Motivatie

Ja klopt en je moet ook nog eens op tijd klaar zijn als vakkenvuller dus je moet ook nog eens stress bestendig zijn. En je moet ook anticiperen op klanten met moeilijke vragen, want wordt geen rekening mee gehouden je moet echt op tijd klaar zijn, want anders wordt je afgezeken.
 
Hmmm, het kan heel vervelend zijn als je het maandverband tussen de bierkratten stopt.

Anyway, Schellinger move over here comes KL solicitatie training. Goed nadenken over wat je gaat zeggen. Ga droogtrainen met een bekende, doe desnoods een sollicitatietraining. (Hoeft heus niet "aviation approved" te zijn)

.
Op carrierebeurzen heb je heel vaak gratis solicitatieworkshops.
 
Ik heb zo'n cursus bij Schellinger gedaan. Een halve dag voor 200 euro, om vooral het psychologische gesprek/COVA-gesprek te oefenen.

Ik heb echt ontzettend veel geleerd; over mezelf en over zo'n gesprek. Ze laten je de grote valkuilen zien en ze leren je om te gaan met bepaalde vragen (standaardvragen, zoals eerder al voorbij gekomen). Je wordt ook opgenomen en dat kun je dan zelf terug zien. Dat is écht leerzaam (zo ontdekte ik ontzettend veel vage dingen bij mezelf :grijns::grijns:)

Ik ben niet verder dan de GVSS gekomen bij de KLS, maar ik merkte bij het psychologische gesprek van de Martinair zeker dat de cursus me me heeft geholpen.

Het is duur, maar zeker een aanrader!
 
Ik heb zo'n cursus bij Schellinger gedaan. Een halve dag voor 200 euro, om vooral het psychologische gesprek/COVA-gesprek te oefenen.

.

Het is duur, maar zeker een aanrader!
Ik vraag me bij het Schelliger instituut wel eens af of selecteurs zo iets hebben van 'hee dit is er weer een uit de Schellinger fabriek?'

Of spreekt het juist voor je dat je je goed hebt voorbereid door tijd en geld aan zo'n cursus te besteden?
 
Nou, je moet er niet mee lopen pronken denk ik, dat zwakt jezelf af volgensmij.

maar het is niet zo dat ze aan je kunnen zien dat je zo'n cursus hebt gedaan. Je leert niet: Ik wil piloot worden omdat, ... *motivatie* ..., je leert je motivatie die je nu hebt nog beter te verwoorden, je leert je eigenschappen beter te verwoorden, je leert belangrijke gebeurtenissen in je leven beter te verhalen, veel wat je leert is echt persoonlijk. Dat vond ik JUIST zo goed eraan, veel werd persoonlijk gebracht, je leert gewoon ongelooflijk veel over jezelf.
 
Nou, je moet er niet mee lopen pronken denk ik, dat zwakt jezelf af volgensmij.

maar het is niet zo dat ze aan je kunnen zien dat je zo'n cursus hebt gedaan. Je leert niet: Ik wil piloot worden omdat, ... *motivatie* ..., je leert je motivatie die je nu hebt nog beter te verwoorden, je leert je eigenschappen beter te verwoorden, je leert belangrijke gebeurtenissen in je leven beter te verhalen, veel wat je leert is echt persoonlijk. Dat vond ik JUIST zo goed eraan, veel werd persoonlijk gebracht, je leert gewoon ongelooflijk veel over jezelf.
Ok. ik dacht dat ze je in de 'ideale piloot mal' gooien, maar dat is dus niet zo.;)
 
Back
Top