Q
qzqsd
Guest
Belangrijkste feit is dat wij er allemaal niet bij waren en dat 90% van de mensen op dit board niet bij RYR vliegt en dus niet op de hoogte is van hun SOP's. Antwoorden die hier gegeven worden zijn dan ook onderhevig aan eigen interpetaties en opvattingen.
Verder weten wij niet hoe deze LPC in zijn totaliteit is verlopen. Mischien heeft deze captain op andere punten erg goed gescoord. Iedereen maakt fouten (zelfs examinatoren), maar één klein foutje hoeft nog niet meteen te betekenen dat iemand meteen gezakt is terwijl de rest van de simsessie erg goed verliep. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat de captain niet 100% was, slecht geslapen had o.i.d. Allemaal dingen waar wij niet over kunnen oordelen.
Het enige juiste wat je had kunnen doen is er in de debriefing over beginnen. Daar is een debriefing voor. Wij weten niet wat de examinatoren dachten en of er andere dingen meespeelden. Ik vind het raar dat je zoiets niet aan durft te kaarten bij een debriefing. Je hoeft niet meteen die captain de schuld te geven, maar kunt gewoon vragen hoe de examinatoren deze situatie zagen. Een open cultuur is erg belangrijk in de luchtvaart. Als vliegt met een hoge pief dan moet je het ook aan kunnen kaarten als hij iets fout doet.
Iedereen heeft wel eens een nare situatie meegemaakt in de sim of op de lijn, maar er samen over praten is de enige juiste manier om er iets van te leren.
Verder weten wij niet hoe deze LPC in zijn totaliteit is verlopen. Mischien heeft deze captain op andere punten erg goed gescoord. Iedereen maakt fouten (zelfs examinatoren), maar één klein foutje hoeft nog niet meteen te betekenen dat iemand meteen gezakt is terwijl de rest van de simsessie erg goed verliep. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat de captain niet 100% was, slecht geslapen had o.i.d. Allemaal dingen waar wij niet over kunnen oordelen.
Het enige juiste wat je had kunnen doen is er in de debriefing over beginnen. Daar is een debriefing voor. Wij weten niet wat de examinatoren dachten en of er andere dingen meespeelden. Ik vind het raar dat je zoiets niet aan durft te kaarten bij een debriefing. Je hoeft niet meteen die captain de schuld te geven, maar kunt gewoon vragen hoe de examinatoren deze situatie zagen. Een open cultuur is erg belangrijk in de luchtvaart. Als vliegt met een hoge pief dan moet je het ook aan kunnen kaarten als hij iets fout doet.
Iedereen heeft wel eens een nare situatie meegemaakt in de sim of op de lijn, maar er samen over praten is de enige juiste manier om er iets van te leren.