leuks om dat te oefenen. Is een heel eenvoudige oefening, maar voor mij zeer doeltreffend. Stuur maar een pm wie wil. Zeg wat je er van vindt en wie weet is het nog handiger dan ik dacht.

Groeten,

LALA
 
Last edited:
@ Onitsuka

Niet om het een of ander, maar ik denk dat nuspelen.nl niet echt veel uit zal halen. Maar dat is puur mijn mening.

LALA
 
LALA, je hebt wel gelijk! Het zal zeker niet veel uit halen, maar als je nog nooit iets gamed hebt of iets dergelijks.. is het misschien wel een kleine oefening. Ik probeer ook niet methodes te geven waarmee je in één keer een goede hand-voet-oog coordinatie krijgt, want dat kan denk ik helemaal niet, je moet het langzaam aan leren. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat je goed geconcentreerd naar die test moet en jezelf moet zijn.

En inderdaad als jij iets beters heb! Ik ben nu toch wel benieuwd wat je hebt.. kan je het hier niet neerzetten?

Succes iedereen in ieder geval!

Hartelijke groet,
 
Het duurt lang om zoiets aan te leren. Een paar jaar geleden was ik nog een fanatieke gamer, waardoor onder andere mijn reactiesnelheid en hand-oog coördinatie sterk verbeterd was. Gamen oid helpt deels dus wel, maar ik denk dat een groot deel ook wel van aanleg komt.
Des te vroeger je begint, des te beter zal je worden hierin. Toch heeft ieder wel zijn grens liggen. Een paar keer oefenen zal ook niet echt uitmaken.
Moeilijk onderwerp waarover veel te discussiëren valt. Ik zou zeggen: oefenen kan geen kwaad!
 
Back
Top