Nieuw toestel voor de VLM ?

capt. Kebab

New member
Van zijn lang zal die leven niet, de Fokker 50 gaat nog minstens 10 jaar mee dank zij dit nieuwe programma. (Website heeft wel een leuke naam, myfirstfokker.com)



Launch of Future50


20-05-2003

Fokker Services launches FUTURE program for the Fokker 50-aircraft

Aircraft Financing & Trading, Denim Air and Fokker Services sign LOI for joint market approach.
Today at the 1st Worldwide Fokker 50 Customer Conference, Fokker Services launched the FUTURE50 program to re-market Fokker 50's that have recently become available and will become available in the future.
FUTURE50 is a program of which the key vendors are committed to, such as Pratt & Whitney Canada, Honeywell, Dowty Propellers, Messier Dowty and Aircraft Braking Systems Corporation. Through the FUTURE 50 program, these companies will guarantee service, spare parts and support for at least the next ten years.

"Operators want the best transport solution to fit their business plan. Under the FUTURE50 program, operators can get a tailored total care program, good technical dispatch and a fixed competitive fee based on flight hours," explained Erik Goedhart, Fokker Services Vice President of Marketing & Sales.

With operators looking to rationalize costs, the economic arguments for keeping a Fokker 50 in the air or adding one to a fleet are very strong.
The FUTURE50 offers operating costs that are competitive and predictable. In addition, operators can reduce the amount of working capital needed for an operational start up.
Major Fokker 50 lessors are providing advantageous leasing programs making the Fokker 50 one of the most competitive aircraft in its seating class.

Even though Fokker 50 production stopped in 1996, operators can still benefit from the latest and most advanced technology available. The FUTURE50 partners are continuously investing in their Fokker 50 products. With their support, the aircraft's engines, brakes, propellers and avionics can remain state of the art.
In addition to its role as a civilian aircraft, the Fokker 50 can be converted to military or maritime patrol roles.

The FUTURE50 is the second such program initiated by Fokker Services. The first program FUTURE100, which was based on the Fokker 100, was launched in February 2003. The response from the market and the renewed interest in the Fokker 100 has been tremendous. As a result, Fokker 100's are rapidly being converted to new operators for service re-entry.

During the FUTURE50 conference an LOI was signed between Aircraft Financing & Trading, Denim Air and Fokker Services. Parties intend to organise, develop and implement a joint market approach towards FUTURE50. This joint market approach could include public relation activities and / or other activities, which would benefit the overall market position of the Fokker 50 aircraft in general and / or of the Parties in particular.

Fokker Services is a part of the Stork Aerospace group. In 2002 this group (3,225 employees) realised EUR 411 million sales out of the EUR 2 billion total sales of Stork.

Stork
 
Ik had een suggestie doorgekregen van een collega alleen bleek de datum, toen ik de link hier controleerde zag ik het pas, hopeloos verouderd was.
Net een mailtje gekregen van hem, we kunnen in één lijn doordromen tot 2007. (Maar vliegt de 380 tegen die tijd niet?)

En desnoods:

usair.jpg
 
Last edited:
Helaas lijkt de 70NG (vooralsnog) niet door te gaan, afgaande op het persbericht op luchtvaartnieuws.
Naar mijn beste weten is de EMB170 bij VLM voorgevlogen, wat waren (als dit klopt tenminste) de reacties bij VLM en hoe groot achten jullie de kans dat VLM daadwerkelijk tot aanschaf van de Embraer zal overgaan?

thumb__emb170-vlm1.jpg
 
Euh... photoshoppen is toch voor het verkrijgen van niet realistische data. Of bedoel je het oude paint-scheme op die 737. Ik heb nog wel ergens een 747 afbeelding liggen met de nieuwe kleuren van de vlum. Effe kijken of die te posten is.
 
LDR is misschien net genoeg voor 1 keertje

LDR is misschien net genoeg voor 1 keertje

Ha Ha Ha, die 73 kan je precies 1 keer landen op Lcy.... ziet er wel leuk uit hoor.

maar goed, wordt die rekkof 70 dan toch ooit nog eens gebouwd? zou het een mooie prestatie vinden als het nog eens gaat lukken
 
Antwoord Rekkof 70

Antwoord Rekkof 70

Op dit moment is Rekkof nog met een aantal motorproducenten in onderhandeling over de nieuwe motoren voor de nieuw te bouwen Fokker 70 Next Generation. De nieuwe Fokker 70 krijgt volgens mij ook een nieuwe vleugel ten opzichte van oude Fokker-toestellen die ooit door failliete Fokker is gebouwd. Het zal wel even duren en hopelijk dat productie van Fokker 70 en Fokker 100 weer wordt opgestart. Alles hangt dus vanaf hoe de onderhandelingen is gelopen op positieve of negatieve resultaat hier van. Er zal wel nieuws op mediabronnen weergegeven of dat wel zo ver is gekomen of niet. En een ander factor is dat diverse luchtvaartmaatschappijen nog wel intresse heeft om nieuwe toestellen van Rekkof aan te schaffen. Daar bij is dat VLM ook bij hoort.

VLM'ers moeten dus even geduld hebben met de resultaten van onderhandelingen die Rekkof nogmaals voeren.

Ik ben in ieder geval positief gestemd over Rekkof. Dus je weet het ook dat in de luchtvaartwereld plotseling anders kan worden, ongeacht de ontwikkelingen van het vliegtuigenbouw van diverse landen heel hard kunnen gaan.
 
Studeren hoe we zo'n Avro moeten sturen. Maar aangezien niemand de groundschool heeft gehaald in LUX is de introductiedatum naar 27-03 verschoven.

Later, moet weer de boeken in !
 
Gaan jullie nu de 'Avro Intl Aerospace Avroliner' introduceren op LUX-LCY op maandag 27 maart?

Nog grote veranderingen op komst want ik zie dat er weer eens met de schedule gespeeld is...
 
Ik kan wel zeggen dat Luxair nu serieus kijkt naar een 70-90 seater, volgens de woordvoerder. Tussen de Em145 en 737 hebben ze geen toestel, dus met 60 pax is een 737 een dure optie. Jet of TP, alles is mogelijk.

Wat wij doen in Lux is nog een verrassing.
 
Net op budget air;

Vanaf 1 mei is er een nieuwe BudgetAir bestemming toegevoegd aan het netwerk:MILAAN vanaf Rotterdam!
Het vanaf tarief is o.b.v. enkele reis € 69,-- p.p./retour € 138,- p.p.


De BudgetAir vlucht wordt dagelijks uitgevoerd door de VLM, de Vlaamse Luchtvaart Maatschappij, met een Avro jet. De vluchttijden - s'ochtends heen en einde van de dag terug - zijn uitermate geschikt voor zowel zakelijk als toeristisch verkeer. VLM staat vooral bekend om haar service aan boord en punctualiteit.

Het vluchtschema :
Rotterdam - Milaan 08.10 - 08.55 (alle dagen behalve zondag)
Milaan - Rotterdam 19..30 - 21.15 (alle dagen behalve zaterdag)
 
Back
Top