Lufthansa keert weer (een beetje) terug naar het oude sponsorship

Cpt Oveur

Member
De Lufthansa heeft haar voorwaarden voor het sponsorship weer wat verbeterd, zoals ik hier al in het vooruitzicht stelde. Het zat er een beetje aan te komen omdat er bijna niemand meer op eigen risico piloot wilde worden. Het lijkt weer een beetje op vroeger, maar je hebt geen garantie op de Lufthansa CAO meer. Wel een soort baangarantie.

Nieuwe voorwaarden:
  • MPL in 2 jaar in Bremen en Phoenix op Beech Bonanza en Cessna Citation
  • Als er na het algemene gedeelte geen open vacature is voor het typerating, wordt er maximaal een jaar gewacht voordat er alsnog ook zonder vacature een typerating aangeboden wordt (waarschijnlijk A320) om het MPL af te maken.
  • Opleidingskosten 80.000 Euro als loonkorting na opnemen van een baan. Voor starters in 2018 een korting van 20.000 Euro op de kosten.
  • Niets betalen totdat een baan binnen de "group" aangeboden wordt (dit kan ook Brussels Airlines of Eurowings zijn) gedurende maximaal 8 jaar wachttijd. Of totdat je een baan buiten de group vindt. Wat er na die acht jaar gebeurt weet ik niet.

De aannamevoorwaarden zijn gelijk gebleven, betekent vooropleiding minstens VWO of HBO, wiskunde en engels in het pakket. Goede duitse taalvaardigheid (opleiding in Bremen en examens zijn in het duits).

https://www.lufthansa-pilot.de/
De eerste selectieopgave is het volgens mij om al de fouten in dat filmpje op de homepage te vinden.:wegkwijt:
 
Last edited:
Heb voor de grap het filmpje even in slomo zitten bekijken:
http://www.lufthansa-pilot.de/assets/vid/intro.mp4

  1. A330 van LH gaat starten
  2. Linker vleugel van een 737NG (niet bij LH) daalt in het avondlicht
  3. Piloot van een Gulf IV schuift met 50 knopen met zijn motoren uit, zonder INS op zijn linker vleugel over de grond en weet niet welk knopje hij moet drukken (niet bij LH)
  4. Andere 737NG (nu met winglets, niet LH) gaat bijna landen
  5. Gulf piloot doet maar liever niets
  6. De 737NG met winglets zet hem stevig neer.
 
Fantastisch! Helaas verwijzen ze specifiek naar algemene of vak gebonden universitaire toegangskwalificatie waardoor ik in mijn huidige situatie eerst nog mijn bachelor moet gaan halen. Stiekem hoop ik dat een programma als deze na 4 jaar nog bestaat of er zullen er veel meer van moeten zijn... fingers crossed
 
Back
Top