Nieuwe Easy base

kermit

New member
Easyjet heeft vandaag bekend gemaakt dat Basel de nieuwe base wordt.

Er zullen vanaf dit zomerseizoen 3 A319's gestationeerd worden.
 
Hoi

Het gebied rondom Basel is erg mooi....BSL stad minder vind ik...EN als ik er toch geplaatst zou worden...In Frankrijk wonen...je kan wel in Zwitserland wonen...maar moet je wel een zwitsers inkomen hebben en zwitserse belastingen betalen..anders is het hier reteduur...

Nu Easy weer terug in ZRH krijgen :)

Rieko
 
Nope...

Met EZY had ik het meteen gedaan, met EZS is het gewoon niet aantrekkelijk meer...

Ik blijf wel op dat apeneiland...

Laters,
Koen
 
Koentje said:
Nope...

Met EZY had ik het meteen gedaan, met EZS is het gewoon niet aantrekkelijk meer...

Ik blijf wel op dat apeneiland...

Laters,
Koen


Koen, wat maakt het niet aantrekkelijk dan?

gr SMYD
 
Al zou je het willen......easy laat geen transfers van UK AOC basis naar EZS AOC toe. Tenzij er een zwitser is aangenomen die voor training tijdelijk LGW base krijgt en daarna transferd. En andersom mogen UK AOC ezy-ers alleen op een HB EZS kist vliegen als dit om training gaat.
Ik hoop voor de EZS collega's dat Basel op de EZS AOC komt te staan....hoe lang wachten sommige F/O's daar al niet op command??!

Topswiss...was dat ook niet een van je motivaties om naar de rode duivel te verhuizen??

Groeten

:D
 
Graag zou ik willen weten van mede EZY vliegers of dit nu wel een aantrekkelijke zet is om naar BSL te gaan. Hoe denken jullie erover? Hoe goed is het om onder het EZS AOC te vliegen en wat zijn de addertjes onder het gras?

Alle meningen zijn welkom.

Gr SMYD
 
Last edited:
Heb begrepen dat het inderdaad op de Swiss AOC komt te staan. UK AOC Captains kunnen niet transferren....F/O's mogen wel maar " time to command will increase significantly ".

Er zitten in GVA een hoop F/O's te wachten op command, vandaar.

:D
 
Klopt, er zijn gasten die inmiddels ruim 5 jaar op command wachten... Tot dit bekend werd was er weinig zicht op uitbreiding. Dit tot grote frustratie van ons F/O's. Er zijn er dus ook een aantal vertrokken. Verder bestaat er een "unofficial" seniority list (souvenir van TEA Switzeland), die echter (nog wel) gehanteerd wordt. Als je vanuit de uK tranferred kom je dus helemaal achteraan te staan. Het is nog maar de vraag of ná deze 3 BSL based Hairbrushes er in de nabije toekomst nog meer uitbreiding komt. Ik hoorde dat EZY UK al een groot deel van de UK<->Zwitserland doet die vroeger TopSwiss Territory waren...

@SMYD: addertjes: de huidige F/O's houden hun bonus voorlopig, alle nieuwelingen krijgen nada...
 
Sprak vandaag LTN base captain en die had het idd ook over EZS @ BSL...bummer dus! Wacht nog op meer details van 'm per e-mail....
Snap deze zet niet helemaal, BSL = French airport, dus zie de noodzaak niet zo zeer voor EZS om vanuit BSL te opereren (waar GVA natuurlijk wel gerechtvaardigt is). Bovendien kan ik me voorstellen dat de cost-base van EZS hoger ligt dan die van EZY (correct me if I'm wrong), dus ook daar zie ik geen voordeel.
Aan de andere kant: Kanton BS/BL zit financieel weer gedeeltelijk in het Euro-airport, en met de demise of SWISS (haha, m-f*ckers) zullen ze wel weer een of andere constructie bedongen hebben...
Anyway, ik zou graag weer richting BSL gaan, maar ik zou m'n contract bij EZY niet graag omruilen voor een contract bij EZS en waarom niet:
1. zit ik straks weeeeeeer naast die vervelende oorbellen en geitenbaarden met hun jaren '60 crm-skills en de humor van een koekoeksklok
2. onderaan unofficial seniority list dus command progress ho-maar
3. bedrijf in een bedrijf :S :S, hoor o.a. dingen over een andere command-assessment dan bij EZY en een andere benadering van het PF/PNF concept (goh, waar heb ik dat eerder gezien??)

Dus, professioneel gezien lijkt het me geen handige zet.
Aan de andere kant, als je carriere 100% kan loskoppelen van de quality of life, moet je natuurlijk meteen voor BSL kiezen! (elke andere Europese base is wat dat betreft natuurlijk een vooruitgang tov dit apen-eiland - leuke term koentje ;) )
 
Veegee,

De details zijn toch door iedere base-captain door gemaild??
Daar staat exact in beschreven dat wij wel mogen maar welke condities daar aanhangen.....zoals Topswiss al een paar daarvan omschreef.

Groeten
 
Had vanmiddag nog geen email gezien mbt dat onderwerp...LTN base captain is ook niet de snelste wat dat betreft geloof ik :S
Gr
 
Ok, mocht je het deze week nog niet hebben en intresse wil ik het wel naar je PM-en. Ja, in Luton duurt helaas alles lang!
 
Back
Top