Night-Rating

737ES

New member
Had het forum al doorzocht maar zit toch met een vraag:

Mijn instructeur zegt omdat ik al nacht heb gevlogen in Amerika dat ik niet die 5 uur nacht hoef te vliegen voordat ik met me IR training kan beginnen. Maar ik heb niet die aantekening op mijn brevet staan. Lijkt mij dat ik het alsnog moet doen. iemand enig idee?
 
Ik zou zeggen, zolang jij kan aantonen in je logboek dat je dat hebt gedaan dat het geen probleem is. Ik heb er iig nooit een aantekining voor gekregen. (is alweer een tijdje terug hoor)
 
Juist als je je nacht uren NIET gemaakt komt er een aantekening. Dat houdt dus in dat je dan niet nacht VFR mag vliegen.
 
Heb je een NL of UK brevet? Ik zelf een UK, en heb GEEN aantekening dat in NIET night mag vliegen. Maar heb ook nooit opgegeven dat ik de uren gevlogen heb.

Ik heb momenteel exact dezelfde vraag bij de CAA liggen. Houdt je op de hoogte.
 
Night - VFR wordt bedoeld, dat hoort bij de FAA bij elk brevet. Als je dus géén nacht uren hebt gemaakt (incl. landingen etc) dan wordt er juist een aantekening bijgemaakt dat je dus niet Night VFR mag vliegen. Voor mij hoefde het toen niet zonodig omdat ik het in Nederland toch niet mag gebruiken. Mijn instructeur wilde echter daar toen niet aan meewerken (net zo goed als hij geen RPL etc. wilde doen). Achteraf blij mee want ik zou er achteraf spijt van gehad hebben om het niet te hebben gedaan.
 
JAR-FCL 1.125(C) luidt:

Nachtkwalificatie.

Indien men de bevoegdheden van een bewijs van bevoegdheid 's nachts wenst uit te oefenen, dient men er tenminste 5 uur extra vliegtijd 's nachts in vleugelvliegtuigen te worden volbracht, waaronder 3 uur dubbelbesturingsonderricht waarvan tenminste 1 uur overlandvliegen en 5 solostarts en 5 sololandingen met volledige stop. Deze kwalificatie wordt aangetekend op het bewijs van bevoegdheid.

Zo staat het er letterlijk in. Ik leg dit morgen even voor mijn instructeur.
 
Heb je een NL of UK brevet? Ik zelf een UK, en heb GEEN aantekening dat in NIET night mag vliegen. Maar heb ook nooit opgegeven dat ik de uren gevlogen heb.

Ik heb momenteel exact dezelfde vraag bij de CAA liggen. Houdt je op de hoogte.

Voor mij betreft het een NL PPL. Moest je voor je UK brevet ook een RT examen doen?
 
Night - VFR wordt bedoeld, dat hoort bij de FAA bij elk brevet. Als je dus géén nacht uren hebt gemaakt (incl. landingen etc) dan wordt er juist een aantekening bijgemaakt dat je dus niet Night VFR mag vliegen. Voor mij hoefde het toen niet zonodig omdat ik het in Nederland toch niet mag gebruiken. Mijn instructeur wilde echter daar toen niet aan meewerken (net zo goed als hij geen RPL etc. wilde doen). Achteraf blij mee want ik zou er achteraf spijt van gehad hebben om het niet te hebben gedaan.

k snep uhm :grijns:
 
@N2024, Waar heb jij je VFR night Cross-country gedaan voor je FAA licence?
Belgie? Duitsland?

En begon je met die nachtvlucht al in Nederland tijdens de UDP,
m.a.w. laat je ervaringen eens horen!

GRtz, VFR
 
Op EHRD vertrokken en in België de landingen gemaakt op EBOS met de N4962V. Was echt heel leuk om te doen. Wel een beetje CB onderweg (zie je in het donker pas als het gaat lichten e.d.). Ook is het best leuk om in het donker over je eigen huis te vliegen.
 
Betekent ws. dat je onder een IFR flightplan bent vertrokken?
Of heb ik het mis. Wat ik me nl. afvraag is of je echt VFR X-Country
mag gaan in Belgie of Duitsland.

Grtz, VF
 
Betekent ws. dat je onder een IFR flightplan bent vertrokken?
Of heb ik het mis. Wat ik me nl. afvraag is of je echt VFR X-Country
mag gaan in Belgie of Duitsland.

Grtz, VF

Inderdaad onder IFR flightplan vertrokken.
 
Het gaat toch om de 'Nacht' Uren. Dan maakt het niets uit of je dit onder IFR regels doet (wat dus niet anders kan in NL), of onder VFR (in duitsland bv)??
Ik ben bezig met IR, en heb op een paar uur na de 5 uur gevlogen, maar dan wel als IF.. zit nu alleen nog met de 5 solo starts en landingen
 
Begrijp ik nu goed dat ik in Nederland wel een VFR nightrating kan halen, als ik mijn nachtvluchten maar onder IFR vluchtplannen uitvoer...?
Maar ik heb geen IR.
Ik heb overigens een JAA-CAA brevet.

:confused:
 
Begrijp ik nu goed dat ik in Nederland wel een VFR nightrating kan halen, als ik mijn nachtvluchten maar onder IFR vluchtplannen uitvoer...?
Maar ik heb geen IR.
Ik heb overigens een JAA-CAA brevet.

:confused:

Als je zorgt dat je iemand aan boord hebt die wel een IR heeft ben je legaal volgens de wet. Is allemaal een beetje krom, maar bij mij ging het. Het daadwerkelijk gebruik van een VFR nightrating kan voorlopig nog niet legaal in Nederland, maar de aantekening is elders wel te gebruiken (in ieder geval in de USA).
 
Back
Top