Maar één vliegschool die een baangarantie biedt.

Is een nieuwe school maar zoveel vlieguren, een type-rating én een baan met salaris 3.000 Euro netto is niet niks.
 
MPL opleiding. :grijns:

Vraag een aantal boys van Sterling maar wat voor een succes dat is..

En isac, reclame op deze manier is hier niet echt gewenst.
Of moeten we echt geloven dat je een wannabee vlieger bent ?
 
TBAA heeft concrete contracten met luchtvaartmaatschappijen voor het opleiden van verkeersvliegers die nadien bij deze maatschappijen te werk zullen worden gesteld. Hierdoor heeft de student een garantie op een betaalde baan in de grote burgerluchtvaart.

Jaja, ben wel erg benieuwd welke maatschappijen dan..
 
En ik ben zeker geen wannabee vlieger. heb dat ook niet beweerd. maar had tot ik dit tegenkwam geen interesse in vliegen. misschien nu wel
 
Isac, leuk dat je deze vliegschool hier probeert te verkopen maar kun je ook even een contract als attachment aanhangen? Ik geloof er namelijk helemaal geen bal van en vrees dat met zulke threads wannabees misleid worden. Aviation Academy ruikt ook alweer naar IAC en de financiele gevolgen van mensen die daar op het laatst in opleiding zaten waren niet echt een aantrekkelijke instap in de vliegerij te noemen.
 
spam-collection-2007-06.jpg
 
Als je goed leest is het geen MPL opleiding maar haal je de normale CPL.

Jaja..

Het behalen van de Commercial Pilot License met Instrument Rating is het door de luchtvaartautoriteiten achterhaalde concept. De student, die een baan in de grote luchtvaart als doel heeft, vliegt jarenlang in een propellervliegtuig rond, haalt onnodige brevetten, doet niet de juiste ervaring op en investeert zijn of haar geld op een heel verkeerde manier.

http://www.trueblueaviationacademy.nl/nl/fo-com-pilot-lic.html
 
Cool! Nou jongens, we kunnen allemaal weer gaan vliegen*! Met baangarantie nog wel*! Alleen een paar vraagjes aan Isac, want ik vermoed dat hij de eigenaar is.
Google is your friend, althans die van mij wel.

Dus...

1) Isac, wat is je relatie met deze school?
2) Met welke airline(s) is er baangarantie?
3) Hoeveel mensen komen hiervoor in aanmerking?
4) Waar SPECIFIEK wordt de opleiding gedaan? ("USA" is iets te vaag, naam van school graag)
5) Hoe kunnen jullie al studenten hebben geleverd als de school sinds 2008 bestaat?
6) Waar vliegt de eigenaar van TBAA op de 737NG (volgens z'n eigen Wikipedia artikel)?
7) Wat is de JAA erkenning van deze school? Of is het alleen een broker?
8) Betaal je zelf voor de type rating of doet de airline dat en is het gewoon een vette kickback?
9) Ik lees heel goed en zie toch echt MPL staan, hoe kan deze school MPL-approved zijn?

Als het een serieuze opleiding is dan moet er geen enkel probleem zijn om deze vragen te beantwoorden. Is het niet door Isac dan wel door iemand anders van de school want dit zal niet aan hun aandacht voorbij gaan.

Mocht dat dus niet gebeuren, dan kan deze school per direct worden beschouwd als niet zo verstandig om te gaan doen**.

*) Voor diegenen die niet weten wat cynisme is, dat is dit dus.
**) En dat is dus een understatement.
 
Volgens Wiki: ( die ze waarschijnlijk zelf hebben aangemaakt )

De studenten die zijn afgestudeerd hebben de zekerheid van een tijdelijk contract bij een luchtvaartmaatschappij met een Boeing 737 classic/NG of een Airbus A319/320/321 vloot.

En het is ook geen FTO dus ver weg blijven van deze toko.
 
NIET DOEN!!!

De "baangarantie" bestaat uit: 'A one season Job Contract as First Officer on the Boeing 737 or Airbus 319/320/321' (komt van hun eigen website). Dat is dus in het gunstigste geval 6 maanden werken.

MPL-opleiding kan alleen in samenwerking met een luchtvaartbedrijf dat FTO is, er zijn genoeg mannen (Sterling bijvoorbeeld) die weten wat er gebeurt als je op straat komt te staan voordat je een volledig ATPL hebt. Dan heb je namelijk geen brevet, geen baan en toch een schuld van 120000 euri, dus dan ben je F*CKED.

MPL is bedacht om snel mensen op te kunnen leiden zonder veel praktijktraining op kleine vliegtuigen. Het is frappant dat geen enkele van de majors in Europa een MPL-programma heeft. De suggestie van Treu Bleu (moehaha...) dat het CPL-traject een achterhaald principe is mag gerust bullshit genoemd worden.
 
Kom op zeg, welke idioot zou nou 119,520e+ in deze opleiding steken. Gelukkig wilde Isac in eerste instantie geen vlieger worden, maar na het zien van zo'n mooie aanbieding....

Het is een nieuwe school? Dan zijn er dus nog geen afgestudeerden. Grappig dat op de site staat dat de door TBAA opgeleide studenten inmiddels vliegen voor o.a.;
* KLM Cityhopper
* Pegasus
* Easyjet
* Corendon

Alsjeblieft zeg..... Wát een p-verhaal.
 
Last edited:
Nou Koning Lucht, steek van wal. Zit er uberhaupt wel eens een vliegveld bij zoetermeer?..

Er zit wel eens een vliegveld bij Zoetahmeh; EHRD. Daar zit Kroonduif ook gevestigd zoals je kan zien op de site.
 
Back
Top