na wegvallen van MP in Europa, meer 737's voor TFL?

Dan zie ik de toekomst niet rooskleurig in voor TFL. 5 B738 voor bulkbestemmingen in de zomer is veel te veel voor alleen de TUIgroep, laat staan in de winter.

Denk dat het lastig is daar een mening over te hebben zolang je niet weet hoeveel stoelen Europa TUI wegzet bij MP en HV op dit moment. Het idee is om zelf de produktie te vliegen waarmee kisten kunnen worden gevuld. Dan ga ik er even vanuit dat ze zomer en winter rekenen. De rest mee met HV en MP. Voor stedentrips maakt TUI ook gewoon gebruikt van KLM lijndiensten.

Dat TUI nog steeds niet alles persé zelf hoeft te doen blijkt oa ook uit het bericht op Luchtvaartnieuws.nl waarin Martinair aangeeft eventueel ook voor TUI naar Phuket te gaan. (bron http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20018)
 
@el stevo

Dan zie ik de toekomst niet rooskleurig in voor TFL. 5 B738 voor bulkbestemmingen in de zomer is veel te veel voor alleen de TUIgroep, laat staan in de winter.

gr pheheh

Je vergeet even dat TUI de grootste touroperator in NL is en dat HV en MP erg veel vluchten uitvoert voor TUI.

Als TFL nou het aantal kisten neemt waarmee ze in de winter gewoon kunnen blijven vliegen dan is er niets aan de hand. De rest van de stoelen worden wel ingekocht bij HV en MP. Precies dus zoals Junior hierboven zegt.......

Mzzls Steef
 
Maar HV zou best ook kunnen uitbreiden naar 35 737's. Maar volgens mij gaat HV stapsgewijs meer richten low-cost lijnvluchten, dat wil zeggen voor ze in toekomst veel minder charters vervoert.
 
Je vergeet even dat TUI de grootste touroperator in NL is en dat HV en MP erg veel vluchten uitvoert voor TUI.

Als TFL nou het aantal kisten neemt waarmee ze in de winter gewoon kunnen blijven vliegen dan is er niets aan de hand. De rest van de stoelen worden wel ingekocht bij HV en MP. Precies dus zoals Junior hierboven zegt.......

Mzzls Steef

Precies Steef,
daarom is 5 te veel. Die vlieg je nl niet in de winter met als klant de TUI groep. En by the way, MP vliegt geen europa meer.
grtjs
 
Maar HV zou best ook kunnen uitbreiden naar 35 737's. Maar volgens mij gaat HV stapsgewijs meer richten low-cost lijnvluchten, dat wil zeggen voor ze in toekomst veel minder charters vervoert.

Het stagneren van de NL charter markt wil niet per definitie zeggen dat het slecht gaat met de markt. Marktleider zijn in een niet groeiende markt betekent dat je gewoon een cashcow (of desgewenst een melkkoetje) in handen hebt.

Ik verwacht persoonlijk niet dat trans de chartermarkt langzaam afbouwt. Wat er wel gaat gebeuren is in grote lijnen te lezen in het sociaal profiel op onze website :p...

Maar goed OT:

De precieze stoelaantallen van TUI weet ik niet, maar ik gok dat ze in de zomer wel 5 737s wel vol kunnen krijgen op europa (10 blijf ik veel te veel vinden)... en in de winter jagen ze die kisten gewoon lekker naar het buitenland ;) ;) ;)
 
Last edited:
Je bedoelt, dat TUI bijvoorbeeld 5 737's na de zomerseizoen weer naar Duitsland of Engeland bij andere Tuifly-maatschappij plaatst? Dan gebeurt wel, dan heb je te spreken dat TUI een hele grote Boeing-vloot heeft met meer dan 50 Boeings 737, ongeveer 40 757's, tientallen 767's, 3 Airbussen A330 (Corsairfly), 6 B747-400's (Corsairfly). Mogelijkheden zat!
 
Weet dat er voorgaande zomer zo'n 200.000 stoelen bij MP en HV waren weggezet, maar dit jaar?

1x 767 zal dit najaar de vloot verlaten: PH-MCV wordt, dacht ik, Varig's PR-VAE.

Wat het wegzetten van 737's tijdens de wintermaanden betreft: lijkt me geen probleem. TFL is nog steeds erg actief én creatief op het gebied van ACMI's voor kleine en grotere airlines, zoals AF en Air Comet Plus eind juni.
Ook voor aankomende winter is men druk in de weer om extra capaciteit weg te zetten, uitbreiding van 767's gaat dus niet gebeuren. ;)
 
Back
Top