N.A.S.S. Selectie + Leerwerk

De toekomst zal het laten zien. De NLS was vroeger (vond ik) een goede school. Nu niet meer, het is een ''pilotenfabriek''. Heb geen enige aandeel erin en hoe ze aan bepaalde statistieken komen, geen flauw idee. Ben nooit opgebeld of whatever waar ik mijn eerste job heb gehad, etc. Hulp bij solliciteren, wasda ? :eek:

Een vliegschool is een commerciële instelling, dus geld is de belangrijkste reden om een persoon aan te nemen. Punt. De reden dat de KLS een goed doorlopen garantiefonds heeft en dus goed selecteert, is omdat de KLS anders een klap op der billen krijgt van moeder KLM. Het is een dochteronderneming van de KLM en de initiële behoeftes van moeder komen uit de buik van dochterlief, de studenten dus. Als er op een jaar 40% de selectie bij de KLM niet haalt. Dan wordt moeder boos en krijgt dochter billekoek. Er wordt dus continu op gekeken. Punt.

Reden dat EPST een goed doorlopen garantiefonds heeft ? Zij besteed haar opleiding uit in Oxford en zal niet met heel veel kosten als kisten, onderhoud, etc komen te zitten. De selectie is hierop dus ook gespeeld aangezien zij het zich kunnen ''veroorloven'' om de student het bedrag uit te betalen als blijkt dat er een selectiefout is.

En ga nou niet nog een keer tegen de draad in, want je hebt geen gelijk. Jaa, je hebt een roze bril op (dacht dat de gayparade al voorbij was ? :grijns: ).

Ouders moeten meetekenen, zegt mij dus al genoeg.

Trouwens Coni, neem eens wat aan van ons man! Denk je nou echt dat de NLS je handje vast gaat houden, samen gezellig contracten ondertekenen, naar airlines brengen in een door NLS gehuurde limo, een betaalde bridgecourse door NLS... De NLS en daarmee alle vliegopleidingen, hebben een winstoogmerk. Punt. Been there, done that.

Beetje te kort door de bocht, de EPST mag dan al deze kosten niet hebben, maar ze verdienen dan op 1 klant/leerling minder dan de NLS....

Ik zelf ben door de selecties van de EPST gekomen en begin midden 2009 hieraan. Waarom niet de NLS? Nou de EPST/oxford-afdeling bestaat uit slechts 50 man per jaar ongeveer, ze willen je dus zo snel mogelijk donderen in een maatschappij (1 op 50 die niet aangenomen word valt velen malen meer op, dan 1 op bijv. 150).

En oxford natuurlijk, je hebt niet alleen de EPST achter je staan, maar je kunt ook mooi op je CV'tje pronken, dat je een Oxfeurder bent :rolleyes:

Eigenlijk maakt het voor mij allemaal geen ene f'ck uit, wil toch bij Ryanair werken :) (lekker veel uren draaien, niet klagen en hard werken)
 
Als dat zo is waarom gaan er dan bij de KLS/EPST/enz...maar 15% door ???

NLS in één van de laatste die het alleen voor het geld zou doen (ze zijn niet voor niks de oudste en één van de beste school van Europa hé)
En dat weet jij ook wel, dus wil je aub geen onzin posten en een bepaalde vliegschool zwart maken.

Bedankt

Graag wat serieuzere antwoorden.. bij voorbaat dank.


Uuuhh ja.. Onzin?? Ik wil je niet ontmoedigen maar dit is toch echt de rede waarom de NLS (net zo goed als andere scholen!) mensen aannemen die misschien minder geschikt zijn.

Ik heb zelf in Beek gezeten en zoals eerder gezegd, de move naar portugal is de standaard niet bepaald ten goede gekomen en geld heeft hier weldegelijk een hele grote rol in! Destijds was de opleiding in portugal zelf (via AAE) bijna de helft (!!) goedkoper dan de reguliere NLS opleiding..
 
Zoals ik al zei...dan zou de KLS er ook wel 50% doorlaten als het voor het geld was (dat is ook wel zo..maar wel bij elke vliegschool en niet alleen bij de NLS natuurlijk)
Dus daar ligt het niet aan.

De klassen bij de KLS zitten vol.

Getallenvoorbeeld:
Situatie a) als er 1400 mensen zich aanmelden bij de KLS en er maximaal 140 geplaatst kunnen worden, dan zal 10% de selectie halen.

Situatie b) als er 280 mensen zich aanmelden bij de KLS en er maximaal 140 geplaatst kunnen worden, dan zal 50% de selectie halen.

Ergo, ongeacht het aantal aanmeldingen van mensen voor de selectie, 140 maal 1 ton is boel geld.

@coni: bij welke scholen ben je nog meer geweest? al eens bij de dfa wezen kijken?
 
Die GF is niet alleen om er voor te zorgen dat hij uitbetaald als je het niet haalt he...

Het is er ook voor zodat ook niet rijke leerlingen een vliegopleiding kunnen doen/een lening van de bank kunnen krijgen..
 
Die GF is niet alleen om er voor te zorgen dat hij uitbetaald als je het niet haalt he...

Het is er ook voor zodat ook niet rijke leerlingen een vliegopleiding kunnen doen/een lening van de bank kunnen krijgen..

Pure onzin, lukt zonder garantie fonds ook. Het is misschien niet makkelijk, maar het kan zeker.
 
Oja...das wel handig dan voor mij..

Mag ik dan weten hoe ik een lening kan krijgen van 150K zonder enige borg..??

Want daar is de GF ook voor
 
Dan win je nog eens wat.

O nee, dat is iets anders. Waarom mondt ieder topic over de vliegscholen weer uit in 'KLS/NLS is beter dan NLS/KLS'? :)
 
Back
Top