Midair Arizona

Lijkt mij meer puur geluk dat de schade niet erger was en dus dat de kist niet onbestuurbaar werd...

Er was ook een kist van de CAE bij betrokken.
 
Lijkt mij meer puur geluk dat de schade niet erger was en dus dat de kist niet onbestuurbaar werd...

Er was ook een kist van de CAE bij betrokken.

Volgens mij een kist van KLM FA. Maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat de hele CAE vloot in de States weer aan de grond staat, en ze stonden al onder onderzoek van de FAA vanwege een paar eerdere incidenten.
 
N4184M CAE operated by KLM Flight Academy.

Schrikken geblazen. Wonder dat het zo goed is afgelopen voor de inzittenden.
 
Die test track ligt direct onder Stanfield VOR zover ik weet. Staat zelfs een waarschuwing voor intensief trainingsverkeer op de VFR sectional, zo druk is het daar. Veel CPL studenten die daar eerst een holding vliegen, om van daar uit een approach op Casa Grande uit te voeren. Je moest daar altijd naar "top of the stack" informeren, kon best zijn dat je nummer 6 in de hold was of zo. Dan zit daar dus om de 500 voet een kist te holden. Dus veel metaal in de lucht in dat kleine stukje Arizona.
 
Het is sowieso verdomd uitkijken in die hoek. Via die kant van de estrella's komen / gaan ook veel kisten richting KGYR, veel verkeer in en uit Chandler. Om nog maar te zwijgen van de chinees sprekende studenten die haast onverstaanbare position calls maken.

Ik heb de sectional er eens bijgepakt, er zijn daar 2 testtracks eentje onder de TFD VOR en eentje pak em beet 5 mijl noordelijker.
 
Last edited:
De zoveelste in een serie incidenten met de KLS. ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de jongens die daar zijn afgestudeerd en op zoek naar een baan. Als ik een maatschappij had zou ik toch wel even achter mijn oren krabben, ook al weet ik dat dit net zo goed een ander had kunnen overkomen.
 
@Donkey,

Je doet je naam wel eer aan. Wat een rare reactie zeg. Zou jij je ook achter de oren krabben bij CAE-studenten? De ongevallen die recentelijk plaat hebben gevonden vonden namelijk op CAE-kisten plaats. En er is een tijdje geleden ook een CAE-toestel in Portugal verongelukt. CAE zal dan ook wel niet goed zijn. Of gaat die redenatie niet op?
 
Ik krab mezelf bij elk ongeval achter de oren!
Maak me gewoon zorgen over de reputatie en toekomst van de KLS en haar studenten.
Zoals ik al zei kan dit iedereen overkomen, maar er zullen zeker mensen zijn die dit niet los van elkaar zien. Uiteraard dikke complimenten dat die kisten nog een soort van heel aan de grond zijn gekomen.
 
@Donkey,

Je doet je naam wel eer aan. Wat een rare reactie zeg. Zou jij je ook achter de oren krabben bij CAE-studenten? De ongevallen die recentelijk plaat hebben gevonden vonden namelijk op CAE-kisten plaats. En er is een tijdje geleden ook een CAE-toestel in Portugal verongelukt. CAE zal dan ook wel niet goed zijn. Of gaat die redenatie niet op?

bijna alle vliegscholen zijn inmiddels van CAE (in praktijk zelfs de Klm fa). dus als je ( bijna) alle vliegscholen bezit dan ben je dus ook betrokken bij (bijna) alle vliegschool ongevallen. dus de redenatie gaat volgens mij niet op.
 
N4184M, ook al een kist waar ik veel op gevlogen heb en veel goede herinneringen aan heb. Welke kist die ik gevologen heb is next? Blij dat het nu even vakantie is....
 
Back
Top