Mooiste approaches

Abrucx

New member
Wat zijn in jullie ogen de mooiste approaches?
Van approaches langs/over prachtig natuurschoon, of gewoon zeer spectaculair.

Op youtube zijn er wel wat te vinden, zoals natuurlijk:

- Hong Kong final approach
- Landing St. Maarten
- Approach op Quito
- Approach op London City

Maar jullie weten er vast nog wel meer.

Abrucx

P.s. mooiste is als er ook foto's/filmpjes van zijn.. maar mooie verhalen in style "arthorizon" mag natuurlijk altijd.
 
Voor wie bedoel je mooiste approaches voor piloten vanuit de cockpit of voor de toeschouwers op de grond. De approach van St. Maarten is niet zo anders als die van aruba bijvoorbeeld, maar omdat er een strandje net voor de runway ligt is het voor de mensen op de grond wel spectaculair.
 
Funchal vond ik persoonlijk de meest interessante approach uit ons routeaanbod. Vooral bij harde wind en lage basis is daar al menig go around gevlogen.
 
Toncontín Tegucigalpa Honduras ook aardig spectaculair.
Zijn al wel eerdere posts over geweest.
 
Hard to beat Malé, Maldives.

Arriving from London on runway 18 gives you a fantastic arrival over all the attols and resorts.

I have filmed the approach/departure to runway 36 - I'll post the video here in October after I get back from my annual leave.
 
I'll go with Male as well. I've seen that a few times from a float plane, flying the ILS with a breakoff to the waterstrip. Beautiful.
 
Tja , London City op de 10 is erg kicken , word je soms op 2000' over de Londoner binnenstad gevectored.
Nice op de 04 is ook altijd wel geestig , kan je bootjes loeren: "Hee , wat een blitse veerboot.Oh nee wacht ,ehm het is een priveschip volgens mij..":1855:
 
Ik heb het geluk gehad om in een MD-82, DC-9 en in een ATR 42 cockpit te zitten met approach en landing in st. maarten. Binnekort ga ik er zelf heen als PIC !

Het is heel mooi om zo laag over die strand heen te komen, voor de rest is het zeker niet "challeging" ofzo !
 
Mijn mooiste wat ik zelf heb gevlogen:

- Innsbruck (blijft gewoon een geweldige appr, zeker in de winter!)
- Bolzano
- Tortoli (water, strand, baan. Apron groot genoeg voor 1 vliegtuig :D )
- Brac
- Geneve (niet erg bijzonder maar vond het altijd een relaxte appr. Lekker recht uit vliegen en van het uizicht genieten )
En idd zoals eerder werd gezegd, appr op de home base :D
 
KMTH - Marathon
LOWI - Innsbruck
LFMD - Cannes

Er zijn er vast nog een paar, kan er zo gauw niet opkomen...

Groenten,

BD-100
 
Gullie,

Wat te denken van EHHV, baan 13 : Voorbij de kerk indraaien naar base,
of over de loods op short final EHHV baan 13. Eigenlijk moet je dus gewoon een hele goede vlieger zijn wil je in Hilversum mogen landen :) hahahaha
 
Last edited:
In de categorie interessant:

UUWW (Moskou Vnukovo), in severe IMC op 5 mile final (en 500 meter :1855: hoogte) de LOC intercepten met 90 graden intercept angle, is standaard daar!
BTW, zit er morgen weer.

En natuurlijk altijd leuk: LSGS (Sion) en LSZS (Samedan)
 
Back
Top