De toekomst zal het laten zien. De NLS was vroeger (vond ik) een goede school. Nu niet meer, het is een ''pilotenfabriek''. Heb geen enige aandeel erin en hoe ze aan bepaalde statistieken komen, geen flauw idee. Ben nooit opgebeld of whatever waar ik mijn eerste job heb gehad, etc. Hulp bij solliciteren, wasda ?
Een vliegschool is een commerciële instelling, dus geld is de belangrijkste reden om een persoon aan te nemen. Punt. De reden dat de KLS een goed doorlopen garantiefonds heeft en dus goed selecteert, is omdat de KLS anders een klap op der billen krijgt van moeder KLM. Het is een dochteronderneming van de KLM en de initiële behoeftes van moeder komen uit de buik van dochterlief, de studenten dus. Als er op een jaar 40% de selectie bij de KLM niet haalt. Dan wordt moeder boos en krijgt dochter billekoek. Er wordt dus continu op gekeken. Punt.
Reden dat EPST een goed doorlopen garantiefonds heeft ? Zij besteed haar opleiding uit in Oxford en zal niet met heel veel kosten als kisten, onderhoud, etc komen te zitten. De selectie is hierop dus ook gespeeld aangezien zij het zich kunnen ''veroorloven'' om de student het bedrag uit te betalen als blijkt dat er een selectiefout is.
En ga nou niet nog een keer tegen de draad in, want je hebt geen gelijk. Jaa, je hebt een roze bril op (dacht dat de gayparade al voorbij was ? :grijns: ).
Ouders moeten meetekenen, zegt mij dus al genoeg.
Trouwens Coni, neem eens wat aan van ons man! Denk je nou echt dat de NLS je handje vast gaat houden, samen gezellig contracten ondertekenen, naar airlines brengen in een door NLS gehuurde limo, een betaalde bridgecourse door NLS... De NLS en daarmee alle vliegopleidingen, hebben een winstoogmerk. Punt. Been there, done that.
Beetje te kort door de bocht, de EPST mag dan al deze kosten niet hebben, maar ze verdienen dan op 1 klant/leerling minder dan de NLS....
Ik zelf ben door de selecties van de EPST gekomen en begin midden 2009 hieraan. Waarom niet de NLS? Nou de EPST/oxford-afdeling bestaat uit slechts 50 man per jaar ongeveer, ze willen je dus zo snel mogelijk donderen in een maatschappij (1 op 50 die niet aangenomen word valt velen malen meer op, dan 1 op bijv. 150).
En oxford natuurlijk, je hebt niet alleen de EPST achter je staan, maar je kunt ook mooi op je CV'tje pronken, dat je een Oxfeurder bent
Eigenlijk maakt het voor mij allemaal geen ene f'ck uit, wil toch bij Ryanair werken (lekker veel uren draaien, niet klagen en hard werken)