Nass

Goedendag! Ik ben nieuw hier op airwork, maar heb me nu dan toch maar eens aangemeld aangezien ook ik door de NASS heen ben:D
Ik heb hem 3 weken geleden gedaan en vorige week een positief resultaat gekregen, ik val in de 61/77% groep dus dat is zover ik weet overall prima. 1 onvoldoende en 1 zwak behaald, maar voor de rest vooral ``goed`` en ``ruim voldoende``. Ik ben er echt superblij mee, en de ontlading is ook wel groot als je er doorkomt. Als er nog iemand tips oid nodig heeft voor de NASS en interview, PM me dan gerust. Ik ben ingedeeld in de AI1001 klas, dus Januari 2010-ik heb er superveel zin in!:p:

@Dubbeldam: Gefeliciteerd! Heb je jouw medical al gehad? Ik moet nog, er is ook nog geen contact met me opgenomen maar verwacht niet dat dat zo lang op zich zal laten wachten. Hoe ging dat bij jou? En tot volgend jaar!
 
Wel een stuk beter dan dat oude filmpje, met die romantische muziek erachter :S

Leuk gedaan en geeft idd een goede indruk.
 
Goedendag allemaal!
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nu toch een kort vraagje: Hoelang na het opsturen van de aanmeldingsformulieren voor de NLS krijg je hier bevestiging op? Aangezien het inmiddels 3 weken geleden is en je bijvoorbeeld bij de KLS binnen een week een bevestiging kreeg..
Met vriendelijke groet,
Bobermo
 
Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan NLS. Ze hebben telefoon tegenwoordig in Hoofddorp...
 
dat was ik ook zeker van plan, maar wat is er mis mee om het hier even te vragen?
Bedankt voor het zeer nuttige antwoord..
 
Sorry dat ik zo bot uit de hoek kom, maar ik heb wellicht teveel berichtjes voorbij zien komen die op zich meer moeite hebben gekost dan een kort belletje naar de betreffende bank / vliegschool, wat dan ook veel sneller antwoord / effect zouden hebben gehad.

Ik zal wat aardiger proberen te zijn voortaan. Welkom op airwork, Bobermo! Zo, dat klinkt al stukken beter, toch? :D
 
Goedendag allemaal!
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nu toch een kort vraagje: Hoelang na het opsturen van de aanmeldingsformulieren voor de NLS krijg je hier bevestiging op? Aangezien het inmiddels 3 weken geleden is en je bijvoorbeeld bij de KLS binnen een week een bevestiging kreeg..
Met vriendelijke groet,
Bobermo

Hoi Bobermo,
Zover ik weet, en wat bij mij ook het geval was, is 1,5/2 weken normaal.
Ze gaven bij mij ook aan dat het 1 tot 2 weken zou duren voordat ik wat zou horen.
3 weken is enigszins lang, dus het zou kunnen dat je er niet door bent maar zeker weten doe ik het niet aangezien ik niet weet wat de procedure is als men er niet doorkomt. Zoals nosig al suggereerde kun je het beste even de NLS bellen om jezelf uit de zenuwen te halen:grijns:
Laat het even weten als je het weet, want het zit er dik in dat als je er door bent dat je bij mij in de klas zit (AI1001)!
Groeten.
 
Gister dus inderdaad even gebeld, kon meteen een afspraak maken en toen viel vandaag de schriftelijke bevestiging in de brievenbus: 4 Mei is de dag!
grtz
 
Gister dus inderdaad even gebeld, kon meteen een afspraak maken en toen viel vandaag de schriftelijke bevestiging in de brievenbus: 4 Mei is de dag!
grtz

Hoi Bobermo,
Ik snap je bericht niet helemaal, maar het klinkt positief. Je had dus de NASS gedaan en kreeg geen brief, toen heb je gebeld en kon je een afspraak maken? Welke afspraak? En wat is er op 4 mei?
Laat het even weten,

YFC
 
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die niet door de NASS komen haha
Ik ben niet tevreden met mijn resultaten maar misschien gezien het feit dat ik 18 ben dat het goed genoeg was. Ik hoor maar weinig verhalen van mensen die niet door de NASS zijn gekomen...

edit: volgens mij moet je op alle onderdelen zwak scoren + een slecht interview wil je zakker of ligt dat nu aan mij =/ (ben nog steeds blij dat ik er door ben trouwens ;) )
 
Hoi Bobermo,
Ik snap je bericht niet helemaal, maar het klinkt positief. Je had dus de NASS gedaan en kreeg geen brief, toen heb je gebeld en kon je een afspraak maken? Welke afspraak? En wat is er op 4 mei?
Laat het even weten,

YFC

Moet de NASS nog doen, ging over reactie op de aanmdeling:grijns:
Dus op 4 Mei heb ik de NASS, erg veel zin in;)
Grtz

PS. Hebben jullie nog tips naast degene die in de kennisbank staan? Mag ook via PM!
 
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die niet door de NASS komen haha
Ik ben niet tevreden met mijn resultaten maar misschien gezien het feit dat ik 18 ben dat het goed genoeg was. Ik hoor maar weinig verhalen van mensen die niet door de NASS zijn gekomen...

edit: volgens mij moet je op alle onderdelen zwak scoren + een slecht interview wil je zakker of ligt dat nu aan mij =/ (ben nog steeds blij dat ik er door ben trouwens ;) )

Volgens mij vergis je je daar deerlijk in!Ze wisten mij te vertellen dat met de NIEUWE NASS ongeveer 35/40% erdoor komt. De ``ouwe`` was echter een groot feest voor aspirant-piloten, daar kwam volgens mij 60% doorheen. De kerel die de NASS voor de NLS heeft getest en gekalibreerd wist me te vertellen dat de nieuwe wel flink moeilijker was. Ik denk ook niet dat de mensen die er niet doorkomen allemaal hier vrolijk komen verkondigen dat ze er niet door zijn, de meeste zullen balen als een gek.:duh:
Sowieso zijn niet alle aspirant-piloten er zo luidruchtig over als wij, sommige worden piloot zonder alle drama en kabaal eromheen haha:biertje:
Later:rt:
 
Haii airworkers
Ben nieuw op airwork. Heb twee weken geleden de NASS gedaan. Ben door!! Was super blij toen ik het nieuws te horen kreeg.. had 61-77%
Ben ingedeeld in klas AI1001. Moet beginnen in januari 2010 en heb er uiteraard super veel zin!!! Nieuwe NASS was trouwens redelijk te doen hoor, alleen de Engelse test was rete moeilijk. Echt voor mensen die de taal vloeiend spreken. maar al met al wel gehaald.
Zijn er nog meer mensen die in januari 2010 beginnen met de opleiding..
 
Haii airworkers
Ben nieuw op airwork. Heb twee weken geleden de NASS gedaan. Ben door!! Was super blij toen ik het nieuws te horen kreeg.. had 61-77%
Ben ingedeeld in klas AI1001. Moet beginnen in januari 2010 en heb er uiteraard super veel zin!!! Nieuwe NASS was trouwens redelijk te doen hoor, alleen de Engelse test was rete moeilijk. Echt voor mensen die de taal vloeiend spreken. maar al met al wel gehaald.
Zijn er nog meer mensen die in januari 2010 beginnen met de opleiding..

Gefeliciteerd! Ik zit in AI1003 maar dat komt wel mooi uit, ben van plan nog een paar maandjes japan te doen en wat te werken.
Die engelse test was inderdaad pittig, de gemiddelde nederlander zou volgens mij al moeite hebben met het niveau engels dat gebruikt werd in de geheugen vragen. maarja engels is gelukkig één van mijn betere punten maar ik zat in totaal wel onder de 61-77% =(
 
空ゲル;190156 said:
Gefeliciteerd! Ik zit in AI1003 maar dat komt wel mooi uit, ben van plan nog een paar maandjes japan te doen en wat te werken.
Die engelse test was inderdaad pittig, de gemiddelde nederlander zou volgens mij al moeite hebben met het niveau engels dat gebruikt werd in de geheugen vragen. maarja engels is gelukkig één van mijn betere punten maar ik zat in totaal wel onder de 61-77% =(

Jij ook gefeliciteerd! Ik begin in Januari 2010 en ben ook van plan om in de tussentijd naar het buitenland te gaan. Ik weet alleen nog niet waar. Maar jij hebt het over Japan. Wat ga je daar doen, en hoe ben aan Japan gekomen?? Lijkt me trouwens hartstikke vet hoor..
 
空ゲル;190156 said:
Gefeliciteerd! Ik zit in AI1003 maar dat komt wel mooi uit, ben van plan nog een paar maandjes japan te doen en wat te werken.
Die engelse test was inderdaad pittig, de gemiddelde nederlander zou volgens mij al moeite hebben met het niveau engels dat gebruikt werd in de geheugen vragen. maarja engels is gelukkig één van mijn betere punten maar ik zat in totaal wel onder de 61-77% =(
hier nog iemand die in 10-03 zit. 2 weken terug NASS gehad:
niveau >78%
vliegaanleg 61-77%
 
ook ik ben ingedeeld in 1003, onder voorbehoud van medical die ik 23juni heb.
Scores:
niveau >78%
vliegaanleg 61-77%
Groet Bobermo
 
Ik wil me gaan inschrijven bij NLS, maar bij mij komt het tot nu toe over alsof eerst de medical gedaan moet worden en daarna NASS.
Hier lees ik van een paar mensen die na NASS nog medical moeten doen.

Maakt de volgorde uit voor NLS? (Het lijkt mij handiger om medical later te doen, aangezien daar geloof ik maar 2% het niet haalt en bij NASS 60-65%)
 
Back
Top