Maastricht Airlines

chupito

New member
Alvast voor de getroffenen: hopelijk vinden jullie snel een nieuwe baan en hebben jullie niet teveel geld betaald (€38.000?) voor je F50 typerating. Sterkte ermee.
 
Trouwens, weet iemand of ze bij MA zelf nieuwe FO's en gezagvoerders hebben aangenomen?
Bij voorbaat dank.
 
Bullshit, leer je meer van dan op een 737. Altijd in het weer, wel moeten denken aan performance etc.

Maar niet zo interessant in de zin van commercieel, mocht men zijn baan verliezen of zelf op zoek willen naar iets anders.

Niet zo'n goede investering (als het betalen van een typerating sowieso gezien kan worden als een investering, maar dat is een andere discussie).
 
Bullshit, leer je meer van dan op een 737. Altijd in het weer, wel moeten denken aan performance etc.

Absoluut leer je meer op een F50 of een andere heavy turbo prop dan op een 737, maar ik bedoelde het commercieel gezien.

Vliegen niet veel F50's rond.
 
Maar niet zo interessant in de zin van commercieel, mocht men zijn baan verliezen of zelf op zoek willen naar iets anders.

Niet zo'n goede investering (als het betalen van een typerating sowieso gezien kan worden als een investering, maar dat is een andere discussie).

Absoluut leer je meer op een F50 of een andere heavy turbo prop dan op een 737, maar ik bedoelde het commercieel gezien.

Vliegen niet veel F50's rond.

Ja, ok dan wel.
 
Zat eens even op de Facebook pagina van Maastricht Airlines te kijken (https://www.facebook.com/MaastrichtAirlines). Volgens de mensen daar gaan ze "overeenkomsten" sluiten (codesharen?) met wel 30 airlines!

Met zulke connecties gaat dat natuurlijk helemaal goed komen. Lufthansa en KLM staan zonder twijfel te trappelen om de papieren te tekenen.

De prijzen vond ik ook wat... twijfelachtig. 149 euro voor een retourtje München in een langzame, oude Fokker? Als je een beetje op tijd boekt vraagt KLM 129 euro retour vanaf Amsterdam. Met Berlijn hetzelfde verhaal. En dan hebben de mensen ook nog de optie om vanaf Keulen te vliegen. CGN > MUC is met Lufthansa 109 EUR retour. In een snelle, relatief luxe Airbus ook nog eens. Met een hapje en een drankje.

Oh en ze gaan vanaf 2014 naar - onder andere - CDG vliegen. Die slots zijn voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij makkelijk te krijgen. Die Fransen hebben daar best sympathie voor.

Natuurlijk is het mooi om initiatieven in de luchtvaart te zien, maar hoe optimistisch ik hier ook naar wil kijken, dit kan alleen maar mislukken :(
 
Zat eens even op de Facebook pagina van Maastricht Airlines te kijken (https://www.facebook.com/MaastrichtAirlines). Volgens de mensen daar gaan ze "overeenkomsten" sluiten (codesharen?) met wel 30 airlines!

Met zulke connecties gaat dat natuurlijk helemaal goed komen. Lufthansa en KLM staan zonder twijfel te trappelen om de papieren te tekenen.

De prijzen vond ik ook wat... twijfelachtig. 149 euro voor een retourtje München in een langzame, oude Fokker? Als je een beetje op tijd boekt vraagt KLM 129 euro retour vanaf Amsterdam. Met Berlijn hetzelfde verhaal. En dan hebben de mensen ook nog de optie om vanaf Keulen te vliegen. CGN > MUC is met Lufthansa 109 EUR retour. In een snelle, relatief luxe Airbus ook nog eens. Met een hapje en een drankje.

Oh en ze gaan vanaf 2014 naar - onder andere - CDG vliegen. Die slots zijn voor een nieuwe luchtvaartmaatschappij makkelijk te krijgen. Die Fransen hebben daar best sympathie voor.

Natuurlijk is het mooi om initiatieven in de luchtvaart te zien, maar hoe optimistisch ik hier ook naar wil kijken, dit kan alleen maar mislukken :(


Nou ja, je kunt wel om het weer heen vliegen en je hebt te maken met performance! :eek:


Een Boeing 737 laat al het weer verdwijnen en performance? Wat is dat?
Laat ik in het midden wat er waardevoller is.
 
Last edited:
Op de Luchtvaartnieuws website staat vermeld dat ze naar Schönefeld vliegen maar op de MA website staat vermeld dat ze naar Tegel vliegen. Ik niet begrijpen.
 
Tempelhof.

Wat ik wel jammer vond in het luchtvaartnieuws-artikel:

Maastricht Airlines, dat is opgericht door Hamid Kerboua, gaat van start met een vloot van twee Fokker 50’s met vijftig zitplaatsen. De maatschappij ontvangt subsidie van de gemeente Maastricht en de provincie Limburg.

Daar gaat mijn belasting :(
 
SORRY???? Als ik het goed herinner vlieg jij voor Ryanair niet? Dan mag jij mij eens vertellen hoevel Ryanair betaald om 4 bakken op MST te parkeren voor de toren?
Ik weet dat veel nieuws over Ryanair met een korreltje zout genomen moet worden maar als er iemand niet mag klagen over subsidies...

(disclaimer: vlieg je niet voor Ryan dan disregard all after good morning)
 
Back
Top