Nazorg NLS

...Ik weet niet wie jou bron is,, maar AEOLUS is nog springlevend... binnenkort hebben ze weer een paintball dag georganisseerd...

Het blijkt maar weer eens, dat iedereen hier afgaat op roddels...

Beste Flying Blue, ik kan je zo de namen noemen van 2 A.I NLS-ers die bij Trans in de typerating ontslagen zijn. Gezien je typerating en je naam neem ik aan dat je ook wel op de hoogte bent van de 3 NLS-ers die hun opleiding bij KLC en KLM niet hebben gehaald. Leuk dat je die club van Cremers en Bitter te verdedigd, maar de feiten spreken voor zich...

Als je quote wil ik je wel veroeken om het gehele stuk te quoten aangezien ik gezegd heb dat Aeolus niet meer bestaat. Ik heb van van 2002 tot 2004 zelf in het bestuur van Aeolus gezeten en kan nog steeds op de site van de stichting wachtlijst en de hele perikelen daar volgen.

Toch grappig dat die site nu ineens weg is en dat er er al 2 jaar gezeurd werd dat er geen bestuur van Aeolus is. Leuk dat er collectief besloten wordt om te gaan paintballen, maar dat betekend nog niet dat Aeolus (weer) leeft. Het paradepaardje van Aerolus was het gala en dat is er sinds 2004 ook niet meer geweest. Dat zegt wel genoeg denk ik...
 
RTO..mag ik misschien weten waar jij nu vliegt?

Ik vraag het me af omdat ik die combinatie van F70/100 en A320 type-ratings even niet bij een bepaald airline kan plaatsen...danku
 
Ben zelf oud NLS-er die niet al te lang geleden afgestudeerd is en heb zelf dankzij de NLS (of vooral dankzij CAE moet ik zeggen) een baan.

Als ik eerlijk ben, het idee dat de NLS studenten aan het "uitcashen" is... Ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens. Er op terug kijkend zou ik mijzelf niet aangenomen toen ik selectie gedaan had; ik was erg onzeker en had zeker niet de "attitude" van een vlieger, ook al had ik misschien er wel de hersenen voor. Gelukkig heeft een paar jaar extra levenservaring die attitude wel wat bijgeschaafd.

Het niveau is zeker niet wat het ooit was. Dat is simpelweg wat gezegd word door mensen die al jarenlang NLS studenten langs hun neus voorbij zien komen. Dat wil niet zeggen dat er alleen maar slechte studenten van de NLS afkomen, maar wel dat het niveau gemiddeld niet zo hoog is als vroeger.

Ben ik zelf dan wel een goeie piloot? Ik heb een goeie baan waar voor ik goed betaald krijgt en ik vlieg een mooie moderne kist. Volgens mijn laatste review toon ik "excellent command potential" dus zo'n prutser zal ik wel niet zijn. En ik vind ook van de meeste mensen waar ik de opleiding mee gedaan heb en die nu bij allerlei airlines door heel Europa vliegen dat ze prima vliegers zijn!

Misschien is of was het even een dip, en is de NLS nu (of over een tijdje) weer een top opleiding waar je echt moet werken om binnen te komen en waar het neusje van de zalm uit Portugal terug komt.

Iemand vroeg over de sollicitatie training, die is wel heel sterk moet ik zeggen. Is twee dagen waarin alles behandelt word, van hoe je een CV moet schrijven tot welk aktetasje je het beste mee kan nemen naar een sollicitatiegesprek. Word niet door de NLS zelf gegeven maar door iemand die er wel verstand van heeft.
 
Ben zelf oud NLS-er die niet al te lang geleden afgestudeerd is en heb zelf dankzij de NLS (of vooral dankzij CAE moet ik zeggen) een baan.

Als ik eerlijk ben, het idee dat de NLS studenten aan het "uitcashen" is... Ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens. Er op terug kijkend zou ik mijzelf niet aangenomen toen ik selectie gedaan had; ik was erg onzeker en had zeker niet de "attitude" van een vlieger, ook al had ik misschien er wel de hersenen voor. Gelukkig heeft een paar jaar extra levenservaring die attitude wel wat bijgeschaafd.

Het niveau is zeker niet wat het ooit was. Dat is simpelweg wat gezegd word door mensen die al jarenlang NLS studenten langs hun neus voorbij zien komen. Dat wil niet zeggen dat er alleen maar slechte studenten van de NLS afkomen, maar wel dat het niveau gemiddeld niet zo hoog is als vroeger.

Ben ik zelf dan wel een goeie piloot? Ik heb een goeie baan waar voor ik goed betaald krijgt en ik vlieg een mooie moderne kist. Volgens mijn laatste review toon ik "excellent command potential" dus zo'n prutser zal ik wel niet zijn. En ik vind ook van de meeste mensen waar ik de opleiding mee gedaan heb en die nu bij allerlei airlines door heel Europa vliegen dat ze prima vliegers zijn!

Misschien is of was het even een dip, en is de NLS nu (of over een tijdje) weer een top opleiding waar je echt moet werken om binnen te komen en waar het neusje van de zalm uit Portugal terug komt.

Iemand vroeg over de sollicitatie training, die is wel heel sterk moet ik zeggen. Is twee dagen waarin alles behandelt word, van hoe je een CV moet schrijven tot welk aktetasje je het beste mee kan nemen naar een sollicitatiegesprek. Word niet door de NLS zelf gegeven maar door iemand die er wel verstand van heeft.

Dus als ik het goed begrijp is de kwaliteit wel iets minder geworden over het algemeen, maar doet de NLS wel zijn best om te zorgen dat iedereen een baan vind. En ik weet nu in iedergeval dat wat op hun website staat over sollicitatietraining ook daadwerkelijk klopt.
 
@RTO,

Als je echt goed op de hoogte was, wist je dat mevr C. al lang niet meer werkzaam is voor CAE..
Dat de site het niet meer doet heeft hele andere oorzaken.
 
@ coni123: KLC. De airbus heb ik bij een andere maatschapij gevlogen...

Ik noem het gekscherend ''de club van Cremers en Bitter'' omdat zij debet zijn aan de huidige situatie en het ongelofelijk was hoe die toko in Beek gerunt werd. Dat de nieuwe ''studentcouncelor'' L. daar niet erg veel verandering in brengt is daar redelijk ondergeschikt aan...

P.s. Waarom doet die site het niet meer dan?
 
Last edited:
Toch grappig dat die site nu ineens weg is en dat er er al 2 jaar gezeurd werd dat er geen bestuur van Aeolus is. Leuk dat er collectief besloten wordt om te gaan paintballen, maar dat betekend nog niet dat Aeolus (weer) leeft. Het paradepaardje van Aerolus was het gala en dat is er sinds 2004 ook niet meer geweest. Dat zegt wel genoeg denk ik...

Toch wel merkwaardig dat de hele school word opgehangen met : VRIJDAG AEOLUS BORREL! en AEOLUS ORGANISSEERT NLS vs. KLS &STELLA. En ook uiterst merkwaardig dat iedere klas twee vertegenwoordigers moeten leveren voor de AEOLUS...maar goed jij lijkst zo zeker te weten dat AEOLUS niet bestaat, dus dat zal dan ook wel ;)
 
Last edited:
Het paradepaardje van Aerolus was het gala en dat is er sinds 2004 ook niet meer geweest. Dat zegt wel genoeg denk ik...

Maar heel misschien einde van dit jaar wel, Aeolus schijnt er mee bezig te zijn.
 
Flying Blue,

Ik wil niet lullig doen hoor en al helemaal niet off topice gaan, maar in je profiel staat:

Locatie: Nederland
Airworker sinds: Dec 2007
Berichten: 29
Brevet: ATPL
Typeratings: fokker 100
Uren: 250

Echter, in het topic leeftijd stel je de vraag of er gevallen bekend zijn van piloten die zeer jong zijn en zelf introduceer je jezelf als 18-jarige die net aan de NLS begint. Topic dateert uit 27/05/2008.

Oke, dat was mijn topic hijack ;)
 
Vraag me ook af hoe hij het met IVW geregeld heeft met de afgifte van een ATPL met 250uur.

Vul gewoon de waarheid in, of laat je profiel blank.
 
Colours, kom er maar in...
Ook merkwaardig dat je je ATPL al hebt met een TT van 250 uur. :blabla:

edit... net te laat ;)
 
@Julien
slim van jullie;)
ooit is ingevuld toen ik hier lid werd....nooit echt bijnagedacht!
 
Last edited:
@ coni123: KLC. De airbus heb ik bij een andere maatschapij gevlogen...

Ik noem het gekscherend ''de club van Cremers en Bitter'' omdat zij debet zijn aan de huidige situatie en het ongelofelijk was hoe die toko in Beek gerunt werd. Dat de nieuwe ''studentcouncelor'' L. daar niet erg veel verandering in brengt is daar redelijk ondergeschikt aan...

P.s. Waarom doet die site het niet meer dan?

Ja wil ik dan ook wel weten waarom hij het niet doet en ik wil graag weten wat de stichting wachtlijst inhoud en wat ze voor je doen.
 
Daar gaan we weer..

Daar gaan we weer..

Ja wil ik dan ook wel weten waarom hij het niet doet en ik wil graag weten wat de stichting wachtlijst inhoud en wat ze voor je doen.

Bel de NLS cq. Stichting Wachtlijst NLS. Snel, en vermijdt 'van horen zeggen'. Er is vast wel een telefoonnummer op de website te vinden.

PS. Flying Blue, ik begin mij een beetje te schamen voor het gedrag van sommige mede-NLSers op airwork.. :blabla:
 
Last edited:
Bel de NLS cq. Stichting Wachtlijst NLS. Snel, en vermijdt 'van horen zeggen'. Er is vast wel een telefoonnummer op de website te vinden.

PS. Flying Blue, ik begin mij een beetje te schamen voor het gedrag van sommige mede-NLSers op airwork.. :blabla:

Dat is nou net het probleem er is geen website meer want, die is uit de lucht dus dan kan ik daar ook geen telefoonnummer vinden.
 
Back
Top