Europe-American
Well-known member
Voordat ik hier zelf verkeerde informatie geef, graag wat uitleg over de limitaties van een Multi Pilot License.
Het gaat mij vooral om de restricties.
Ik kan hier zo snel geen info over vinden.
Sterker nog, de meeste info over de MPL is het wattige veranderde cockpit, veranderde training verhaal.
Voor zover ik weet:
Een Airline laat een MPL trainings programma goedkeuren door de luchtvaart authoriteit die jurisdictie heeft over die Airline.
Ik was ( ben) ervan overtuigd dat een leerling piloot niet van MPL programma kan wisselen omdat het Airline specifiek is en goedgekeurd voor de Airline waar de leerling piloot in training is.
Nu ben ik gisteren op gewezen dat een leerling na een line check wel van werkgever nog wisselen, nog voor de 1500 uur en ATPL afgifte.
Waar vind ik deze informatie in een officiële publicatie?
Het gaat mij vooral om de restricties.
Ik kan hier zo snel geen info over vinden.
Sterker nog, de meeste info over de MPL is het wattige veranderde cockpit, veranderde training verhaal.
Voor zover ik weet:
Een Airline laat een MPL trainings programma goedkeuren door de luchtvaart authoriteit die jurisdictie heeft over die Airline.
Ik was ( ben) ervan overtuigd dat een leerling piloot niet van MPL programma kan wisselen omdat het Airline specifiek is en goedgekeurd voor de Airline waar de leerling piloot in training is.
Nu ben ik gisteren op gewezen dat een leerling na een line check wel van werkgever nog wisselen, nog voor de 1500 uur en ATPL afgifte.
Waar vind ik deze informatie in een officiële publicatie?