Medical ook in Nederland mogelijk?

Slim

New member
Hallo Kollegen,

Mijn medical staat weer op het programma, maar ik vroeg me af of het bij Cargo ook mogelijk is om dit in Nederland te doen (net als bij CLH).

Ik heb kantoor al gemaild, maar met dat KuG deeltijd van de kantoorcollega's duurt het effe voor ik antwoord heb gok ik...

Thanks.

Dennis
 
Ja er zijn een aantal collega's die dit in NL doen; je moet er dan wel zelf voor betalen. Bovendien moet je de medische keuring voor de Berufsgenossenschaft nog wel in D laten doen.
 
Nee de Berufsgenossenschaft is een Duits instituut dat o.m. een aantal groepsverzekeringen verzorgt. Zonder hun keuring mag je niet bij LH werken; alleen wordt die medische keuring eigenlijk altijd samengevoegd met je vliegmedische keuring en dat kan evt weer tot problemen leiden, aangezien de BG-keuring meer gebieden checkt, en de vliegmedische arts dus dingen van je weet die bij een normale vliegmedische keuring niet naar buiten zouden zijn gekomen.
Dat is een belangrijke reden om de 2 keuringen te scheiden van elkaar. Maar je moet hoe dan ook in D gekeurd worden, vanwege de BG. Anders google je het begrip even.
 
Back
Top