Lufthansa Cityline (DLR) selectie

jester

New member
Zijn er momenteel mensen in Nederland die binnenkort bij Lufthansa Cityline selectie gaan doen? Heb zelf gesolliciteerd de hele papier winkel opgestuurd. 3 weken geleden te horen gekregen dat alles oke was en ik binnenkort een datum van Cityline krijg voor de DLR testen. Helemaal super na 1 jaar eindelijk iets in de pijplijn.

2 duitse klasgenoten hebben vorige week de datum 24 augustus doorkregen van cityline. Zijn er airworkers die het zelfde bericht hebben gekregen en al iets gehoord hebben?

groeten

Jester.
 
Heb zelf net de bevestiging door gekregen van Cityline 26 oktober. in iedergeval de tijd om goed voor te bereiden en aan m'n Duits te sleutelen. Komt mede door de topdrukte bij DLR vertelde ze, even geduld dus nog. Ze zoeken nog steeds mensen en je kunt je nog steeds aanmelden.
 
Heeft het zin om te solliciteren met alleen een MBO diploma op zak? Of zijn ze vrij strikt met een abitur/vwo diploma?
 
Denk het wel maar dan voor Arbitur inderdaad en dan bij Lufthansa mainline. Die selectie is momenteel ook aan de gang. Voor Cityline weet ik het niet, denk het niet aangezien die geen eigen school hebben. Succes
 
Als je geen (Fach)abitur hebt (dus VWO) dan kan je het vergeten, dit geldt voor het gehele concern (LH, LH-CityLine, Cargo, Germanwings en Condor). Succes !
 
Ik heb naar aanleiding van me brief reactie terug gehad dat ze een aantal formulieren en kopieen willen hebben etc. Maar ze vragen ook naar een AZF? iemand een idee wat ik hieronder moet verstaan, ik kon de afkorting op het internet niet terug vinden.

Kan iemand mij dit misschien vertellen die ook deze brief heeft ontvangen.
 
Een maatje van me heeft HAVO gedaan. Daarna heeft hij de NLS opleiding doorlopen. Zijn gelijkstelling heeft hij volgens mij via de IBG geregeld. De NLS is een HBO erkende opleiding, en zodoende is hij ervan overtuigd dat hij een uitnodiging kan verwachten voor Cityline.
Klopt dit wel?...op dit forum las ik dat IBG stopt met de NLS, vervalt die HBO status dan niet?
Telt zo'n NLS wel? Lijkt mij dat ze naar het HAVO diploma kijken.
Hij leest volgens mij mee, dus any info is welcome...
 
FachhochschulREIFE is nog geen HBO.

Het betekend dat je minimaal 12 jaar incl lagere school onderwijs moet hebben gevolgd tot minimaal Havo nivo.

Ikzelf heb net mijn diploma laten erkennen en ik heb lagere school, mavo, havo. Totaal 13 jaar en is dus voldoende.

Lagere school met daarna Havo is 11 jaar en zou volgens mij niet voldoende zijn voor de FachhochschulREIFE

Reife = rijpheid.

Groeten
 
Hoe lang duurt het ongeveer voor je wat van Cityline hoort, als je al wat hoort? Ik heb ongeveer een maand geleden een sollicitatiebrief op de post gedaan (dus NIET die formulieren, die heb ik nog niet ontvangen) en ik heb tot nu toe geen bericht gehad van Cityline.

Ik hoorde wel dat ze het redelijk druk hebben bij die club, kan iemand me vertellen hoe lang het ongeveer duurt?
 
camel said:
Maar ze vragen ook naar een AZF? iemand een idee wat ik hieronder moet verstaan, ik kon de afkorting op het internet niet terug vinden.
Allgemeine Sprechfunkzeugnis für den Flugfunkdienst............oftewel R/T.

google.DE wil ook nog wel 's helpen... :yeehaa:
 
Addy said:
Hoe lang duurt het ongeveer voor je wat van Cityline hoort, als je al wat hoort? Ik heb ongeveer een maand geleden een sollicitatiebrief op de post gedaan (dus NIET die formulieren, die heb ik nog niet ontvangen) en ik heb tot nu toe geen bericht gehad van Cityline.

Ik hoorde wel dat ze het redelijk druk hebben bij die club, kan iemand me vertellen hoe lang het ongeveer duurt?
Gewoon de telefoon pakken en Frau Hartmann anrufen..! Als ik dat dit jaar ook niet tig keer had gedaan, had ik er nu nog niet gezeten...

00492203596521

Succes.
 
Telefoontje doet wonderen inderdaad...Blijkbaar hadden ze al 1 dag nadat mijn sollicitatie ontvangen was alles al naar me verstuurd, alleen in plaats van 11 A was het naar 1 A verstuurd..
Och, alles is opgelost en de formulieren zijn onderweg :)
 
DLR Test-centra

DLR Test-centra

Hallo,

Ben ook uitgenodigd voor Lufthansa. Heb gebeld met ATTC (Munchen, Frankfurt) en een dito andere instantie (S und P in Hamburg). Beiden bieden DLR voorbereidingscursussen aan. Die duren 2 weken en kosten gemiddeld 1500 euro.

Vragen:
1) Weet iemand of het nog elders kan?
2) Of het daar goedkoper kan?
3) Maar voornamelijk; kan het elders in kortere tijd????

Dank voor reacties!
 
Slambam! said:
Fachhochschulreife is havo, Fachhochschule is HBO! Lekker Puh!:p:

Cheers!


Kut je hebt gelijk, mea culpa

Ik dacht juist dat het veranderd was sinds wij zijn aangenomen? Dat was toch nog zon rel?
 
Kip said:
2) Of het daar goedkoper kan?

Ja je kunt het ook niet doen en hopen dat je het haalt :1855:

Kom op zeg, je moet er wat voor over hebben he. Ik lees overal dat niemand aan een baan kan komen, maar knaken uitgeven voor een sollicitatietraining moet op bezuinigd worden? Please...
 
Back
Top