Nieuwe column op Airwork: Balkon

tapetenwechsel

tapetenwechsel

Wel wel, A d J is opgestapt. Werd tijd ook volgens mij.
In zijn nieuwe baan bij iata kan hij weinig verkeerd doen.
Zo, nu wachten op welke omhoog gevallen politicus hem gaat opvolgen.

Us camiel is uit de boot gevallen want niemand heeft een tapetenwechsel baan voor hem.
Vreemd eigenlijk dat degenen die dit soort lieden op de hoge post
Hebben gezet, er nu onschuldig bijlopen.

Us camiel is ondergedoken, ergens in europa.

Nu, voordat u mij met pek en veren van het board kan gooien, het is slechts mijn mening.
Er zullen best betere meningen zijn maar dit is de mijne.
Op naar de volgende Franse staking.
Overigens, de naam Elbers is ook gevallen in Parijs.
De Fransen vonden dit echter onverteerbaar.
Dus knoeien we door. MP ter ziele, geen vrachtvloot en Transavia komt nog aan de beurt in Parijs.

Zomaar sombere gedachten op een woensdag. Maar ergens heb ik het
Gevoel er niet ver naast te zitten.

En waarom tapetenwechsel? Laats hoorde ik een uitzendteng van oude
Schlagers. Ddaar was ook Hildegard Knef bij. Met tapetenwechsel. Ik vond dit wel een mooi woord om te gebruiken. AdJ zal het worst wezen. Die is veilig binnen.

Groeten. BALKON
 
rommel in de tent

rommel in de tent

Het houd niet op. Na het MP spektakel, nu weer een nieuwe rechtzaak.
KLM vliegers pikken het niet dat er geld gaat naar de lagere regionen.
Nu de MP vliegers winstuitkering krijgen hebben de vliegers een nieuwe zondebok gevonden. De Juniore vliegers.

Het is ook nooit goed en de VNV laat zich weer voor het karretje spannen.
Het zal je vakbond maar wezen.

Het was toch allemaal goed geregeld? Eerst MP de kiss of death geven,en dan nu weer een nieuwe rechtzaak. Zo lusten ze er in Parijs ook wel een paar. Samen de zaak Af/KLM naar beneden trekken. Your enemy is your best friend. AF heeft de vliegers een nieuwe voorzet gegeven. Wordt denk ik weggehoond. Wat ik niet begrijp is dat volwassen mannen en vrouwen zich zo te kijk laten zetten. Graaikultuur? Waarom gaan ze niet gewoon aan het werk. Zoals ieder ander. Aan het riante salaris ligt het niet.

Groeten. BALKON.
 
NON

NON

Het is weer zover. De Franse pilotenbond heeft het onaanvaardbaar uitgesproken.
Geen deal dus.
KLM blijft maar aanbezuinigen en in Parijs lachen ze zich krom. Domme Hollanders.
Is het nu geen tijd geworden om de stekker er uit te trekken en KLM alleen op pad te sturen.?
Blijft onze regering hier meewarig meekijken? Tot de volgende NON komt?
Mijns inziens loopt KLM een doodlopende weg in

Tid voor drastische aktie is daar. Of gaan we mee in de groeiende malayse.

Groeten BALKON
 
200.000 vliegers nodig??

200.000 vliegers nodig??

Het is weer eens zover. Nu de beurt aan AB om te toeteren.
Alsjeblief, maar liefst 200.000 vliegers nodig de komende jaren.
Er is ook geen aanwas, slechts sporadisch.

Kijk dat er een tekort is in azie aan ervaren captains is ons wel duidelijk.
Maar om nu in de bus te blazen dat er op termijn een tekort is van 200.000
Vliegers, lijkt een beetje op, "wij van WC eend".

Dat SQ hier aan mee doet verbaast mij wel. Weten zij meer dan wij.??
We hadden eerst Boeing die in de pot roerde, nu AB, met SQ. In Singapore nog wel, daar moet de pilotenfabriek komen.

Ik heb er dit nieuwsitem even uitgehaald om tegen het licht te houden.
200.000 vliegers uit een pilotenfabriek. We zien wel of dit schip gaat stranden in goede bedoelingen. Ik blijf het volgen voor U.

Groeten BALKON
 
Ah yes - the so-called "Pilot Shortage".

Been hearing about that for at least 30 years - still waiting for it to arrive :haha::haha:

I'm not seeing any real improvement in the terms and conditions for people like myself (experienced Type Rated Captain with global operating experience).

There are jobs out there but I've looked at them all and none of them are any good. Only as a last resort!

A contact at one of the ME3 just told me how many Pilots have resigned in April - a really shocking number! (no details in order to de-identify my source).

At least 2 of the ME3 Airlines will have to scale back their operations. No sympathy from me - this is a total failure at the top of these Airlines.

We live in interesting times!
 
de 200K vliegers?

de 200K vliegers?

Aha, er is meer klaarheid in de zaak.
Een beetje digging in de meritus of deze deal leverde het volgende op.

AB heeft 55 % en SQ 45%.
Maar hier is de kicker.

Het is geenszins een pilotenfabriek maar een service faciliteit naar bestaande klanten.
Dat zal betekenen, geen kans voor ab initio studenten doch meer een faciliteit aan bestaande AB klanten, type rated pilots only, om ze waar nodig te begeleiden, cq om te scholen.

AB en SQ melden dat ze al 17 aanmeldingen hebben van airlines in Azie, om in te stappen. Dus, jammer dan ab initios, het was ook te mooi om waar te zijn.
Een en ander maakt nu wel wat meer sense.
Wanneer men start is nog niet gemeld.

Ik houd U op de hoogte.
Groeten. BALKON
 
vier ton bonus.

vier ton bonus.

Now we are talking. Vier ton bonus op een salaris van 450K? Astublief,waarschijnlijk is de man het waard.
Ik ken hem niet maar genoeg medewerkers lopen met hem weg.

Overigens, zijn collega baas bij AF nam vorig jaar een miljoen Euro mee naar huis.
Dus Elbers heeft nog wat in te halen.

Ben wel benieuwd hoe zo,n bonus tot stand komt. Aan de jaarrekening ligt het niet.
Dankzij de lage olieprijs schrijft men mooie cijfers maar is de onderliggende kwaal nu bekend? Transavia maakt miljoenen verlies, dus die zijn straks aan de beurt in Parijs.

Maar terug naar Elbers. Als hij het zo goed doet, waarom niet lobbyen voor de top positie in Parijs? Goede wijn behoeft geen krans. Maar een dergelijke move zal wel gekelderd worden in Parijs. Moet KLM zich hier niet sterk voor maken?
Of het kabinet? Vier ton bonus krijg je toch noet voor niets?

Sterkte gewenst aan Elbers.

Groeten BALKON
 
weer politieke benoeming

weer politieke benoeming

Jawel hoor, het is weer zover. De nieuwe topman van Af/KLM
Is weer een politicus die vastzit, min of meer, aan president Hollande.
Maar geen ervaring in de luchtvaart. Het zal mij benieuwen welke fratsen deze man gaat uithalen met zijn ervaring in grondtransport.

Ik ben zeker geen vakbondsman maar nu heb ik wel begrip voor de bonden dat ze niet zondermeer akkoord gaan.

En de nederlandse tak, KLM en regering, laten het nogmaals over zich heen komen. KLM is er nog lang niet. Er komen nog moeilijke tijden aan. De nieuwe man aan het hoofd is helaas geen garantie voor succes.

Groeten. BALKON
 
Lekker makkelijk roeptoeteren Balkon. Alsof je ervaring in de luchtvaart moet hebben als CEO om een bedrijf als AF/KLM goed te kunnen runnen. Misschien maar goed dat er iemand van buitenaf aan het roer komt. Geef hem een kans. Bij easyJet is het ook niet bepaald verkeerd afgelopen qua jaarcijfers. Te makkelijk om iemand bijvoorbaat al af te branden als hij niet uit het eigen kliekje komt.
 
de Bonden.

de Bonden.

Jawel, je kon er op wachten. Dit keer liggen de bonden van het grondpersoneel dwars. Waarom voelen ze bij het grondpersoneel zich zo tekort gedaan?. Is het een terechte aanval op KLM of een proefballonetje. Als men echt wat te klagen heeft, scheefgegroeide verhoudingen of zo, dan is het inderdaad aan KLM om hierop adekwaat te reageren, en zich niet verschuilen achter een zwijgmuur van kostenbezwaringen. Want zo ken ik er zelf ook nog wel een paar. Dus BALKON zegt, KLM, ga met die bonden praten en ga wat inschikkelijker het gesprek in. De Bonden hebben mijns inziens wel een punt. Waarom opnieuw het grondpersoneel uitknijpen terwijl andere afdelingen gewoon door mogen gaan en geld wat er niet meer is over het hek blijven gooien. Ik ga het hier nu niet over de vlieger salarissen hebben, daar is al een en ander over gezegd op dit Airwork. Zonder grondpersoneel kan zelfs KLM geen enkele concurrentie aan. En ondertussen krijgt Turkish Airlines de naam de snelst groeiende airline ter wereld te worden. Wat weten ze in Istanbul beter dan in Amstelveen?

Groeten, BALKON.
 
Beste Blakon (nee, geen tiepvaut),

Lees je even in voordat je de roeptoeter opstart. AF-KLM maakt een mager en zeer geflatteerd winstje bij een onhoudbare schuldenpositie, en jij vindt dan meteen dat 'de bonden wel een punt hebben'.

Zo lust ik er nog wel een paar, ga voor de Privé schrijven of zo.
 
En ondertussen krijgt Turkish Airlines de naam de snelst groeiende airline ter wereld te worden. Wat weten ze in Istanbul beter dan in Amstelveen?

Groeten, BALKON.

Alles heeft blijkbaar toch een prijs...

http://centreforaviation.com/analys...o-balance-growth-against-profitability-281308

ps. het minimumloon in Turkije is +/- 500 EUR pm, tezamen met een werkloosheid van 11% hoeft Turkish zich qua loonkosten voor lokaal (grond) personeel voorlopig iig geen zorgen te maken.
 
bonden en promoties

bonden en promoties

Tsja, je ziet het in elk bedrijf waar dingen nier meer zo goed gaan. Je kan het promoties noemen, heel goede mensen komen toch wel aan de slag, of, leegloop van het bestaande management team. Bij KLM zien we beide. Hoger kader vertrekt en bij KLM spreekt men van een mooie promotie. Ondertussen loopt het kader leeg en is het nog maar de vraag of er instappers klaar staan. Waarom deze mensen niet proberen vast te houde. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Ook Messi en Ronaldo lopen vortdurend te touwtrekken, maar blijven wel op hun plekje zitten. Clubliefdr, nonsens. Gewoon beter betalen. De competition wrijft zich in de handen. Hoog opgeleide kadermedewerkers te kust ende keur. KlM laat dit zomaar gebeuren. De aanwas van nieuw talent houd een keer op. En dan?? Gedwongen met minder genoegen nemen. Me3 lacht zich een bult. Een paar lokkertjes zeg maar en het hoger kader loopt lachend het stadion uit. Hou die mensen toch vast, KLM is straks een lege dop, gevuld met politieke baantjesjagers. Zo ingwikkeld kan het niet zijn om hoger kader vast te houden. Geld speelt niet altijd een rol.

Groten BALKON
 
Staken

Staken

Jawel hoor, het is zover. Franse vliegers van AF gaan staken. Tijdens het EK nog wel.
Wat doet Amstelveen? Radiostilte. Tot nu toe. Wanneer gaat de stekker uit deze kommedy. Kan KLM niet eens omkijken naar alternatieven. Etihad klopt al aan de deur.
Als je toestaat dat het bedrijf kapot gestaakt word, verdien je niet beter.
Waarom neemt Amstelveen niet krachtig stelling?

Groeten BALKON
 
VNV

VNV

Nou, VNV is eindelijk wakker geworden. Er is nu duidelijke kritiek op de leiding
Vsn A.F beetje laat, maar allah, het hoge woord is er uit. Er word gesproken van
Ongecontroleerde muiterij, jawel hoor, lees het zelf maar.
Ben toch wel benieuwd wie dit gaat winnen. . Beter laat dan nooit.

We houden u op de hoogte.
Groeten. Balkon
 
Nou dat ligt er toch dik bovenop.....De piloten en stessen van AF! Die gooien de zaak plat en geen Franse rechter die daar iets aan kan doen of doet. De klm zit al jaren op het zinkende schip en heeft het zelf nog niet in de gaten. En die klm vakbond die gaat daar ook geen verandering in aanbrengen. Een beetje windowdressing van die club meer niet.
 
Wanneer gaat de stekker uit deze kommedy. Kan KLM niet eens omkijken naar alternatieven. Etihad klopt al aan de deur.
Als je toestaat dat het bedrijf kapot gestaakt word, verdien je niet beter.
Waarom neemt Amstelveen niet krachtig stelling?

Wat een geenstijl-stijl voor een "columnist".
Mijn neefje (12) spreekt en schrijft correcter Nederlands.
En in zijn opstellen is daadwerkelijk enige samenhang te bespeuren.
 
Back
Top