Ode van FD aan Art..

6

676$

Guest
Ajax grijpt Johan Cruijffschaal

Uitgegeven: 5 augustus 2005 22:32
Laatst gewijzigd: 6 augustus 2005 11:02
AMSTERDAM - In een aardige seizoensouverture om de Johan Cruijffschaal ontnam Ajax kampioen PSV vrijdagavond de illusie dat het dit seizoen alle nationale prijzen gaat winnen. De opgeluchte Amsterdammers bezorgden zichzelf met een zege (2-1) een flink portie zelfvertrouwen op weg naar de ontmoeting van woensdag in de voorronde van de Champions League tegen Brondby.

Grote man aan Amsterdamse zijde was Boukhari. De voormalige linksbuiten moet zich van trainer Blind op de positie van linkshalf richten. Op de plaats van de lichtgekwetste Sneijder had hij met een doelpunt en assist op de treffer van Babel een groot aandeel in de overwinning.

-----

:grijns: Voel je 'm al aankomen Art?
Zetten we weer een mooi flesje wijn op dit seizoen? Denk dat PSV dit seizoen niet eens in de top 3 gaat eindigen..

(jaja die andere fles is onderweg..)

Een blije FD die alvast het kampioenschap aan het vieren is.
 
Re: Ode van FD aan Art..

Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
Denk dat PSV dit seizoen niet eens in de top 3 gaat eindigen..

Yeah right, geloof je het zelf :D:D:airforce:
 
@ FD

Ik denk dat het tijd is een en ander eens uit te leggen aan FD hoe dingen gaan in de grote mensen wereld.
Als je de verzamelde werken van J.C. gelezen zou hebben dan moet het je opgevallen zijn dat strategem nummer 1 is, “Alle voordeel hebse nadeel”. (staat tegenwoordig al op keuken tegeltjes), veelal gevolgd door, “resultaat moet je afdwingen”.

Kijk, FD, het zit zo.
In het Eindhovense kamp werd met de komst van het duo Guus H. en Rob W. het voetbal gezien als volwaardige bedrijstak. Er wordt goed gebruik gemaakt van gekende bedrijfs processen zoals het aansturen van tactische korte termijn oplossingen en strategische lange termijn planning. Bij de N.V. PSV is al lang geen plaats meer voor omhooggevallen trainertjes en over het paard getilde doctorandesjes.

Zo hebben Guus en Rob onder het genot van een sigaartje en een flesje 40 jaar oude rode Port de taktische, (korte termijn), zet gedaan om Ajax dat schaaltje maar te laten winnen zodat Blind c.s. jubilend aan de klus met Brondby kan beginnen en dus ook winnend afsluiten. Daarmee is het strategische doel, (lange termijn), bereikt want als PSV en Ajax beide presteren in de C.L. dan mogen volgend seizoen twee Nederlandse teams zich automatisch plaatsen. Zie je het grote verband al een beetje onstaan ?

Guus en Rob hebben allang gezien dat het Nederlandse kampioenschap en zo’n flutschaaltje geen geld opbrengen. Neen, het grote geld komt uit de C.L. en daar hebben beide heren zich goed voor ingedekt. Niet alleen dit seizoen maar ook het komende seizoen doen ze weer gewoon mee.
Om dit ragfijne spel te spelen is een breder denkraam nodig dan op het moment aanwezig in Ams en Rommeldam. En een Tom P. om een list te verzinnen hebben ze ook niet.
Alles duidelijk nu manneke ?

En Kalou gaat gewoon naar PSV en Guus komt met de soccerroos gewoon in de halve finale van het W.K.

En nog iets, over die fles die ik al een half jaar krijg, daar reken ik maar niet meer op, sinds je vandaag eindelijk hebt toegegeven dat je er niet van af kan blijven. :cool:

Cheers
Art
 
@ arthorizon:

Als je quoot, moet je het goed doen, de correcte uitspraak van J.C. luidt: "elk nadeel heb se voordeel".

verder proef ik hier toch een klein beetje pijn, maar goed, het seizoen duurt nog lang, de bal is rond en kan raar rollen, en zo nog een stuk of wat.

Veel plezier allemaal het komende seizoen!
:grijns:
 
@ Skyblazer.

U hebt gelijk.
Capt. Manwairing zou zeggen," I wondered who would have spotted it first".
Maar eerlijk, een beet je dyslexia van mij op de oude dag.

Overigens hebben we FD niet meer gehoord, zou hij in rehab zijn ? :cool:

Cheers
Art
 
Sorry heren, maar de uitspraak van JC luidt eigenlijk: "als je wat jat dan heb je wat"

En dat Feyenoord kampioen wordt is al tien jaar duidelijk, het moet alleen nog ff lukken....
 
Ja...kan er ook niets aan doen..mijn eerste wedstrijd die ik ooit in persona heb gezien was Feyenoord-PSV in 1985.. 2-0 Feyenoord..Doelpunt van Johan Cruijf en een van Ruud Gullit. Kuip vol met 70.000 man.(voor de verbouwing) was toen natuurlijk verkocht. Kampioen we will see. Ben nog steeds blij dat we voor het enige Europese succes hebben gezorgd in NL in de laatste 10 jaar! haha
 
Re: Ode van FD aan Art..

Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman


Een blije FD die alvast het kampioenschap aan het vieren is.

Hmmmmmm eigenlijk ben je gewoon een overloper. Het gebied in NL waar jij oorspronkelijk woont, is zo ANTI Amsterdams....... Je hoort gewoon voor die mooie club te zijn die op zuid voetbalt (en dan heb ik het wel over RTM zuid..... )

Hhehehehe

Mzzls Steef

PS Next BBQ 3e weekend van juni in 2006, meld je alvast aan....
 
FD en voetbal?? hahaha laat me niet lachen!! FD is zn hele leven al te bespeuren langs de lijn van de hockeyvelden...toch FD?;)
 
2 Jaar Excelsior A2, B1, en 8 jaar FC Woonplaats B1, C1, D1, D2, E1, E1, F 2, F6 mijn vriend..

Laatste paar jaar... Tsja... Moet wat tijdens je ATPL theorie.

Ooit wel es gezien wat voor blondjes er komen op die hockey feesten?

Need I say more buddy?

Heb de kroketjes en het bier, zonder als teveel moeite weten in te ruilen voor blondjes en champagne rond die tijd. En geen seconde spijt van gehad :grijns:

FD

re BBQ: m'n tas is al gepakt!

Film tip van de maand: "Wedding crashers" enjoy..
 
Art -

Re Rehab:

Heb daar inderdaad een goede 2 uur gezeten inderdaad ja. Samen met uw buurman trouwens. Dit bleek uit het feit dat hij stuurman op de 340 was bij EK, en hij graag uit de bosjes dook zodra hij zag dat zijn beste buurman een flesje opentrekt... Dit was reden genoeg voor de beste man om zich ook maar aan te melden voor de AA.

Ben er echter na 2 uur alweer uitgestuurd, nadat ik in een opwelling lollig dacht te zijn door tijdens de pauze voor te stellen om maar met de hele groep, ter kennismaking, de eerste beste bar in te duiken om de hoek. "first round is on me boys".

Bovenstaande werd echter niet gewardeerd, dus sta weer opstraat.

FD:grijns:
 
Tja............

Maar welke club staat toch mooi ongeslagen bovenaan????

Wel die club uit RTM zuid.....:grijns: :radar: :rolleyes: :D

Mzzls Steef
 
Back
Top