Nieuw toestel voor de VLM ?

Laatste P&V staat blijkbaar een heel artikel over de cargo-door conversie voor de F50.

Overnight cargo....here we come !!:eek!: :eek!:
 
Hoelang duurt het nog, voordat we haar eindelijk ergens te zien krijgen?!

(En dan bedoel ik niet de FK50 met vrachtdeur...!)
 
Er komen wel weer twee extra F50's bij:

VLM Airlines breidt vloot uit met twee extra Fokker 50's

26-02-2007

MANCHESTER - VLM Airlines voegt de komende maanden twee extra Fokker 50 turboproptoestellen aan de vloot toe. Een van de nieuwe toestellen is afkomstig van Denim Air, het zusterbedrijf binnen Panta Holdings. De andere Fokker 50 zal van buiten de organisatie worden aangeschaft. Dit bevestigde VLM-directeur Johan Vanneste maandag (26 februari) aan Luchtvaartnieuws.nl.

Met deze twee extra vliegtuigen groeit de VLM-vloot naar 21 vliegtuigen, uitsluitend Fokker 50’s. De Vlaamse regiocarrier is zeer tevreden over de turboprops en wil nog jaren doorvliegen met de toestellen. VLM voorziet de Fokker 50’s momenteel van een nieuw interieur, met nieuwe leren stoelen en extra beenruimte.

Toch wordt bij VLM nagedacht over het inzetten van straalvliegtuigen, erkent Vanneste. “Een jet betekent voor ons in eerste instantie het voordeel om meer passagiers te kunnen vervoeren. In twee instantie speelt mee dat een jet verder kan vliegen dan de Fokker 50’s. Dat betekent tevens een mogelijkheid om nieuwe lijndiensten te openen.”

Bron: Luchtvaartnieuws
 
jet_small.jpg


http://www.flyvlm.com/emc.asp?pageId=1128
 
Hi all,

Inmiddels staat de kist voor een spuitbeurt in Norwich, ben benieuwd wanneer hij naar EHRD komt!


BAe 146-300 E3126 G-BPNT VLM ferried 05apr07 SEN-NWI for painting, to be ops by Flightline



Bron: www.skyliner-aviation.de

Grtz,

ThreeGreen (allereerste posting:biertje: )
 
En, bevalt die 146 een beetje?

Verwacht hier geen meningen over de 146 bij de VLM . Het ding is op wet lease basis aan het vliegen, dus Kebab en consorten, hoor je er niet over en of er op dit forum mensen van VLM-operations zitten is de vraag . Dat ie nu stuk staat is bij mijn weten pas de tweede keer, dus dat valt niet tegen gelet op de naam die het type heeft.


Grtz.
E
 
Vliegt de 146 nog steeds? Ik zie 'm nu al weken op MAN ergens op een afgelegen remote stand staan, lijkt niet echt beweging in te zitten...
 
fuelburn..

fuelburn..

Na een gedegen onderzoek van de economisten uit ANR..

..is gebleken dat deze vlieger de laagste fuelburn heeft
bij een statische rotatie vanuit MAN! ;)
 
Maar ja, nu dan wel twee bakken op twee slots, ipv een jjjjeeettt.

Misschien dat de toekomstige Q400X (8pax meer dan een jumbolino-300 VLM-versie) oplossing bied???


Mzzl FK-52
 
Back
Top