Natuurkunde en wiskunde oefenen voor de selectie

DBtje

New member
Hallo,
Bij de NLS wordt je natuurkunde en wiskunde getest. Natuurkunde heb ik niet en zou ik, als ik wordt toegelaten, nog bij moeten halen. Wiskunde heb ik wel. Is er iemand die al toelating bij de NLS heeft gedaan en ongeveer weet wat voor wiskunde en natuurkunde vragen je krijgt?
 
Koning Lucht,



2-thumbs-up.jpg









DB, begrijp ons niet verkeerd, het is NIET bedoeld om je belachelijk te maken.
Het is een erg zorgwekkende ontwikkeling die wij hier zien op het forum en op onze school.
Slecht voorbereide leerlingen met een minder dan geweldige vooropleiding die net zolang rond blijven "winkelen" todat ze een school vinden die bereid is ze aan te nemen.

Een opleiding succesvol afronden is slechts de eerste stap.
Daarna moet je nog aan de aanname eisen van een bedrijf of maatschappij voldoen.
Dat heeft verder niet zoveel te maken of je het kunstje wel of niet kan.
Voldoe je niet aan de eisen dan is het einde verhaal.
Je krijgt niet eens een interview.
 
Last edited:
De NLS heeft mij verteld dat ik beter eerst de toelating kan doen voordat ik natuurkunde bij ga halen, want stel dat ik het eerst ga bijhalen en niet wordt aangenomen dan heb ik het dus voor niks bijgehaald. En er wordt met de toelating rekening mee gehouden als je geen natuurkunde hebt gehad, dus als de rest gewoon goed is ben je aangenomen en kan je daarna natuurkunde bijhalen. Maar ik stelde deze vraag alleen omdat ik me er toch zo goed mogelijk op voor wil bereiden (heb er ook boeken voor enzo).
 
DB, lees je eigen bericht nog eens na.

eerst ga bijhalen en niet wordt aangenomen dan heb ik het dus voor niks bijgehaald

Hoe kan Natuurkunde halen nu ooit voor niets zijn?
Andere scholen vragen dit niet?
Vervolgopleidingen, zodat je niet alleen van de luchtvaart afhankelijk bent, vragen geen Natuurkunde?

Even een oud spreekwoord van stal halen (denk oud Nederlansch)

"ge moet nie de paard achter de waaaaachen spannen"

carthorse.png
 
De NLS heeft mij verteld dat ik beter eerst de toelating kan doen voordat ik natuurkunde bij ga halen, want stel dat ik het eerst ga bijhalen en niet wordt aangenomen dan heb ik het dus voor niks bijgehaald. En er wordt met de toelating rekening mee gehouden als je geen natuurkunde hebt gehad, dus als de rest gewoon goed is ben je aangenomen en kan je daarna natuurkunde bijhalen. Maar ik stelde deze vraag alleen omdat ik me er toch zo goed mogelijk op voor wil bereiden (heb er ook boeken voor enzo).

DBtje, ik begrijp dat je nieuw bent op dit forum en -zo te lezen- ook in de luchtvaartsector. Van deze post straalt een enorme naïeviteit af. Je hebt je blijkbaar nog HELEMAAL NIET geïnformeerd, waar je straks aan begint. Een paar vragen aan jou:

-Weet je wat de eisen van luchtvaartmaatschappijen zijn m.b.t. vooropleiding?

-Heb je enig idee hoeveel mensen er alleen in Nederland al, werkloos thuis zitten?

-Ga je altijd af op de slager die zijn eigen vlees keurt? (Hiermee bedoel ik dat je straks een kruiwagen vol geld naar de NLS gaat brengen. Natuurlijk is er dan van alles mogelijk. Het is uiteindelijk niet het probleem van de NLS als JIJ geen werk vindt)

Graag een antwoord,

KL
 
@ Koning Lucht:

Niet genoeg geïnformeerd? Ik ben naar genoeg opendagen geweest en ik weet ook dat het normaal is dat je na je opleiding pas na 2 of 3 jaar een baan vind. Als je die al vind! Ik weet ook dat wiskunde (wat ik wel heb) en natuurkunde eisen zijn van luchtvaartmaatschappijen. En dat het je eigen probleem is als je geen baan vind en niet die van de NLS snap ik ook. Ik weet zelf dus heel goed dat dit een risico is. En over natuurkunde bijhalen, het is mij door verschillende mensen verteld dat het beter is om dit pas na de selectie bij te halen (dit zijn dus de woorden van de NLS, DFA en studenten die ik heb gesproken op de pilotenbeurs bij Aviodrome).

Maar mijn vraag was dus welke onderdelen van wiskunde en natuurkunde ik bij de selectie kan verwachten. Is er iemand die hier wel een antwoord op heeft?

edit: @ Koning Lucht: Ik weet ook dat luchtvaartmaatschappijen minimaal havo eisen. Ik zit nu in 6 vwo.
 
Last edited:
@ DBtje

Ik ben blij te lezen dat jij je niet laat afschrikken door alle negativiteit in sommige berichten. Ik lees zelf al een hele lange tijd mee en ben best verbaast over hoeveel jongens/meisjes hun droom hebben uitgesteld door ''advies'' wat hun hier word gegeven.

Maar goed, ik heb de NLS selectie gedaan en gehaald terwijl ik 7 jaar geleden in havo voor het laatst een natuurkunde boek heb aangeraakt. In de tussentijd heb ik een HBO opleiding international business afgerond dus mijn technische kennis is zwaar basic. Ook mij is aanbevolen eerst de selectie te doen voor je aan de cursus begint en dat kan ik je ook aanraden. Ik sluit mij bij Aoleks aan wat betreft de stof die je zou moeten kunnen beheersen voor de selectie maar daar heb je de natuurkunde cursus echt niet voor nodig van te voren. Ik ben zelf nu met de natuurkunde cursus bezig en ben tot nu toe nix tegengekomen wat ze vroegen bij de selectie. Dus verdiep je hier op airwork in wat voor kennis je ong nodig zal kunnen hebben en dan zou het helemaal goed moeten komen. De natuurkunde cursus komt daarna wel;) stuur mij een pm..wie weet kan ik je verder helpen!
 
Back
Top