Nieuwe Easy base

Orly is A319 basis!
Geloof dat er nog 1 737 rondvliegt, de rest is bus sinds nov. 2004.
Stansted is nu bezig met line-training & side-stick zelfbeheersing!

XXarcade.gif
 
Basic T: heb de info over de BSL base inmiddels binnen dus PM niet nodig but thanks anyway!

Vreemd dat die gasten hier in dat containerpark in LTN niet gewoon even een mailtje aan alle LTN based F/O's sturen.

Vind het nog steeds vaag hoe dat straks geregeld wordt. Zouden ze eigenlijk wel doorhebben dat BSL-airport niet in CH ligt?;)

Sowieso vind ik de hele procedure voor base transfers niet doorzichtig, het heeft er alle schijn van dat men er alles aan doet om te voorkomen dat ze 737-mensen n.a.v. een base transfer request moeten omscholen naar de bus, liever trekken ze een blik TRSS new hires open om daarmee de nieuwe bases te bemannen...
Een van de collega's uit mijn TR-klas staat bijv. al tijden nr 1 voor een SXF base transfer, maar wordt steeds voorgegaan door TRSS-lui en D.E. Airbus mensen....:rolleyes:

Verder nog een vraag voor Topswiss:
Hoe zit het nu precies met jullie roosters (off days), blokuren per maand, salary etc bij EZS? Klopt het dat dit idd erg afwijkt van EZY of is het een BS verhaal? Thanx.
 
@VeeGee:
1. zit ik straks weeeeeeer naast die vervelende oorbellen en geitenbaarden met hun jaren '60 crm-skills en de humor van een koekoeksklok
De sfeer bij EZS is heel anders dan bij Crossair... Er vliegen zelfs aardig wat overlopers die geen goed woord over hebben voor CRX (Behalve de stessen dan;) ).

2. onderaan unofficial seniority list dus command progress ho-maar
Valid point. Je enige hoop zou zijn dat er bij EZS geen geschikte kanditaten zijn. Helaas is zowat iedere F/O klaar voor zn command.

3. bedrijf in een bedrijf :S :S, hoor o.a. dingen over een andere command-assessment dan bij EZY en een andere benadering van het PF/PNF concept (goh, waar heb ik dat eerder gezien??)
Bedrijf in bedrijf klopt. De rest is broodje aap. EZS heeft exact dezelfde SOPs als de UK (tenminste, toen ik er nog zat). Onze head of training was zelfs vóórstander van het Airbus PF/PNF LP/RP concept, maar de Britten wilden de bus persé als een Boeing vliegen...

Hoe zit het nu precies met jullie roosters (off days), blokuren per maand, salary etc bij EZS? Klopt het dat dit idd erg afwijkt van EZY of is het een BS verhaal? Thanx.

Meer info bij SMYD, heb nu even geen tijd om alles weer neer te typen... Salary is na tax zeker niet minder dan in de UK, heb me laten vertellen dat het zelfs iets meer is...
 
Je hoed is tenminste wel orange!!

Voor alle continental bases zijn wachtlijsten dus je kunt er niet zomaar bijkomen.
Ik neem aan dat de roosters van EZS anders zijn dan van de UK aangezien ze geen CAP371 rostering protocol hebben. Op UK contract vliegen we nu nog 6 op 3 af. Vanaf april (als het door de vakbonden word goedgekeurd) vliegen we 5 op 4 af 5 op 2 af.

:cool:
 
Ok, was ik iets te enthousiast....had begrepen dat ORY al klaar was aangezien op STN de eerste al staat.

Groeten
 
TopSwiss 737 said:
Het is nog maar de vraag of ná deze 3 BSL based Hairbrushes er in de nabije toekomst nog meer uitbreiding komt. Ik hoorde dat EZY UK al een groot deel van de UK<->Zwitserland doet die vroeger TopSwiss Territory waren...
Daarom is het ook een rare zaak dat BSL ineens een EZS base wordt. Ik had van diverse kanten gehoord dat BSL een EZY UK base zou worden.
Schijnt zelfs dat (volgens de BALPA site) iemand van management vorige week vrijdag tegen de BALPA CC gezegd heeft dat het een EZY UK base zou worden. :confused:
 
Topswiss: dank voor je feedback. Begrijp dat jij je baan op een shiny new 319 hebt ingeruild voor een nieuwe job op een ietwat ouder, maar vele malen groter toestel?
 
Het was al lang bekent dat BSL een EZY base zou worden maar de zwitsers bleven tegenwerken, waarschijnlijk hebben ze daarom uiteindelijk besloten om er EZS van te maken.
Groeten
 
Een week geleden kreeg ik van m'n base captain te horen dat Basel definitief EZS zou worden, nu hoor ik weer het gerucht dat het toch nog EZY zou kunnen zijn...

What's going on?

Laters,
Koen
 
Hoe gaat het met de Swiss homies hieroooooo??!!! Vermaken jullie je nog een beetje op dat eiland? Koentje, ik zag trouwens regelmatig een familielid van je bij MAC, was wel leuk.

toedeloe
 
Back
Top