Wat een ongelooflijke lul van een piloot.
Ik kan er inkomen tot de eerste reactie, dan snap ik dat je misschien een heel even "k*t" denkt. Alleen op dat moment hoor je je te realiseren dat het nou eenmaal niet anders is en de desbetreffende controller je eigenlijk probeert te helpen. Sterker nog, de controller is verplicht om deze change door te geven.
Dan ga je dus niet zo'n domme discussie aan en vlieg je lekker naar je alternate
Beetje storm in een glas water allemaal. Achteraf niemand die een report gemaakt heeft erover. Kist is uitgeweken naar OTP.
Beetje makkelijk praten natuurlijk als je er niet zelf bij was.
Betreffende veld was Chisinau, hoe ik het hoor worden ze eerst geklaard om de approach te vliegen omdat ze de 300M RVR hebben die nodig is. Vervolgens RVR 275M, ja klote... een approach ban, maar ga nou niet zeggen dat je zelf ook niet een beetje pissed/geagiteerd zou zijn als je voor die 25M te weinig je nadering af moet gaan breken. Veld had al dagenlang last van extreem dichte mist. Veel vluchten zijn uitgeweken. Closest suitable alternate is OTP, ook niet bepaald om de hoek. Ik denk dat de reactie een optelsom is van meerdere factoren die speelden.
Overigens is het niveau van ATC daar vaak ook onder de maat. Geen radar, en slecht niveau van Engels maakt de situatie er vaak niet beter op.
Veld had al dagenlang last van extreem dichte mist. Veel vluchten zijn uitgeweken. Closest suitable alternate is OTP, ook niet bepaald om de hoek. Ik denk dat de reactie een optelsom is van meerdere factoren die speelden.