Maar één vliegschool die een baangarantie biedt.

Isac, waarom heb je niet één maar TWEE topics gestart hier om TBAA te promoten?

(de tweede is overigens al door Diana verwijderd)
 
Nou,

Het is eigenlijk wel een baangarantie als je het op zo'n manier bekijkt: je hebt sowieso een baan, voor een bepaalde tijd. Dus, je hebt wel een baangarantie. Maar zelf noem ik het eigenlijk niet echt een baangarantie.

Safa
 
Waarom wordt het MPL brevet trouwens zo slecht ontvangen? Durven maatschappijen het simpelweg niet aan of dekt het brevet gewoon te weinig? Als het namelijk zo erg is, waarom wordt zo'n brevet dan uberhaupt uitgegeven aan cadetten? Dat is net alsof je op een middelbare school een nieuw diploma uitgeeft waar de leerling later absoluut nergens mee terecht kan..
 
Baangarantie is onmogelijk. Er zijn 1000en vliegers met uren die je voor gaan. Sowieso kan je geen baan garanderen voor twee jaar in de toekomst.
 
Baangarantie is onmogelijk. Er zijn 1000en vliegers met uren die je voor gaan. Sowieso kan je geen baan garanderen voor twee jaar in de toekomst.

Nou, volgens mij zit een willekeurige mpl opleiding juist zo in elkaar dat je juist wel baangarantie hebt. Bij een mpl opleiding vlieg je heel weinig (ongeveer 70 uur dacht ik), maar krijg je ontzettend veel tijd in een sim. Op die manier heb je dus meer ervaring op (de sim van) een verkeersvliegtuig waardoor je beter voorbereid bent op het werk wat je na je opleiding gaat doen. Veel van die simtijd wordt gedoceerd door TRI's/TRE's van de maatschappij waar je voor zal gaan vliegen als je klaar bent. Omdat je bij aanvang van je opleiding al aangenomen bent bij de betreffende maatschappij heb je als ai dus geen concurrentie van vliegers met uren. Bovenstaande is in ieder geval wat ik van het mpl concept heb begrepen. Correct me if I'm wrong.

Overigens ben je wel mooi in de aap gelogeerd als je na een half jaar je baan weer verliest. Het is maar de vraag of je met je mpl brevet dan aangenomen wordt door andere maatschappijen.
 
Even los van het feit dat het er sterk op lijkt dat TBA hier loopt te spammen en dat de site en info er alles behalve helder en professioneel uitziet, is het onderwerp MPL wel aardig om te bespreken denk ik.

Aangezien een MPL wordt omschreven als een soort interne- maatschappijspecifieke opleiding waarbij je wordt opgeleid voor één maatschappij, vind ik het eigenlijk logisch dat die maatschappij ook voor je opleiding betaalt. (Of in ieder geval een groot deel voor zijn rekening neemt.) Jij kunt een contract voor onbepaalde tijd tekenen met eventueel een bond-systeem over 10 jaar zodat zij ook zekerheid hebben.

Als het op die manier in de markt wordt gezet dan zie ik wel een plek in de markt voor MPL. Als je voor een (beperkende)MPL echter hetzelfde moet betalen als voor een opleiding die je breed opleidt..... Dan kies ik voor degene die alle opties open laat..
 
Het is een veel te groot risico om daar nu mee te beginnen. Tot nu toe elk bedrijf wat ik gezien heb vraagt om een ATPL of fATPL . Dit is vastgelegd in de company procedures. Dit kan natuurlijk veranderd worden, maar dan is de vraag gaan ze het MPL van een ander bedrijf accepteren.

En de Type-rating is niet geldig zolang de line-training niet afgerond is. Dus zit je in je line-training en word je door wat voor reden ontslagen, heb je echt helemaal niks.

Ja je houdt er een schuld aan over :wegkwijt:
 
Back
Top