LPC/OPC jullie mening

Ik begrijp de procedure nu iets beter, vraag me alleen af wat de voordelen zijn van het overgeven van controle.
in onze procedures is de cpt ook outside met zijn scan bezig (dat bedoel ik met 'orienteren', waar land ik op de baan, links, rechts, centerline, 1000' marker, long, short etc).
En bij ons is het zo dat de PM (dus de capt in jullie geval) dan de aproaching decision/minimums call maakt, omdat dit in gewone approaches ook zo gebeurd.

Interessante discussie (hoewel alleen in de verkeerde thread), ik zeg niet wat beter is, probeer me een beeld te schetsen hoe het gebeurd. Overgeven van controls op low altitude lijkt me (op dit moment) niet altijd een goed idee, zie het incident met dat vliegtuig dat laatst de runway overschoot nadat op 150' de controle over was gegeven. (overigens concludeer ik niet dat het overgeven van controle de reden is van de overschoot, maar het zal een contributing factor zijn).
 
Nee dat had er niets mee te maken...16 kts tailwind en 2 inch water op de TDZ wel.
En overgeven van controls gaat niet zo ingewikkeld aangezien de automaten er nog steeds op staan...
 
Back
Top