Magic Blue

Hoi,

aangezien dit misschien wel weer een nwe NL carrier gaat worden....en er heel veel mensen ( mx,ops,vliegers, cabin) zonder job zitten ( DBR/VBA) denk ik dat de meeste mensen gespannen die site in de gaten houden....

zag dat de KLM cityhopper..vorige week werving opende voor cabine en nu al op hun site schrijft...door de vele aanmeldingen zien wij ons genoodzaakt een stop in te zetten...zegt genoeg....

alleen duurt het wel erg lang met Magic Blue...ben bang dat het alleen bij Magic zal blijven...:grijns:

Adé
 
A300's vanuit AMS, daar heb je natuurlijk slots voor nodig.

Dutchbird heeft slots en is over te nemen. Er zou wel eens wat nieuws aan de horizon kunnen verschijnen de komende tijd.

GF.
 
@ ghostflyer

De financiers achter magic blue hebben reeds in najaar 2004 getracht DBR over te nemen, echter na diverse onderzoeken en onderhandelingen is het nooit tot een LOI gekomen.
 
Maar nu dbr er veel slechter voorstaat dan een paar maanden geleden is een overname ook veel makkelijker voor elkaar te krijgen. Dus misschien maken ze nog wel degelijk een kans om op de fundering van dbr een luchtvaartmaatschappij te starten. Snap alleen dan de keuze voor de Airbus niet. Er zijn nu zoveel mensen beschikbaar voor de A320 en de 757 waarom neem je dan een Airbus A300? Opleidingskosten van vliegendpersoneel is toch een behoorlijke kostenpost.
 
Ach, dat ze met 300's gaan vliegen is natuurlijk ook al erg oud nieuws en gebaseerd op het feit dat er met een zekere turkse carrier zou gevlogen gaan worden. Er is ondertussen weer een heel nieuwe situatie ontstaan waarin de keuze voor een ander toestel veel logischer kan zijn.
 
Buiten het feit dat DBR vandaag failliet is verklaard, stond er dooronder op luchtvaartnieuws nog een mogelijk interessant stukje over Fly Air dat grounded is door Eurocontrol. Wanneer het nog de intentie van Magic Blue was om met A300's te gaan vliegen, dan zullen ze daar toch ook wel een beetje nerveus zijn geworden?
 
Back
Top