Night VFR

Overigens denk ik wel dat het voor iedereen goed is om te beseffen dat night VFR nogal "tricky" kan zijn zoals PA 28 al, terecht, opmerkte. In bijna alle publicaties die ik over nachtvliegen heb gelezen wordt gewaarschuwd voor de gevaren wanneer je maar weinig ervaring hebt. De (amerikaanse) ongevalsstatistieken liegen er wat dat betreft ook niet om.
Ik vind ook dat er bar weinig vereisten zijn, laten we eerlijk zijn, het stelt niet meer voor dan een keertje met je instrukteur naar een veldje in de buurt en een paar circuitjes samen en dan solo nog een paar rondjes that's it. Maar ja, ik verbaas me nergens meer over, sommige dingen zijn bijna onmogelijk gemaakt (als hobby vlieger IR halen en geldig houden bijvoorbeeld) andere dingen zijn bijna onverantwoord minimalistisch geregeld.
Beetje off topic, maar zo mag ik bijvoorbeeld met een trike vliegen. Ik heb nog nooit in zo een ding gezeten, maar als ik er morgen een koop voor een paar duizend euro kan ik een uur later perfect legaal opstijgen in Lelystad.
Niet dat ik dat ga doen hoor :D
 
LHU said:
@ PA-28

ik ben echter nogal geschrokken van de prijs 1253 euro voor 5 uur en 9 landingen, waar dan nog eens 58,50 euro bijkomt per half uur voor de verlichting.

&

De (amerikaanse) ongevalsstatistieken liegen er wat dat betreft ook niet om.

Leon.

Wow!!!
soms is het goed om zulke dingen te lezen, toch zeker als ik denk dat het hier in de states duurder aan het worden is.

Wat betreft de statistieken; dat valt op zich wel mee hoor in verhouding tot het aantal vfr nachtvluchten.
Dat geldt trouwens voor alle vluchten; dag, nacht, vfr, ifr charter etc.

Een voordeel hier in de states is dat men zich kan veroorloven door "redelijk" current te blijven vanwege de lagere kosten.

I love the States nog steeds en steeds meer.
 
Ja je hebt gelijk.. Ook ik overwoog laatst om mn SE lekker te laten verlopen omdat ik voor 80 dollar (1 uur C172) ook 2 avonden in de bar kan hangen... Vond die 80 dollar aardig duur, maar als ik bovenstaande en de P&V van laatst las.. Pff niet normaal zeg, hoe ze in het vaderland GA aan het killen zijn.

Vond het trouwens heerlijk om m'n 3 touch en go's te maken. Zo leuk dat het er ehhh een stuk of 14/15 werden, vond het zo leuk, had geen zin meer om te stoppen. En betalen voor landingen doen ze hier nog steeds niet aan gelukkig :p

FD

T&G, check je mail.
 
Back
Top