Mogelijkheden HAVO E&M diploma

@Royaldman
Je moet jezelf serieus gaan afvragen of het een goed idee is om je backup plan te gaan baseren op geluk. Ik heb er totaal geen ervaring in, maar dit is wellicht het domste wat je kunt doen. De kans dat het verkeerd uitpakt, met name in een tijd als deze, is erg groot (vooral als je het bij Cathay gaat proberen).
 
Last edited:
Cathay zou mijn droom zijn, maar als dat niet lukt moet ik het anders oplossen. Je moet een droom of ambitie hebben, anders kun je beter niet beginnen. Als het bij Cathay niet lukt dan maar bij een ander en in ergste geval zal ik tijdelijk mijn normale job die ik nu doe moeten oppakken. Eer ik klaar ben zijn we weer paar jaar verder. En dan moet het wel weer iets beter zijn.. maar niets is zo onzeker als de luchtvaart en dat realiseer ik mij zeer goed.
 
Gast, nogmaals dan; Cathay is dé prestige maatschappij voor vele duizenden vliegers ter wereld.
Je mag er alleen solliciteren als je al duizenden uren jet (of minstens 4 spaceshuttle missies) hebt en dan nog zijn er van de honderden vliegers met duizenden uren ervaring een klein aantal die worden uitgenodigd. Het is gewoonweg één van de maatschappijen met de hoogste eisen in de wereld.

Dat je óóit daar zou willen vliegen is wat anders, maar het kan simpelweg geen backup plan zijn. Ik zou bv ook graag een keer naar de maan gaan, maar dat was destijds geen backup plan voor als ik niet bij een NL-maatschapij zou worden aangenomen.
Een backup plan is zoiets als 'ik neem een enkele reis naar Kenya en ga daar proberen aan de bak te komen' of 'ik ga iets anders buiten de luchtvaart doen met mijn glutenvrijkoken-kookcursus'.

Plannen maken is juist om geluk of pech zo min mogelijk een rol te laten spelen.
 
Royaldman,

Drie woorden; RUN FORREST RUN!

Ik wil je niet afzeiken, maar ga je eerst zorgen maken om bij een school binnen te komen, daarna zorg je ervoor dat je je theorie haalt waarna je voor je CPL gaat. Nadat je je felbegeerde wing hebt, ga je je eerst maar eens zorgen maken hoe je in een verzadigde markt als deze die felbegeerde baan bij Ryanair, Luxair, Flybe, CLH, Easyjet, noem maar op, kunt grijpen. Let wel dat je hier erg veel concurrentie kunt verwachten. Het kan natuurlijk ook erger dat je friet moet gaan bakken bij oom Piet zijn snackbar. Waarna je dan 1500 uur hebt, ga je je ATPL ontdooien en als je dan ongeveer 5000 uur hebt, dan pas kun je je zorgen maken om een mooie baan bij Cathay.

Met andere woorden; wacht van mij part nog maar twintig jaar voordat je je hier zorgen om gaat maken.
 
Ja eerst ergens anders veel uren maken is zeker mijn eerste doel na het behalen van het ATPL.. ik heb ook een heel plan.. voormezelf uitgestippeld.. Hoe en wat.. en ja er zit ook een back up ja.. en gelukkig in ergste geval hoef ik niet friet te bakken bij ook piet.. omdat ik ook heb geleerd voor een ander vak.. wat ook goed verdient.. waarmee ik ook mn aflossing kan betalen.. ik ben geen jong pikkie die net van middelbare school komt en meteen vliegopleiding wil doen en daarna niets heeft als back up als het toch niet loopt hoe het moet..

Maar goed.. eerst maar Atpl halen.. dat is al een klus appart..
 
Back
Top