Luchtmacht --> verkeersvlieger ?

R

Ragiani

Guest
Heey, ik zit nu al een tijd naar de verkeersvlieger-opleidingen te kijken, maar hoor nu af en toe ook dat je dit ook kunt worden door de luchtmacht... (zonder dienstverplichtingen zodat je uitgezonden kunt worden..)

klopt dit?? dit zou namelijk een heeeeeeel stuk goedkoper zijn :D
 
Het is bijna december. Met Sinterklaas en kerst voor de deur weet je het nooit. In elke andere maand: Kansloos.
 
Heey, ik zit nu al een tijd naar de verkeersvlieger-opleidingen te kijken, maar hoor nu af en toe ook dat je dit ook kunt worden door de luchtmacht... (zonder dienstverplichtingen zodat je uitgezonden kunt worden..)

klopt dit?? dit zou namelijk een heeeeeeel stuk goedkoper zijn :D

Ja, dan moet je solliciteren naar de functie: kort verband vrijwiliger recreationeel F-16 vlieger!
Vergeet niet op de achterzijde van het formulier "tourist destinations only" & "weekdays only" aan te vinken!!
 
Als je dit vermeldt als motivatie tijdens je selectie weet ik vrij zeker dat ze je toch niet willen.

Mochten ze het best vinden (je weet het maar nooit tegenwoordig) dan kom je jezelf waarschijnlijk op de Rucphense Heide wel tegen gok ik zo :)
 
En wil je daar gelijk ook een garantie bij dat je geen nagel breekt tijdens de opleiding?
Kom op man... het antwoord op die vraag is toch logisch? Waarom zou de luchtmacht 1.000.000 euro, en daarbij nog salaris voor jou betalen als het enige wat jij voor hen kan doen is brandstof en onderhoudsbeurt-bonnetjes bij hen inleveren?
 
Sorry, maar ik vind dit echt een van de domste topics ooit. Wat denk je zelf? Er zou toch wel een reden zijn dat er verschil in zit tussen een verkeersvlieger opleiding en een luchtmacht opleiding. Als de luchtmacht allebei deed, zouden de vliegscholen nu wel ongeveer failliet zijn..
 
@ tomcat.
Mochten ze het best vinden (je weet het maar nooit tegenwoordig) dan kom je jezelf waarschijnlijk op de Rucphense Heide wel tegen gok ik zo

Of onder de oppervlakte van de Ruckphense heide bij het krijgen van de eerste blaren van je pio...

SUCCES........
 
Je kunt tijdens je dienstverband bij de luchtmacht toch wel de opleiding tot verkeersvlieger volgen? Maar dan uiteraard wel in volledige dienstverplichting dus ook met uitzendingen e.d.
 
Moet zeggen dat als ik de topics hier zo zie. Dan gaan ze altijd over van alles behalve over wat uiteindelijk je werk word.

Vraag me ook echt af of heel veel mensen hier wel snappen wat werken bij de luchtmacht inhoudt (uitzending/minder luxe/hard werken/lange dagen/onverwachts naar het buitenland etc etc etc).
 
Waarschijnlijk heeft Ragiani gehoord dat je kan doorstromen naar de burgerluchtvaart. Maar dan moet je wel eerst je contract bij de luchtmacht hebben uitgevlogen ;)
 
Ja, dan moet je solliciteren naar de functie: kort verband vrijwiliger recreationeel F-16 vlieger!
Vergeet niet op de achterzijde van het formulier "tourist destinations only" & "weekdays only" aan te vinken!!

Hij blijft mooi,

zo is er

LM (Lang model)
KM (Kort model)
RM (Recreatief model) :grijns:

Winds,

WvdB
 
Moet zeggen dat als ik de topics hier zo zie. Dan gaan ze altijd over van alles behalve over wat uiteindelijk je werk word.

Vraag me ook echt af of heel veel mensen hier wel snappen wat werken bij de luchtmacht inhoudt (uitzending/minder luxe/hard werken/lange dagen/onverwachts naar het buitenland etc etc etc).

Na de KMA is alles wat meer is dan nat opgehoopt mos met beestjes er in 'luxe'. :grijns:
 
Muhahaha, allemaal erg grappig :D Denk dat ik ook maar is naar dat RM solliciteer, klinkt relaxed :yeehaa:

Maar even serieus:

Tegenwoordig heb je de mogelijkheid om tijdens je opleiding bij de luchtmacht je frozen ATPL te halen. Dit betekent dat de overstap (na je contract!) naar de burgerluchtvaart makkelijker en goedkoper is. Je moet dus wel eerst gewoon je contract volmaken en een aantal jaar vlieger bij de luchtmacht zijn! En ook daarna is het soms lastig om een baan als verkeersvlieger te vinden (je hebt relatief weinig uren).

Kortom: wil je verkeersvlieger worden, begin niet bij de luchtmacht.
 
Tegenwoordig heb je de mogelijkheid om tijdens je opleiding bij de luchtmacht je frozen ATPL te halen. Dit betekent dat de overstap (na je contract!) naar de burgerluchtvaart makkelijker en goedkoper is. Je moet dus wel eerst gewoon je contract volmaken en een aantal jaar vlieger bij de luchtmacht zijn! En ook daarna is het soms lastig om een baan als verkeersvlieger te vinden (je hebt relatief weinig uren).

Kortom: wil je verkeersvlieger worden, begin niet bij de luchtmacht.

Ze hebben het ATPL ingevoerd voor mensen die op de EMVO nog afvallen een betere kans te geven. Na je contract kun je kiezen voor eventueel contractverlenging of omscholing in het laatste jaar dat je dient.

Winds,

WvdB
 
Muhahaha, allemaal erg grappig :D Denk dat ik ook maar is naar dat RM solliciteer, klinkt relaxed :yeehaa:

Maar even serieus:

Tegenwoordig heb je de mogelijkheid om tijdens je opleiding bij de luchtmacht je frozen ATPL te halen. Dit betekent dat de overstap (na je contract!) naar de burgerluchtvaart makkelijker en goedkoper is. Je moet dus wel eerst gewoon je contract volmaken en een aantal jaar vlieger bij de luchtmacht zijn! En ook daarna is het soms lastig om een baan als verkeersvlieger te vinden (je hebt relatief weinig uren).

Kortom: wil je verkeersvlieger worden, begin niet bij de luchtmacht.
Ja ze hebben liever een lowtimer van de KLS/NLS/EPST whatever met 150 uur natuurlijk dan een oud KLu vlieger die zo'n 3000uur heeft (10 jaar operationeel vliegen, 300 uur per jaar red je wel) en ervaring in oorlogssituaties, stressbestendig is etc.
Van wie heb je de onzin?
 
Back
Top