N.A.S.S. Selectie + Leerwerk

Zou kunnen... zou het alleen niet gokken dat ze dat goed genoeg vinden :)

Het gaat er in principe om dat jij goed kan "uitrekenen" hoe snel je moet draaien/stijgen in constante beweging om op je eindpunt uit te komen.
 
Hoeveel weken voor de NASS krijg je dat BOEKJE thuis gestuurd en ongeveer hoeveel pagina's omvat het eigenlijk?
 
Je hebt ongeveer 2 of 3 weken de tijd om dat boekje te leren. Pagina of 30, waarvan je een deel alleen doet bij second opinion (dan moet je een tweede keer terugkomen)
 
Uhh.. Ja in feite wel hahaha, alles krijg je uitgelegd in de simulator waarna je nog een beetje kan oefenen en wennen. Dat boekje is uiteindelijk meer voor jezelf dat je een beetje weet wat je kan verwachten EN voor de eventuele second opionon.
 
Ok bedankt...
Nog een vraagje...als je die Second Opinion krijgt, na hoeveel dagen na de NASS is dat dan?
 
Hallo allemaal...ben laats naar een infodag van de NLS geweest en daar werd mij verteld dat 2/3 door de NASS en interview komen...ik vond dit wel een beetje veel...

Kan iemand dit bevestigen of verklaren (een NLS'er misschien)..
 
Hallo allemaal...ben laats naar een infodag van de NLS geweest en daar werd mij verteld dat 2/3 door de NASS en interview komen...ik vond dit wel een beetje veel...

Kan iemand dit bevestigen of verklaren (een NLS'er misschien)..


Volle klassen = veel geld
Halfvolle klassen = minder geld
 
Als dat zo is waarom gaan er dan bij de KLS/EPST/enz...maar 15% door ???

NLS in één van de laatste die het alleen voor het geld zou doen (ze zijn niet voor niks de oudste en één van de beste school van Europa hé)
En dat weet jij ook wel, dus wil je aub geen onzin posten en een bepaalde vliegschool zwart maken.

Bedankt

Graag wat serieuzere antwoorden.. bij voorbaat dank.
 
Een van de oudste klopt, maar wat is je bron van een van de beste? Ik hoor hier soms wel eens andere verhalen.
 
Die verhalen hoor ik ook ja, maar geloof er niet veel van eerlijk gezegd!

Waarom een van de beste ? Nou...kijk maar met welke maatschappijen ze contact hebben dan zie je wel waarom. En ze zijn ook niet voor niks al 81 jaar een vliegschool met aanzien.
 
Coni, de laatste paar jaar is de praktijk verhuisd naar Portugal. Maatschappijen zoals Transavia hebben dit verschil van vroeger toen er nog op Beek gevlogen werd, goed gevoeld. De studenten hebben niet goede flying skills en zoals Iz ergens al eens aanhaalde, heeft HV haar ongenoegen hierover geuit en zijn er zelfs studenten uit de TR getrapt! Hoe zwaar moet je het dan verklooien. Je kunt de studenten de schuld geven, maar het feit blijft dat als je je IFR traject in sunny Portugal doet, je niet bepaald veel leert van het gehele IFR gedeelte en IR gedeelte. Je doet pas goede IFR ervaring op in slecht weer. KLS en EPST doen dat in Eelde / Oxford en daar is het weer ook niet bepaald goed te noemen en dat heeft weer zijn positieve invloed op de resultaten van studenten bij een grading en TR bij een maatschappij.
 
Je kunt de studenten de schuld geven, maar het feit blijft dat als je je IFR traject in sunny Portugal doet, je niet bepaald veel leert van het gehele IFR gedeelte en IR gedeelte. Je doet pas goede IFR ervaring op in slecht weer. KLS en EPST doen dat in Eelde / Oxford en daar is het weer ook niet bepaald goed te noemen en dat heeft weer zijn positieve invloed op de resultaten van studenten bij een grading en TR bij een maatschappij.

Dit is ook onzin natuurlijk: dit traject van de KLS/EPST, wat volgens jou beter zou moeten zijn, kan ook zomaar in de zomer (in Nederland) zijn en dat heb je nog niks bereikt.

Maar ik wil geen discussies aanwakkeren...ik wou alleen maar weten waarom er zoveel doorgaan bij de selectie van de NLS ?

(Ik weet ook dat er nog een paar afvallen in de 1e theoriefase, maar dan kom je alsnog uit op een procent of 55-60 die doorgaan)
 
Nou als je de zomers van de afgelopen jaren mee mag rekenen, hebben die studenten het daar zeker aan te danken dat ze door de grading e.d. zijn gekomen! :grijns:

Oja, de NLS is gewoon uit op je geld, daarom komen er zoveel mensen doorheen :duh: . Lees nou maar eens verder. Ik las namelijk ergens dat er iemand niet aan de NLS kon studeren, omdat er qua financiën toch nog een ''piepkleine'' borgstelling gevraagd wordt als ik het goed had. Oja, en je ouders / of sponsor moet ook nog tekenen. M.a.w. er zitten veel haken aan en dan vertrouw ik zo'n garantiefonds niet vanuit mijn professionele blik.

Maargoed, keep dreaming...
 
Zoals ik al zei...dan zou de KLS er ook wel 50% doorlaten als het voor het geld was (dat is ook wel zo..maar wel bij elke vliegschool en niet alleen bij de NLS natuurlijk)
Dus daar ligt het niet aan.

En ze gaan niet alleen voor het geld leerlingen aannemen die het niet aankunnen; hier heb je namelijk niks aan want je krijgt een slechte reputatie, en niemand komt daar meer studeren wat een faillissement veroorzaakt -> dus helemaal geen GELD
 
Ik las namelijk ergens dat er iemand niet aan de NLS kon studeren, omdat er qua financiën toch nog een ''piepkleine'' borgstelling gevraagd wordt als ik het goed had. Oja, en je ouders / of sponsor moet ook nog tekenen.

Hier zou ik ook wel eens wat duidelijkheid over willen hebben ja..want waarom moeten je ouders nou meetekenen als er een Garantiefonds is.

Zou een NLS'er hier misschien wat over kwijt kunnen ???



Dit staat op de site van de NLS:

De kosten voor de volledige opleiding bedragen € 102.000,-. Wanneer je bent geselecteerd kun je dit bedrag tegen aantrekkelijke voorwaarden lenen bij de ABN/AMRO waar de NLS goede afspraken mee heeft. De NLS heeft een garantiefonds in het leven geroepen zodat de persoonlijke borgstelling of borgstelling door de ouders niet nodig is. Voor vragen over de kosten of financieringsmogelijkheden kun je altijd contact met ons opnemen.

Q: Moeten mijn ouders nog borg staan?
A: Nee, uw ouders hoeven geen borg te staan voor de geldlening. Wel vraagt de stichting de ouder(s) mee te tekenen
 
De toekomst zal het laten zien. De NLS was vroeger (vond ik) een goede school. Nu niet meer, het is een ''pilotenfabriek''. Heb geen enige aandeel erin en hoe ze aan bepaalde statistieken komen, geen flauw idee. Ben nooit opgebeld of whatever waar ik mijn eerste job heb gehad, etc. Hulp bij solliciteren, wasda ? :eek:

Een vliegschool is een commerciële instelling, dus geld is de belangrijkste reden om een persoon aan te nemen. Punt. De reden dat de KLS een goed doorlopen garantiefonds heeft en dus goed selecteert, is omdat de KLS anders een klap op der billen krijgt van moeder KLM. Het is een dochteronderneming van de KLM en de initiële behoeftes van moeder komen uit de buik van dochterlief, de studenten dus. Als er op een jaar 40% de selectie bij de KLM niet haalt. Dan wordt moeder boos en krijgt dochter billekoek. Er wordt dus continu op gekeken. Punt.

Reden dat EPST een goed doorlopen garantiefonds heeft ? Zij besteed haar opleiding uit in Oxford en zal niet met heel veel kosten als kisten, onderhoud, etc komen te zitten. De selectie is hierop dus ook gespeeld aangezien zij het zich kunnen ''veroorloven'' om de student het bedrag uit te betalen als blijkt dat er een selectiefout is.

En ga nou niet nog een keer tegen de draad in, want je hebt geen gelijk. Jaa, je hebt een roze bril op (dacht dat de gayparade al voorbij was ? :grijns: ).

Ouders moeten meetekenen, zegt mij dus al genoeg.

Trouwens Coni, neem eens wat aan van ons man! Denk je nou echt dat de NLS je handje vast gaat houden, samen gezellig contracten ondertekenen, naar airlines brengen in een door NLS gehuurde limo, een betaalde bridgecourse door NLS... De NLS en daarmee alle vliegopleidingen, hebben een winstoogmerk. Punt. Been there, done that.
 
OK..dus jij wil zeggen dat de NLS deze kosten die de EPST heeft, niet heeft ???

En de NLS moet net zoveel dokken als een EPST of wat dan ook bij falen van de student (Garantiefonds) of zie ik dat ook verkeerd?

Leg uit aub.

Heb trouwens geen roze bril op...want ben nog aan het oriënteren over welke school ik zal doen (KLS niet gehaald)
 
Back
Top