[Ltd Company] welke accountant?

Xolon

New member
Sinds deze week ben ik druk bezig om door die berg formulieren weg te werken die je van alle kanten krijgt opgestuurd. Tussen de contracten, security check en ID pas aanvragen moet je ook de bekende Ltd company aanvragen. Nu geeft BRK een lijst van goedgekeurde accountants en nu vroeg ik mij af waarom jullie (RYR piloten met een ltd. company) voor accountant X zijn gegaan?

De lijst van accountants:
- McNamara and Associates
- CXC Consultants Exchange
- Scanlon Associates
- O’Connor and Associates


Ik heb met enige regelmaat de naam CXC, maar heb nog geen andere naam voorbij zien komen. Nu kan ik ook wel blindelings naar CXC stappen, maar er moet toch wel een reden zijn waarom de meeste bij CXC zitten? O'Connor & Associates ´oogt´ ook niet verkeerd..

Hoop dat jullie mij wat info hierover kunnen geven, ga zelf deze week sowieso nog even een belrondje inplannen.

Edit:
Vergeten dat er hier al een half topic over bestaat, post mag hierin verplaatst worden door een mod.
 
Last edited:
Zit zelf bij CXC. Voor hen gekozen omdat ze een webinterface hebben voor je expenses, zodat deze online in te voeren en terug te zoeken zijn.

Verder maakt het volgens mij niks uit, ze stelen allemaal 3% van je loon, met de intentie om daar zo weinig mogelijk voor te doen :mad:
 
Dat had ik inderdaad begrepen. 3% voor misschien een half dagje werk per maand...belachelijk. Je doet er helaas niks tegen (maar dat accepteren, daar trainen ze je goed op ;) )

Wordt toch steeds nieuwsgieriger met de onderligne verschillen. Is er hier ook iemand die ervaring met O´Connor heeft?
 
Veel ellende met MCN, nu bij CXC goede feedback en vertrouwen.

Bij MCN kan je wel zo goed als alle expenses declareren, resulteert in een hoger netto salaris. Bij CXC is veel not allowed, maar die kijken ook alles na. Kom je zelf dus nooit in de problemen. (ga ik dan maar vanuit:p). En mocht je vragen hebben, dan is dat vaak binnen 24 uur beantwoord.

Het maakt uiteindelijk weinig uit, voor mij was het gebrek aan communicatie en secuur werk leveren de rede dat ik ben gevlucht voor MCN. Ze stelen zowieso de 3%.

Ik heb nog nooit iemand gehoord over de andere 2 accountants.

Succes en veel plezier met de TR
 
Last edited:
Dat had ik inderdaad begrepen. 3% voor misschien een half dagje werk per maand...belachelijk. Je doet er helaas niks tegen (maar dat accepteren, daar trainen ze je goed op ;) )

Zo duur is dat toch niet, als je uit gaat van 12 maanden halve dag werk is dat 6 dagen per jaar. Er zijn ongeveer 225 werkbare dagen in een jaar. 6 op 225 is ongeveer 3 procent, dan verdient hij dus evenveel als jij, nog even los van de overhead kosten van een dergelijk kantoor.
 
Zo duur is dat toch niet, als je uit gaat van 12 maanden halve dag werk is dat 6 dagen per jaar. Er zijn ongeveer 225 werkbare dagen in een jaar. 6 op 225 is ongeveer 3 procent, dan verdient hij dus evenveel als jij, nog even los van de overhead kosten van een dergelijk kantoor.

Wat er achter onze reacties over die 3% zit is niet zichtbaar vanuit dit topic. Het gaat er niet om of de accountant duur of goedkoop is. Maar wij worden door onze "werkgever" verplicht om een van deze accountants te kiezen. Deze accountant zet een constructie op. Hierna krijgen we ons salaris pas betaald. Wel moeten we de heren 3% per maand van onze verdiensten betalen.

Inweze kun je het als volgt zien:

Ik werk bij een bepaald bedrijf, ik verdien een bepaald salaris per maand. Maar om dit te kunnen krijgen, moet ik 3% daarvan inleveren (plus nog een hoop andere kosten) om iemand bij de salarisadministratie mijn salaris over te laten maken. En dan ook nog eens 30 euro betalen voor de overboekingskosten :eek: (en de rest)
 
Je moet even via de RYR vakbond eisen dat je 3% meer salaris moet ontvangen om deze verplichte regeling te kunnen betalen...

(In de 'goede ouwe tijd' kon je nog een vuurtje stoken met Overload als brandweer......)
 
Ik werk bij een bepaald bedrijf, ik verdien een bepaald salaris per maand. Maar om dit te kunnen krijgen, moet ik 3% daarvan inleveren (plus nog een hoop andere kosten) om iemand bij de salarisadministratie mijn salaris over te laten maken. En dan ook nog eens 30 euro betalen voor de overboekingskosten :eek: (en de rest)

Ja, maar jullie zeiden dat die accountant zo duur is voor een halve dag werk per maand. waarop ik reageerde dat ik het een heel normaal bedrag vind voor een halve dag werk per Waand. Die accountant kan er niets aan doen dat jij een Ltd gaat opzetten.

Je wordt genaaid door Ryanair, dat ben ik met je eens en dat is niets nieuws. Maar niet door de accountant.
 
Wat ik bedoelde is dat een uurtarief volgens mij transparanter is. Want nu krijgen ze ook 3% als ze niks hebben gedaan.

Kijk ik wil graag betalen voor zo'n service, dat is het niet. Maar het is een rare vorm van betalen. Ach..na het doorlezen van alle andere papieren is niks meer raar :yeehaa:

Maar zullen we ontopic blijven? dus de verschillen tussen de accountants?
 
Last edited:
Afgelopen jaar 1700 euro aan deze accountant betaald, daarnaast mis je elke maand 30 euro voor een of andere bank charge. Ik blijf erbij dat wij genaaid worden door onze "accountants".

Een goed antwoord over verzekeringen bla bla bla kunnen ze niet geven. Fijne service..

Volgensmij word je bij CXC het minst hard genaaid dus ik zou hiervoor kiezen, Mcnamara kun je niet van op aan en die andere ken ik niet.
 
Afgelopen jaar 1700 euro aan deze accountant betaald, daarnaast mis je elke maand 30 euro voor een of andere bank charge. Ik blijf erbij dat wij genaaid worden door onze "accountants".

Een goed antwoord over verzekeringen bla bla bla kunnen ze niet geven. Fijne service..

Volgensmij word je bij CXC het minst hard genaaid dus ik zou hiervoor kiezen, Mcnamara kun je niet van op aan en die andere ken ik niet.

Ach... Gelukkig weet je bij Ryanair bij voorbaat al dat je overal genaaid wordt....;)
 
De komende drie weken vlieg ik vanuit mijn eigen basis, heb ze al gemailed dat ik niet hard genoeg genaaid word ;)
 
Heb uiteindelijk voor O’Connor & Associates gekozen. Vergeleken met CXC geven ze dezelfde service, dus uiteindelijk is het een keuze maken a.d.h.v kleine dingetjes.

Van O'Connor kreeg ik telkens snel en uitgebreid antwoord op mijn vragen. CXC bleef behoorlijk oppervlakkig en reageerde (veel) minder snel. De komende maanden zal blijken of de keuze goed was, ik ben benieuwd..
 
Je moet even via de RYR vakbond eisen dat je 3% meer salaris moet ontvangen om deze verplichte regeling te kunnen betalen...

(In de 'goede ouwe tijd' kon je nog een vuurtje stoken met Overload als brandweer......)

Ach... Gelukkig weet je bij Ryanair bij voorbaat al dat je overal genaaid wordt....;)


...Wilde eigenlijk niet happen maar kan het toch niet laten...

Ik ben gewoon even benieuwd naar wat jullie nou eigenlijk willen bereiken met je post's?

Kunnen we misschien proberen niet ELK topic te kapen ten bate van de "jullie-halen-met-jullie-prostitueer-mentaliteit-onze-condities-naar-beneden" discussie? Daar lopen er op dit forum geloof ik al een stuk of 200 van. Ik zeg niet dat jullie geen punt hebben, maar weet ook een een keer wanneer je je waffel moet houden (of in het geval van Tampie; die Klappe halten).

Dank u.
 
Back
Top