Motivatie

Die van mij is echt cliche (maar wel waar!) Ik wil het als sinds ik kind was.

Toen ik 9 was, vloog ik voor het eerst met het vliegtuig naar schotland. We gingen op vakantie en omdat het een korte reis was, kregen we niet echt uitgebreid eten oid aan boord. Omdat ik nog maar klein was kreeg ik een kleurboekje waar een verhaaltje in stond over Martin het vliegtuigje. :D Hij was zijn piloot kwijt en je moest hem helpen de goede route te vliegen. Op het einde van het verhaaltje stond dat 'jij later ook piloot zou kunnen worden' en dat heb ik altijd onthouden. :D

Voor de rest natuurlijk altijd op school de keuzes gemaakt om later piloot te kunnen worden.

Maar als je nou bedoelt, waarom vliegen en niet boswachter? Tja... Vliegen is gewoon mooi. En ik hou niet van een kantoorbaan..
 
Is mijn motivatie een beetje goed?
- geen negen tot vijf kantoorbaan, maar afwisselende werktijden
- goeie carriere mogelijkheden als piloot
- overal ter wereld je beroep uitvoeren
- en tot slot hoop ik om iets van de wereld te kunnen zien.
 
Bij mij ook, van kleins af aan op het moment dat ik voor het eerst ging vliegen,
leek met me een geweldig beroep, ook vanaf jonge leeftijd speelde ik al microsoft flight simulator:p
en je komt nog is ergens als piloot!
(Net als inuniform, blijkt ook mijn motivatie uit dat ik nog speciaal me natuurkunde deelcertificaat ervoor wil halen!)
 
Last edited:
ik heb dingen waaruit mijn motivatie blijken opgeschreven:
- Gesolliciteerd naaar een baan bij eindhoven airport
- Speciaal voor deze opleiding een cursus natuurkunde en wiskunde gevolgt
- zelf mijn openbaar vervoer betaald en de toelatingstest het gehele jaar
-alvaste een ppl theorie cd gekocht en daar ben ik nu in bezig etc

Ik wil het ook al als kind alleen ik denk dat iedereen dat zegt en op de open dag zeiden ze dat ze het echt niet meer geloofde als je zei dat je als kind al op een bergtop stond met je handen gespreid... daarom heb ik dat maar weggelaten:dozey:
 
Mijn motivatie: ik vind vliegen iets prachtigs, en het lijkt me geweldig om uiteindelijk captain te worden van een groot verkeersvliegtuig. Mijn vader vliegt zelf ook, en het lijkt me geweldig om de ervaringen die hij mij verteld later zelf ook te ervaren. Dat is de reden dat ik ook ben begonnen met zweefvliegen, om toch beetje met mensen samen te zijn die (bijna) allemaal hetzelfde willen als jij later en mensen ontmoeten die al jaren in het vak zitten.
 
Je zou natuurlijk ook gewoon je eigen motivatie kunnen opgeven ipv die van andere mensen....

Succes!
 
Mee eens!

Ik ben gaan zitten en heb zoveel mogelijk eigenschappen van een piloot opgeschreven. Daarna ben ik gaan kijken of ik die eigenschappen bezit en of ik deze graag gebruik. Zo heb ik vooral mijn motivatie verwoordt.
 
Ik heb mijn motivatie ook al op een rijtje maar ik was gewoon nieuwsgierig naar wat iedereen zoals gebruikt heeft. En om te kijken of ik iets ben vergeten bij mijn eigen motivatie
 
ligt eraan wat je vliegt. Je heb commuter continentaal en intercontinentaal, Commuter is constant vluchten van (bijvoorbeeld) Nederland naar engeland en die een stuk of 3 per dag. Bij continentaal rond europa. Dan vlieg je bv naar Spanje blijft daar een weekend en dan weer terug. intercontinentaal over de hele wereld en dan doe je zon vlucht waarbij je 16 uur in een vliegtuig zit en dan blijf je ook wel ff (in een goed hotel) op de plaats van aankomst.
 
En als je dan bijvoorbeeld echt naar een ver land moet vliegen (bv. Nieuw-Zeeland,Australië, ergens in Zuid-Amerika) hoelang blijf je daar dan?
 
Motivatie:
Altijd interesse gehad in vliegen, mooi om met zo’n enorm apparaat de zwaartekracht overwinnen (vogelvrij)
Vakken paket aanpast
Wat aanspreekt:
- verantwoordelijkheid
- techniek en mensen gecombineerd
- werk overal ter wereld
- geen 9 tot 5 baan (GAAP)

Motivatie waarschijnlijk niet origineel, maar wel eerlijk

********** ON TOPIC **********
 
Nee, maar buiten Europa kan dat nog best voorkomen weet ik. Bijvoorbeeld retourtje Cape Town: Vrijdag aankomst - Zaterdag vrij - Zondag terug.

777-200: Dat klopt, maar inuniform hat het over "continentaal" i.e. europa / shorthaul... Als je geluk hebt is het een 18uurs nightstop en heel soms een layover (iig bij BA) van ong 32 uur op shorthaul.. Maar een weekendje vrij...hmmmm nee..

En als je dan bijvoorbeeld echt naar een ver land moet vliegen (bv. Nieuw-Zeeland,Australië, ergens in Zuid-Amerika) hoelang blijf je daar dan?

Bij BA: London - Sydney --> London - Singapore, 2 nachten in singapore dan Singapore - Sydney, 32 uur in Sydney. Dan Sydney - Singapore, 2 nachten en dan Singapore - London.... totaal 7 dagen weg
 
hahaha denk niet dat je nog een enkele maatschappij vindt die dat nog zo doet....
Jij hebt vast meer ervaring dan ik ( aan je typeratings etc te zien) maar ik had het zo tog echt begrepen bij de opendag van de kls. misschien heb ik een afslag gemist of zo??:passed:
 
Het wil nog wel eens gebeuren bij maatschappijen, maar niet iedereen doet daar aan, op short-haul..

maar wat was het verhaal dan bij de KLS?
 
Back
Top