Nog langere file...

@kroket

New member
Ja hoor, auto aan het inladen voor de vakantie, fiets op de dakdrager, samen met de hond en skibox, komt bericht dat er lange files zullen zijn, en wat blijkt, de file wordt nog langer met een extra auto:

De baas, die ene met dezelfde naam als die ander die gisteren reeds onderuit ging, gaat voor hééééééél lang op vakantie, en niet als IPB-er...

Zal vast wel weer een ander pretpark zijn waar 'ie aan het werk kan.

Rung, rung, de bel ging, ik moet gaan...
 
Runge weg. Heppener d'r in? Wat is de wereld toch klein. Ben benieuwd wat de consequenties dit heeft voor ArkeFly.
 
ik heb hier toch wel mijn twijfels over, TUI Airlines AG moet gewoon het roer overnemen en geen nederlanders in de top.
bedoel Heppner HLN 2 en DBR op de klippen
 
JAAAAAAAAA, daar is 'Carl dan, aangesloten in de file; wat zweterig, nog iets witter dan de sneeuw in Turijn en nou niet bepaald een lease-auto van de firma TUI.

Jan H. is aan zet, maar de laatste alinea zegt al genoeg; na AH II en DBR kan er niet getwijfeld worden aan de kwaliteiten van Jan H. Nee, het zijn altijd de mensen met wie je werkt, nietwaar?
 
Ah, bedankt Dr. Know, weet ik meteen wie er in die auto in tegengestelde richting langs scheurde.

Mannen, alle autosleutels verstoppen voor als de cameraploeg weer voor de deur staat en het wagenpark in beslag wordt genomen.

Hoop trouwens wel dat de alle gewaardeerde airwork bondgenoten die het beste voor hadden/hebben met AH 1t/m47, EAG, HLX en ArkeFly zich gaan mengen in de discussie, na hun meesterlijke en ongenuanceerde kritieken op de afloop van DBR, zo'n anderhalf jaar geleden. Want het was allemaal o zo erg wat Jan H. overal heeft achtergelaten...
 
De beste stuurlui.....

De beste stuurlui.....

staan aan wal.... Aan het onverwachte vertrek van R. zal wel e.e.a. aan vooraf gegaan zijn. In ieder geval, gaat een bezem door het bedrijf..... Who's next?
 
@hollandwing: in waardeer dat je Runge alvast afkort zoals we hem in de kranten gaan tegenkomen... ... C.R.

@@kroket: Bij de afwikkeling van DB zijn op de overheid en belastingdienst na zijn de schuldeisers op een hand te tellen.


Zal J.L. de volgende zijn? Zal de sales en marketing op de schop gaan? Zullen er nu wel narrowbodies tegenaan gezet worden?
Zal de organisatie op z'n kop worden gezet?
 
nieuwe bezems vegen....

nieuwe bezems vegen....

Of L. de volgende persoon is, betwijfel ik. H. zal eerst zich op de hoogte moeten stellen hoe het met het bedrijf staat. Hij zal echt niet al te rigoreus te werk gaan, of hij moet mensen van het inmiddels failiete NL binnen halen. De tijd zal het leren... In ieder geval, is project nr. 5 nu voor hem begonnen, althans vanaf maandag dan....
 
Wat gaat hij dan doen met Arke Fly?

Wat gaat hij dan doen met Arke Fly?

Zo juist is Jan Heppener benoemd tot directeur van ArkeFly. En de vraag is nogal hoe nu met Arke Fly voorstaat, en de vloot is alleen nog uit Boeings 767's. En bij de vorige maatschappijen van Jan H.: Air Holland en DutchBird vlogen met Boeing 757's en daarom zet ik aan het denken of dat weer bij Arke Fly het geval kunnen zijn. Hij gaat zeker met de bezem binnen Arke Fly heen te schoonmaken met eventueel zijn vertrouwelingen aannemen als personeel. Maar er waren afgelopen jaar veel verwarring over Arke Fly ten opzichte van vlootveranderingen. Ten eerste spraken ze over de lease van 2 Boeings 757's, die nu lang nog niet gebeuren valt, daarna wilden ze 10 Boeings 737's huren voor een lange periode (wetlease) en nu heeft een betrouwbare bron gemeld dat de Airbussen (A320 en A321) voor een korte tijd (alleen zomerseizoen) naar Arke Fly. Dat schept nog geen duidelijkheid bij de maatschappij over wie eigenlijk voor het zeggen heeft. En ja, ik las ook af en toe op turbulentie.nl over de ervaringen van de passagiers die met Arke Fly hebben gevlogen, zijn voor een grote deel nogal verschillend van negatief tot postief gestemd.

Heeft dat te maken met een onbetrouwbare persoon die heleboel plannen wist te maken met ArkeFly? En hoe kwamen die besluiten nooit tot stand zodat de veranderingen met tijdstippen kon doorgevoerd worden? Het leek mij wel dat ArkeFly soms wel een wisselvallige bedrijf is geworden zodat vele geruchten op vele momenten op PBB kwamen verschijnen. HV en MP hebben de zaakjes beter geregeld zodat er meer duidelijkheid voor luchtvaartliefhebbers en de personeel van de maatschappij zelf. En de reisorganisaties hebben een belangrijk aandeel in hoe ze met vakantiegangers met de maatschappijen willen vervoeren vanaf Schiphol of regionale luchthavens. Daarom is de stoelprijs wel van groot belang voor de maatschappij en daarmee gaan ze veel zaken doen.

In de toekomst zal uitwijzen of ArkeFly toch een betrouwbare maatschappij kan worden met een goede managementteam die wel druft om goede en verstandige besluiten kan nemen. In het verleden bleek bij Air Holland en DutchBird wel vaak foute beslissingen wel fatale gevolgen had en leidde ook soms altijd wel tot fallissement.
 
You know more than I do

You know more than I do

I'm 4000 miles away - all I know is what I'm reading here.

Far to early for me to comment - still too few details available.

The only thing I will say is that the departure of "Carl the Incompetent" is long overdue.
 
Gents,

Als J.H. het al meerdere malen niet voor elkaar heeft gekregen om een degelijk airliner in de lucht te houden, laat staan eentje op poten zetten, waarom moet het met ARKEVLAAI wel lukken?????????
> Koos Kansloos!:grijns:

Cheers
 
@ kroket

ben je nog iemand onderweg tegengekomen???

Heb vernomen dat een van de commerciele mensen bij TUI/Arkefly wegereden is met zijn auto, ook op weg naar de wintersport, en dat bij terugkomst er een parkeerplekje gereserveerd is bij MP.
 
J vs J

J vs J

Deze commerciele wizard was een TUI man en niet een Arkefly man en heeft dus niets met de komst van Jan te maken. MP heeft zich versterkt met een man die inzichten geeft in de keuzes van TUI. Slimme zet als het het mij vraagt.

Maar de slimste zet moet nog komen... ... Jan die Jan een ontzettende schop geeft. Hopelijk hard en veel.
 
@dr Know

Deze commerciele wizzard was indeRdaad een echte tui man totdat arkefly in het leven werd geroepen.
Gezien jouw kennis van de luchtvaart, hoef ik je niet te vertellen dat bij een verticaal geintegreerd bedrijf (luchtvaart en touroperator) en zeker in dit geval deze commerciele wizzard heel wat inzage en zeggenschap (hierarchisch) had bij de commerciele poot van de luchtvaarttak.
Inderdaad een slimme zet van MP!
Maar zeg eens? Waarom werd CR vervangen door JH? Resultaat, organisatie? Druk van de duitse moeder? Het was zo stil rondom Arkefly de laatste tijd dat ik het vermoeden had dat het eea in orde was? Wie is die tweede J???
 
@EHEH : Het klopt inderdaad dat de betrokkene in kwestie in met name Arkefly werkzaam was. Het vertrek had echter niets te doen met de komst van Jan. Het losweken van hem door MP vind ik een briljante zet.

CR moest niet alleen weg vanwege de organisatorische ramp die zich voltrekt met de zomer in zicht maar met name het gebrek aan controle op diezelfde organisatie. Bovendien moet TFL werk van kleinere touroperators binnenhalen om de bezettingsgraad hoger te krijgen. CR heeft dat niet kunnen bewerkstellingen. Jan heeft veel krediet opgebouwd binnen de industrie, misschien zal hij wel slagen.
Hoewel Jan verwijtbaar is aan het drama DBR en NLX (en in mindere mate aan GG) kan ik de stap van Stevie wel voorstellen. TFL heeft een compleet andere basis dan Jans vorige bedrijven.

Ik hoop niet dat Stevie denkt binnen een aantal maanden de zaak weer in orde is. Dit is een proces van misschien wel 12-18 maanden.
Wel zal er een narrowvloot moeten worden toegevoegd.
Eerst zal Jan schoon schip moeten maken. Om te beginnen Hilhorst en (de tweede Jan) Loeder eruit.
 
Ach als eerst die Duitse Loeder weg gaat, dan zal het gauw beter worden, en persoonlijk mag ik Heuvelhorst wel...de hele dag lekker zeiken, en afzeiken.....heerlijk iemand met die levensvreugde.....
Nee laten we de lonely bacheler Heuvelhorst nog maar even houden..
PS misschien dat rubberen Robbie van die andere heuvel wel weer terug komt.....de geschiedenis herhaald zich...........

Hallucinerende Dodo from "the other dutch airline"
























:radar:
 
Back
Top