Meer problemen voor Boeing?


En... Het voorwiel van Delta went into alternate roll...
Ik ben een Die Hard Boeing man, maar om heel eerlijk te zijn, sinds 1999 is het een grote puinhoop. De laatste goede Boeings zijn de 737-300/400/500's en eerste 777's. Daarna is het gewoon best wel slecht gesteld met de kwaliteit.

Alle focus op winst en shareholders en cutting corners om kosten te besparen.

De NG was nog redelijk, maar de MAX, gewoon op de schroothoop ermee. Stoppen met productie.

Neem je verlies en accepteer dat je nu 15 Jaar achterloopt op Airbus.

Begin Blanco. Focus op het ontwikkelen van geheel nieuw model voor Medium en Shorthaul. Maar met Cockpit concept a la 787 en 777X zodat je net als bij Airbus korte conversies nodig hebt om er rated op te zijn.

Verder een korte versie van de 787 in de vorm van een -7 met capaciteit wat zo de 225-250 Pax range afdekt.

De nieuwe short medium haul kist van 145 in verschillende versies tot de 224 Paxen met een range a la 320. Wellicht zelfs nog iets verder.

Dit geintje gaat dan zeker een jaar of 10 tot 15 duren, maar je kunt dan weer een tijd voort en kunt dan weer de strijdt aangaan met Airbus.

Op dit moment is Airbus by far superieur in alle opzichten. En dat doet helaas mn Boeing hart veel pijn, maar is nu zo.

Het publieke vertrouwen is onder het vriespunt.

Tot 2000 was de spreuk if it ain't Boeing I ain't going.

2024: If it is Boeing I ain't going.

Boeing, GET YOUR 💩 TOGETHER, en doe eens wat aan je reputatie. Ga weer eens Vliegtuigen bouwen ipv die rommel die er nu geproduceerd wordt.
 
@V1Rotate Interessant antwoord. Ik heb zelf de 757 en 767 gevlogen en wat sim tijd op de 73. Ik haatte Airbus toen ik er net op begon. Inmiddels 13 jaar Bus ervaring en ik wil niet meer terug. Airbus heeft niet alleen voor piloten, maar ook voor luchtvaartmaatschappijen een superieur product. Die A321NEO hoef ik niet zonodig te vliegen want die gaat veuls te ver, maar veel maatschappijen zien dit dan weer wel zitten.
 
Boeing dacht de 73 nog wel even door te melken en is in slaap gevallen achter het roer. Volledig verrast door de Neo.
Origineel ontwerp van de 73 was bedoelt voor back country vliegvelden en had een trappetje in de L1 deur.
Boeing had volgens mij beter een 757 NG kunnen bouwen. Staat hoog genoeg op het onderstel voor de zuinige Genex motoren.
Ik vind nog steeds de 75 de mooiste Boeing twin.
 
Boeing dacht de 73 nog wel even door te melken en is in slaap gevallen achter het roer. Volledig verrast door de Neo.
Origineel ontwerp van de 73 was bedoelt voor back country vliegvelden en had een trappetje in de L1 deur.
Boeing had volgens mij beter een 757 NG kunnen bouwen. Staat hoog genoeg op het onderstel voor de zuinige Genex motoren.
Ik vind nog steeds de 75 de mooiste Boeing twin.
Ja, dat dus...
 
@V1Rotate Interessant antwoord. Ik heb zelf de 757 en 767 gevlogen en wat sim tijd op de 73. Ik haatte Airbus toen ik er net op begon. Inmiddels 13 jaar Bus ervaring en ik wil niet meer terug. Airbus heeft niet alleen voor piloten, maar ook voor luchtvaartmaatschappijen een superieur product. Die A321NEO hoef ik niet zonodig te vliegen want die gaat veuls te ver, maar veel maatschappijen zien dit dan weer wel zitten.
Ja zeer begrijpelijk dat je gelukkig bent in de Airbus.

Nu ken ik ook een hoop gasten die Airbus gevlogen hebben en blij zijn weer terug op de Boeing te vliegen, maar zoals gezegd. Ik kan mij voorstellen dat je gelukkig kan zijn met je Office in de 320.

De gehele ergonomie van Airbus 320Fam en de ruimte in de cockpit, daar kan de 737 NIET aan tippen.

737 is nog concept van 1969.

Als ik in management zat van Boeing had ik mijn bovengenoemde comment voorgelegd. Reputatie is toch al naar de maan helaas.

We gaan het zien.

De laatste Max incidenten mag ik hopen dat Boeing EINDELIJK eens gaat inzien dat er wat gedaan moet worden.

Nogmaals, op de schroothoop ermee met die Bagger Kist.
 
Boeing dacht de 73 nog wel even door te melken en is in slaap gevallen achter het roer. Volledig verrast door de Neo.
Origineel ontwerp van de 73 was bedoelt voor back country vliegvelden en had een trappetje in de L1 deur.
Boeing had volgens mij beter een 757 NG kunnen bouwen. Staat hoog genoeg op het onderstel voor de zuinige Genex motoren.
Ik vind nog steeds de 75 de mooiste Boeing twin.
Vooral de -300. Wat een Kist 🤩.
 
Ik weet niet of Boeing een optie had om destijds in plaats van de Max te kiezen voor een nieuw vliegtuig.
Er moest direct een antwoord komen op de Neo, maar nieuwe motoren waren en zijn er nog niet.
We zien bv aan de 787 en 350 hoe lastig het is een nieuw vliegtuig op de markt te zetten. Hoeveel jaar vertraging hadden die projecten wel niet?
Boeing had geld nodig om dat allemaal te financieren. Nog een toestel ontwikkelen is dan helaas teveel gevraagd. Dan maar een quick fix..
Dat is met de kennis van toen logisch te verklaren. Met de kennis van nu hadden ze het toch moeten doen. Gaat het gezegde niet:
If you think safety is expensive, try having a crash. En boeing had er 2!

Voor wat betreft de 321 Neo, de range van de gewone is niet beter dan die van de 320 CEO, heerlijke kist om te vliegen. De 321 LR en XLR hebben wat mij betreft ook teveel endurance en komen idd veel te ver.
 
Back
Top