Nass

cyberboy

New member
Ik heb binnenkort de nass, maar ik heb nog een vraag die ik nergens beantwoord kan vinden. Bij de test met dat kruisje op de berg kan je dan beter je rudders gebruiken of gewoon met het stuur corrigeren? en de test met de windcorrecties wat is precies de bedoeling heeft iemand misschien een voorbeeld?
 
Ik heb binnenkort de nass, maar ik heb nog een vraag die ik nergens beantwoord kan vinden. Bij de test met dat kruisje op de berg kan je dan beter je rudders gebruiken of gewoon met het stuur corrigeren? en de test met de windcorrecties wat is precies de bedoeling heeft iemand misschien een voorbeeld?

check je PM;)
 
Thanks denk dat ik het nu wel een beetje begrijp. Je krijgt dus gewoon instrumenten te zien en de gegevens verdwijnen dan en dan moet je ze zelf weer invullen alleen dan moet je bij je koers rekening houden met de windcorrecties.
 
moet ik bij die eerste vier testen zelf throttle en de flaps besturen of vliegt dat ding gewoon 1 snelheid bij die tunnetjes en bij het instrument vliegen?
 
moet ik bij die eerste vier testen zelf throttle en de flaps besturen of vliegt dat ding gewoon 1 snelheid bij die tunnetjes en bij het instrument vliegen?

nope geen throttle, en ook geen flaps. Als je eenmaal in de Nass zit, wordt t ook allemaal uitgelegd welke controls je moet gebruiken;)
 
Bij de NASS kun je in een overzicht bekijken hoeveel graden je moet afwijken bij een bepaalde windrichting. Hier kun je zo vaak naar kijken als je wil (hoewel ze waarschijnlijk wel bekijken hoe lang je nodig hebt om dat te bepalen).

Zou daarom juist niet al teveel daarop oefenen, het gaat om je groeicurve. Als je de eerste keer een tijdje nodig hebt om je correction angle te bepalen en uiteindelijk weet je dat schema zo'n beetje uit je hoofd, zal dat alleen maar goed zijn denk ik.

Je krijgt sowieso bij ieder onderdeel even de tijd om te oefenen.
 
Ik heb morgen de NASS test en zit nog met een vraag over het boekje dat ik daarvoor heb gekregen. Achterin staat bij de termen een uitleg bij "Traffic Pattern" waarbij een route wordt beschreven die gevlogen wordt rond Runway 27. Komt deze route in een van de tests precies zo voor, of is het gewoon een voorbeeld route (waarbij je dus wel de termen "dog leg" etc. moet kennen)?
 
Ik heb morgen de NASS test en zit nog met een vraag over het boekje dat ik daarvoor heb gekregen. Achterin staat bij de termen een uitleg bij "Traffic Pattern" waarbij een route wordt beschreven die gevlogen wordt rond Runway 27. Komt deze route in een van de tests precies zo voor, of is het gewoon een voorbeeld route (waarbij je dus wel de termen "dog leg" etc. moet kennen)?

Die route komt alleen voor als je een second opinion krijgt. Bij de initiele tests krijg je deze niet.;) staat volgens mij ook in t boekje.
 
Ok bedankt, ik wou het even voor de zekerheid checken. Ik heb het trouwens al in veel topics zien staan, maar ik zeg het toch nog maar een keer: Alle tips voor de NASS en het interview zijn zeer welkom (ik zie vaak dat mensen PMs sturen, staat daar alle geheime informatie in soms? ;))
 
Dan zie ik je daar misschien wel, succes in ieder geval. Ik ga zo eens richting mijn bed denk ik, morgen vroeg op.
 
Net selectie gehad, ging wel goed geloof ik, maar ik blijf nog voorzichtig met mn uitingen. Bij de NASS was ik erg snel klaar, dus hopelijk heb ik niet gehaast en veel fouten gemaakt bij de wind angle correction. Gesprek ging ook wel goed geloof ik, heb nog wel een beetje kunnen lachen met ze. Nu maar wachten op de uitslag...
 
Bij mij bleef het enterknopje af en toe hangen :S ook leuk, vooral omdat je niet meer terug kan en er dus een leeg vakje staat.. Heb sowieso bij die opdracht een aantal fouten gemaakt, maar ben toch door.

Laat even weten als je wat hoort!
 
Ja die enter knop blijf bij mij ook wel eens hangen heb er zo 2 niet in kunnen vullen. Ik hoop dat ze beetje snel met de uitslag zijn.
 
@ Cyberboy:

Gefeliciteerd!!

De medische keuring word niet geregeld door de NLS. Je moet zelf een afspraak maken bij een medisch instituut om je daar te laten keuren. Op de website van de NLS wordt het Aviation Medical Center aangeprezen. Succes!
 
Dat dacht ik ook maar in de brief die ik gekregen heb staat dat er telefonisch contact met mij wordt opgenomen door het aviation medical center. Zal dus inmiddels wel veranderd zijn denk ik.
 
Back
Top