Oefen Persoonlijkheidsonderzoek

je hoeft de klu-test toch niet precies letterlijk na te maken? Als je de test van tomcat kan, dan snap je het principe, het denkstapje in je hersenen, hoe je het 3d beeld vormt, noem maar op. Als je die test de eerste keer voldoende kan maken, dan kan je de test op de po1 ook voldoende maken in my opinion.

Het maakt niks uit dat de test van tomcat afwijkt van de echte, zoals ik al zei gaat het erom dat je in je hoofd het vliegtuigje kan draaien o.i.d. Het moet dan niets uitmaken wat voor instrumenten ze je bij zo'n test voorschotelen.

just my 2cents
 
Hier heb ik twee voorbeelden, vers van Flight Simulator :)

Klim:
4qx3gwp.jpg


Dalen:
4rcy4p3.jpg


Zoals je ziet veranderd het 'vliegtuig' niet van positie, alleen de schijf erachter.


@Chris87, Ja, volgens mij is het ook de opzet om je gewoon een voorbeeld te geven wat je ongeveer kan verwachten. Misschien snapt superfa het beter als hij het zelf in elkaar zet, met iets andere plaatjes :)
 
Het image (vliegtuig beeldje met de Pitch en Bank attitude) staat stil en de horizon beweegt. Dus als je de stick naar achter trekt (stampen) zal je gaan stijgen en draait dus de horizon omlaag, duw je tegen de stick aan (stampen) zal de horizon omhoog draaien. Met rollen net zo.

Maar het spreekt helemaal voorzich.

Groeten,
 
Maar marty al lees ik die info van jou en ik kijk naar mijn oefenopgave, dan klopt hij toch gewoon het vliegtuig daalt dus de horizon komt hoger te liggen... ( en ligt onder de normaal )

@Chris Tomcats test ging bij mij ook goed en mijn inzicht is volgensmij ook goed genoeg. Maar toch ging het fout
 
Bij jouw test is het verschil tussen horizon en vliegtuigje moeilijk te zien, het zijn gewoon twee verschillende soorten strepen! Verder vind ik het er mooi uitzien met die afbeeldingen. Laat de horizon zo staan en maak van jouw vliegtuigje, iets wat op de echte 'image'/'vliegtuigje' lijkt ofzo (bolletje, klein horizontaal streepje, etc..)
 
Superfa, als je er bij jouw tekening vanuit gaat dat de dikke streep het vliegtuig is, draait hij naar links en niet naar rechts, wat volgens jou goed was. Zo ben ik er van uitgegaan dat de streep met de pijl het vliegtuig was, en die staat scheef. Nu zijn wij hier tot de conclusie gekomen dat het 'vliegtuigje' zelf niet beweegt. Dus of, je moet je antwoorden veranderen, of je kunstmatige horizon, wat mij het beste lijkt :)
 
Nog ff voor de duidelijkheid : De test bij die klu die ik had was niet gewoon een normale horizon meter maar zo eentje als ik gemaakt en je op de website kan zien

De dikke streep is de horizon. De streep onder de horizon zegt dat hij daalt.
De pijl naar links zegt dat hij 45 graden naar recht rolt.. Zo'n test heb ik gehad
 
Ja, je hoeft het niet te doen zoals een 'normale' attitude gyro (juist niet!). Ik zou alleen wél duidelijk laten maken wat je horizon is en wat je vliegtuige (door dus een stipje of klein horizontaal streepje?)
 
Het heet geen persoonlijkheidsonderzoek maar psychologisch onderzoek toch? :1855:
En wij hadden 20 minuten, en geen 17 minuten en 44 seconden, is dat weer nieuw ofzo? Rare tijdslimiet, ben benieuwd waar dat vandaan zou komen.
 
Ja, waar dat vandaan komt, geen idee, maar wij hadden idd ook die 17 minuut nog wat. En het is inderdaad een psychologisch onderzoek. Staat zo ook op de uitnodiging die je krijgt.
 
die 17 min 44 is volgens mij aangepast, nadat de test op de computer gemaakt moest worden. Op papier kreeg je 20 minuten.
 
Die 17 min en 44 sec klopt, en de naam tja... toen ik PO 1 deed werd die test persoonlijkheidsonderzoek genoemd maarja... maakt niet zoveel uit opzich maar wat vinden jullie van de vragen..? te makkelijk misschien ?
 
Ik vind die attitude indicator in jouw vragen wel erg maf, normal beweegt de horizon toch t.o.v. een stilstaand symbooltje dat het vliegtuig voorstelt?
 
Back
Top